معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که انگلیس در رزمایش‌هایی که تحت نظارت ناتو برگزار می‌شود، حملات سایبری به نهادهای دولتی و زیرساخت انرژی مسکو را شبیه‌سازی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کرملین تاکید کرد که مسکو اجلاس سران ناتو در لیتوانی را «به‌دقت» زیر نظر دارد.
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که مسکو خواستار رسیدگی ناتو به نگرانی‌های امنیتی روسیه است و تمایلی به «مهار» این ائتلاف نظامی ندارد اما اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را نخواهد داد.
ناتو برای مهار مسکو از طریق مرزهای شمالی تازه این سازمان در فنلاند و سوئد در فکر اجرای طرح‌های گسترده‌‏ای است تا عقب‏‌ماندگی ۱۰ ساله‌‏اش نسبت به روسیه را در این حوزه جبران کنند.
سفیر روسیه در چین بر این باور است که مسکو و پکن قادرند تا توطئه‌های خطرناک غرب و ناتو را خنثی کنند.
وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به رزمایش دفاع هوایی ناتو اعلام کرد: تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی مسکو بدون عواقب نخواهد بود.
وزیر خارجه روسیه در سخنانی با اشاره به موضع‌گیری اخیر دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تصریح کرد: اگر ناتو مخالف توقف درگیری‌ها در اوکراین است، مسکو برای این کار آمادگی دارد.
تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو مساله جدیدی نیست. سال‌های سال است که اوکراین بین سیاست پیوستن و نپیوستن به ناتو در نوسان است. ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور سابق این کشور خواهان ورود به ناتو بود، اما پس از حمله روسیه به گرجستان، اوکراینی‌ها به دنبال کردن این سیاست بی‌میل شدند. جانشین وی، ویکتور یانوکوویچ، هرگونه تمایل برای عضویت را کنار گذاشت و روابط نزدیکتر با روسیه را ترویج کرد، حتی موافقت کرد که مسکو به اجاره یک بندر دریایی دریای سیاه در کریمه ادامه دهد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید آمریکا و کشورهای عضو ناتو به دنبال این هستند تا آسیای مرکزی را به بستری برای تهدید علیه مناطق جنوبی روسیه تبدیل کنند.
ناتو ادعا کرده که مسکو ممکن است به عنوان بخشی از جنگ با اوکراین، کابل‌های زیردریایی انتقال داده‌های اطلاعاتی را خراب کند.
تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف استرالیا در حمایت از مسکو و مخالفت با ناتو تظاهرات کردند و شعار سر دادند.
وزارت خارجه روسیه امروز در ارتباط با حمله تروریستی به «بریانسک» اعلام کرد: این حمله تروریستی با استفاده از سلاح‌های ناتو انجام شد.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ارسال هواپیماهای ناتو به اوکراین و صیانت از آنها در لهستان مداخله مستقیم ائتلاف ناتو در جنگ علیه روسیه است.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کانال‌های ارتباطی بین مسکو و ناتو به ویژه خط تلفن میان فرماندهی ارشد نظامی طرفین همچنان باز است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است که این ائتلاف نظامی نه یک طرف جنگ اوکراین بوده و نه به‌دنبال چنین چیزی است!
سخنگوی دوما روسیه می‌گوید که اقدام آمریکا و ناتو در تامین تسلیحات برای اوکراین با هدف حمله به خاک مسکو، به واکنش تلافی‌جویانه روسیه و استفاده از جنگ‌افزارهای قدرتمندتر می‌انجامد.
رئیس جمهور کرواسی مدعی شد که ناتو در اوکراین یک «جنگ نیابتی» علیه مسکو به‌راه انداخته است و او نمی‌خواهد «برده آمریکا» باشد.
وزیر دفاع روسیه گفت که از ماه فوریه تاکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در اروپای مرکزی و شرقی ۲.۵ برابر افزایش یافته و به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.
یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با تسلیح اوکراین به خطوط درگیری مستقیم با روسیه نزدیک می شود.
یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اقدامات ضد روسی ناتو و متحدانش در جهت حمله سایبری به روسیه را هدف انتقاد قرار داد.
در پی الحاق چهار منطقه جنوب و شرق اوکراین به روسیه، سخنگوی کرملین هشدار داد که مسکو، تلاش مجدد اوکراین برای پیوستن به ناتو را به دقت زیر نظر دارد.
تظاهرکنندگان در مسکو خواهان خروج نیروهای ناتو از کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس هشدار داد که روسیه می‌تواند از همه جهات از جمله هوایی، این کشور را هدف قرار دهد، اما در عین حال مدعی شد حملات احتمالی مسکو با پاسخ محکم ناتو روبرو می‌شود.
وزیر خارجه مجارستان می‌گوید که جامعه بین‌الملل حالا باید تمرکز خود را روی این موضوع معطوف کند که تشدید تنش بین مسکو و ناتو، به درگیری مستقیم نظامی منجر نشود.
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با هشدار به آمریکا و غرب در صورت هر گونه حمله احتمالی، بار دیگر تصمیم مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای را تکرار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ