نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز داشتن اینترنت به ویژه اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب هم واجب‌تر است و فیلترینگ باید برداشته شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باید به مسئولان گفت: اینترنت را قربانی سیاست نکنید؛ چراکه این زیرساختی حیاتی و مربوط به زندگی امروز مردم و آینده فرزندان‌مان است. به قول معروف، برای یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشید! نسبت شبکه‌های مجازی در عرصه سیاست در برابر اثرات و کارکرد‌های اینترنت مثل یک دستمال در برابر قیصریه است. البته مسئله شبکه‌های اجتماعی نیز راه‌حل خود را دارد و همه کشور‌ها نیز کم‌وبیش درگیر آن هستند و سعی می‌کنند اثرات منفی آن را تخفیف دهند.
شی جین پینگ رییس جمهور چین اعلام کرد این کشور باید تحت نظارت حزب کمونیست یک سد امنیتی مستحکم در اطراف اینترنت خود ایجاد کند.
وضعیتی که بی شباهت به نوعی از نبرد نیست؛ نبردی که در یک سوی آن مقامات سازمان سنجش و دیگر متولیان برگزاری کنکور سراسری و حتی ارکان قانون گذاری و قضایی قرار دارند و در سوی دیگرش، شبکه‌های سودجویی که از تقلب در کنکور ارتزاق می‌کنند و ناگفته پیداست که مشتریان پر و پا قرص و دست به نقدی هم دارند، تا جایی که مرز‌های توسعه یافته امنیت این آزمون را هم در نوردیده اند و حتی قطع اینترنت هم نتوانسته سد راهشان شود.
مسعود زمانی می‌گوید: یک موضوعی صحت دارد و آن این است که درآمد دولت از پهنای باند بیشتر شده است. همراه اول و ایرانسل از محل استفاده مردم از فیلترشکن‌ها درآمدشان افزایش یافته، چون دائما ترافیک بین‌المللی به مشتریان عرضه می‌کنند. پس بنابراین به صورت غیرمستقیم از فروش فیلترشکن‌ها و فیلترینگ بهره برده‌اند. اگر برخی دوستان، اینترنت را فیلتر کردند تا درآمدزایی از فروش فیلترشکن داشته باشند تصمیم درستی نیست، چون راهکار بهتری هم وجود داشت تا بتوانند درآمدزایی کنند.
رهبر انقلاب: در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت نمی‌شود با همان ابزارهای چهل سال قبل کار کرد باید ابزارها متناسب با زمان باشند اما آنچه تغییر نمی‌کند جبهه‌بندی‌هاست.
سرمربی لایپزیش خواهان مجازات زندان برای کسانی شد که علیه فوتبالیست‌ها در اینترنت نفرت‌پراکنی می‌کنند.
رئیسی رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم گفت: محدودیت های پلتفرم‌های خارجی به خاطر اغتشاشات است و موضوع فرا قوه ای است.
اتحادیه اروپا مشغول بررسی پیشنهادی است که طبق آن شرکت هایی که از بیشترین پهنای بانداینترنت استفاده می کنند باید پرداخت در هزینه های توسعه زیرساخت نسل جدید اینترنت سهیم شوند
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: دو سکوی اینستاگرام و واتساپ باید به ما تعهداتی بدهند و زمانی که آن تعهدات را بدهند جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات به ما داده آن‌ها هنوز به ما تعهد نداده‌اند وگرنه فیلتر خاصی نداریم.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محدودیت‌های دسترسی به اینترنت باید موقتی باشند و حتماً هرچه زودتر به نفع مردم مدیریت و برطرف شوند تا مردم آسیبی نبینند.
بر اساس اخبار رسمی که طی سه‌ماه اخیر منتشر شده، بعد از فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی و همچنین کاهش پهنای باند اینترنت بیش از ۴۰۰ هزار نفر در ایران شغل خود را که مبتنی بر فعالیت‌های اینستاگرامی بوده از دست داده‌اند و مجبور به دست‌فروشی در خیابان شده‌ند. این اتفاق در روز‌های اخیر شدت گرفته و بسیاری از فیلترشکن‌ها از کار افتاده‌اند و تعداد کاربر‌های فعال با کاهش چشمگیری رو‌به‌رو شده‌اند. حال وجود دستگاه‌های استارلینک آیا می‌تواند نشانه پایان فیلترینگ در ایران باشد؟ یا مسیر مطالبه مردم را از «رفع فیلترینگ» به‌طور کامل دور خواهد کرد؟
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:باید ماهیت نسل جدید را بفهمیم، متأسفانه در دوران کرونا ۲۸ ماه آموزش و پرورش حضوری را تعطیل کردیم و برای آموزش مجازی، فرزندانمان را در اینترنت رها کردیم.
رضایی گفت: مسئولان باید با معترضین صحبت کنند و در مقابل پاسخگو باشند. این جوانان آینده سازان مملکت هستند و اگر صحبت‌هایشان شنیده شده و به آن‌ها احترام گذاشته شود تخلیه می‌شوند، اما اگر حرف‌ها شنیده نشود و بی‌توجهی شود آن‌ها هم می‌شکنند. در واقع ما با عملکردمان آن‌ها را عصبی می‌کنیم.
فراتر از کسب‌وکارهای اینترنتی، اخیرا مدیرعامل شرکت پست از کاهش یک سوم درآمد شرکت ملی پست خبر داده است. این وضعیت نگران‌کننده در کوتاه‌مدت به دلایل امنیتی قابل توجیه است اما در بلندمدت تدبیراندیشی آن ضروری به‌نظر می‌رسد
رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید با آرام شدن شرایط قطعی اینترنت و فیلتر اپلیکیشن‌های پربازدید برداشته شود چون ادامه این وضعیت به کسب‌وکارهای داخلی آسیب می‌زند.
«تصمیم‌گیری درباره رفع محدودیت‌های اینترنت با وزارت ارتباطات نیست.» این پاسخ عیسی زارع پور است به سئوالی درباره وضعیت اینترنت و زمان وصل پلتفرم‌های فیلتر شده و محدودیت‌های ایجاد شده برای شبکه‌های اجتماعی و پن‌های باند بین
عیسی زارع پور گفت: اگر بخواهند خدمات به ایران بدهند باید ضوابط کشورمان را رعایت کنند. بعید میدانم به این زودی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شود.
دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تجهیزات خاصی نیاز دارد که هر مشترک باید علاوه بر خرید آنها، اشتراک ماهانه‌ای را هم برای استفاده از خدمات بپردازد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه بحث فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود، توضیح داد: وقتی تا خانه مردم فیبرنوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای‌فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.
نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی و اختلالات گسترده اینترنت در ایران، می‌گوید که از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف وارد شده همین نارسایی‌های اینترنت است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.
نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی و اختلالات گسترده اینترنت در ایران، می‌گوید که از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف وارد شده همین نارسایی‌های اینترنت است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.
نماینده مردم بابل در مجلس ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت زمینه‌سازی برای راه‌اندازی شبکه ملی مجازی، از وی خواست تا اعتراضات مردمی پیرامون قطع اینترنت را پیگیری کند.
تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی و صدور ضمانت نامه‌های بانک گردشگری در سال 1400 در مقایسه با سال 99 به ترتیب 108 و 205 درصد افزایش داشت.
محسن دهنوی نماینده تهران: اپراتورها رفتار متناقض دارند؛ از طرفی می‌گویند پول نداریم و باید تعرفه ها را گران کنیم از طرفی دیگر گزارش می رسد که در اپراتور خرج های غیرضروری با رقم های بالا می‌شود. نگرانیم دولت و اپراتورها بزودی صنعت ارتباطات کشور را به صنعت خودروسازی دیگری تبدیل کنند تا مردم حسرت اینترنت سایر کشورها را داشته باشند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ