محققان یکی از پا‌های ربات را ۶ بار سوراخ کردند که هر بار توانست آسیب را تشخیص دهد و خود را ترمیم کند. فقط یک دقیقه طول کشید تا ربات خودش را ترمیم کند. همچنین می‌توانست راه رفتن خود را به‌طور خودکار پس از احساس آسیب تطبیق دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست تیم رباتیک دانش آموزان ایران در مسابقات ۲۰۲۳پکن با اشاره به اینکه تیم ایران ۱۶مرداد عازم پکن می شود، گفت: مسابقات ۲۰،۲۱ و ۲۲ مرداد برگزار و ایران در ۵ لیگ با سایر کشورها رقابت می کند.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
در این گزارش نگاهی به نسل جدید فناوری ربات در نمایشگاه رباتیک سوئیس ررا می بینید.
محققان با الهام از گل رز در حال باز شدن یک بازوی رباتیک ابداع کرده اند که می تواند اشیای ظریف را کنترل و جابه جا کند.
یک ربات اندروید به نام EveR6 شب گذشته در سئول رهبری اکستر ملی کره جنوبی را برعهده گرفت. این نخستین بار در کره است که اکستر ملی کشور به رهبری یک ربات کنسرت اجرا می کند.
محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند.
پس از آن که دکتر عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی از فعال شدن فناوری‌های روز در مکه مکرمه خبر داد، ربات‌هایی در چندین مکان حرمین شریفین به زائران خدمات‌رسانی کردند. حساب ریاست کل امور مسجد جامع و مسجد النبی فیلمی از رباتی منتشر کرد که از بازدیدکنندگان مجتمع ملک عبدالعزیز که برای دیدن نحوه دوخت پرده کعبه می‌آیند استقبال می‌کند و جزئیات کامل آن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
به یک ربات با هوش مصنوعی آموزش داده شده تا سالاد درست کند. محققان از الگوریتم های شبکه عصبی موجود برای آموزش ربات استفاده کردند.
رباتی که می‌بینید که در عرض یک ساعت و بدون هیچ شبیه‌ سازی ای یاد میگیرد که چطور راه برود.
فناوری چاپ سه بعدی در شهر لویو اکراین، بزرگترین مدرسه چاپ شده در جهان را می‌سازد. این مدرسه که گنجایش ۱۰۰ کودک را خواهد داشت، با رباتی به ابعاد ۱۲ در ۱۵ متر ساخته می‌شود. مدیر این پروژه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، از ساخت یک پل در شهر ویران شده خرسون، با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی در یک یا دو ماه آینده خبر داد. هدف از بکار گیری فناوری چاپ سه‌بعدی بازسازی سریع این مناطق جنگ‌زده عنوان شده است.
بازوهای رباتیک Jizai یک سیستم رباتیک است که از یک واحد پایه پوشیدنی با شش پایانه و بازوهای ربات جداشدنی تشکیل شده است که توسط کاربر قابل کنترل است.
رباتی ابداع شده که می تواند در پارکینگ ها تردد کند و برحسب درخواست کاربر با کمک یک اپلیکیشن به خودروی برقی متصل شود و آن را شارژ کند.
گروهی از برنامه نویسان رایانه ای چت جی پی تی و ماژول تبدیل متن به صحبت گوگل را در سگ رباتیک شرکت بوستون دینامیک به کار گرفته اند.
دو نوزاد دختر که با کمک یک ربات باروری، نطفه آنها در آزمایشگاه لقاح یافته بود، متولد شدند.
هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده‌های امواج مغزی را داشته و آن‌ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می‌کند.
پژوهشگران می‌گویند هدف از توسعه این فناوری، توسعه یادگیری تقویتی و گسترش دامنه کاربرد ربات‌های چهارپا است.
انستیتو علم و فناوری پیشرفته کره جنوبی(KAIST) یک سگ رباتیک توسعه داده که می تواند با قدرت روی سطوح تغییر شکل دهنده مانند ساحل های شنی راه برود.
آمازون بازوی رباتیک جدیدی ابداع کرده که برای کنترل و دسته بندی میلیون ها شی خاص مناسب است. این نقطه عطفی برای شرکت به حساب می آید و یک روز در آینده جایگزین تعداد زیادی از کارگران خواهد شد.
محققان با الهام از خرطوم فیل رباتی ساخته اند که قادر به بلند کردن و کنترل اشیای مختلف از یک سوزن گرفته تا بسته ای بسیار بزرگ است.
محققان به تازگی با طراحی نوعی مدل یادگیری جدید، توانسته اند نقش دروازه بانی را به یک ربات چهارپا بسپارند.
دروازه‌بانی با استفاده از یک ربات چهارپا کار چالش برانگیزی است، زیرا نیازمند ترکیب حرکات دینامیکی زیاد با دریافت دقیق و سریع توپ است. ربات باید در برابر توپ به سرعت در زمانی کوتاه‌تر از یک ثانیه واکنش نشان دهد.
محققان با الهام از یک خرچنگ کوچک رباتی ابداع کرده اند که می تواند به طور مستقیم داخل خاک حفاری کند و در آینده به نمونه برداری از زمین کشاورزی و محل ساخت و ساز کمک کند.
شرکت نایک از یک ربات جدید با نام اختصاری B.I.L.L. در لندن رونمایی کرده که وظیفه آن تمیز و تعمیر کردن کفش ها است.
«سرگی لوین» و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از نوعی یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقویتی عمیق توانسته اند نحوه راه رفتن در محیط‌های مختلف را تنها در مدت ۲۰ دقیقه به یک ربات بیاموزند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ