نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی و اختلالات گسترده اینترنت در ایران، می‌گوید که از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف وارد شده همین نارسایی‌های اینترنت است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیپلمات ارشد دولت چین در دیدار با وزیر خارجه اسبق آمریکا تأکید کرد که رشد و توسعه چین، حرکتی درون‌زاست و تلاش برای محدودکردن و محاصره پکن غیرممکن است.
تربت حیدریه ـ فرماندار تربت حیدریه گفت: محدود کردن جمعیت در ایران، ناشی از یک تقلید کورکورانه از غرب است، در حالی که بسیاری از شخصیت‌های معروف یا سیاستمداران در غرب بسیار پر فرزند هستند.
تربت حیدریه ـ فرماندار تربت حیدریه گفت: محدود کردن جمعیت در ایران، ناشی از یک تقلید کوکورانه از غرب است، در حالی که بسیاری از شخصیت‌های معروف یا سیاستمداران در غرب بسیار پر فرزند هستند.
سابقه چند دهه اخیر نشان می‌دهد که تلاش مسئولان دولت‌های مختلف به بهانه‌های متفاوت در نهایت محدود کردن ارتباطات بین مردم و ارتباط آن‌ها با دنیای بیرون بوده و هرچند کمیت و کیفیت این ارتباط در گذر زمان به‌روزتر شده، اما از ممنوعیت دستگاه پخش ویدئو و ماهواره گرفته تا اعمال محدودیت در اعطای اینترنت پرسرعت خانگی و بعد هم چند موج فیلترینگ، اثبات می‌کند که حد مطلوب ارتباط مجازی و جهانی برای مسئولان کشور، چیزی تقلیل‌یافته‌تر از آن میزانی است که مردم مطالبه می‌کنند و به آن نیاز دارند.
محدود کردن زمان یا انجام یک وظیفه مشخص این امکان را فراهم می‌آورد که روی یک پروژه مشخص تمرکز کنید. این روش نه‌تنها باعث کاهش خطا‌های ذهنی می‌شود، به شما کمک می‌کند تا خلاقیتتان بالا برود، به‌ویژه وقتی که در یک بازه زمانی مشخص تمام انرژی و توجه خود را برای انجام یک کار اختصاص می‌دهید.
جناب وزیر! حواس تان هست در همین سال ۱۴۰۱ هربار در باره سرعت اینترنت و فیلترینگ و مسدودکردن پلتفرمهای خارجی و... از شما سوال کردند چه جوابی دادید؟ در همه پاسخهای شما یک جمله تکراری بود :" این موضوع به وزارتخانه من ربطی ندارد".
نگرانی‌های غرب درباره شبکه ماهواره‌ای چینی تنها به ارائه خدمات اینترنتی محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها نگران این موضوع هستند که ماهواره‌های چینی از استارلینک جاسوسی کرده و بسیاری از اسرار نظامی آمریکا و ناتو را به چنگ آورند.
مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، از دلیل خود برای محدود کردن استفاده ارتش اوکراین از اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» پرده برداشت.
دیده بان اینترنت "نت بلاک" که دسترسی به اینترنت در سراسر جهان را رصد می‌کند، روز چهارشنبه اعلام کرده بود دسترسی به توییتر دو روز پس از وقوع زلزله عظیمی که هزاران کشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه بر جای گذاشت، محدود شده است.
رحیمی جهان آبادی گفت: اینستاگرام و واتس آپ و تلگرام را هم محدود کنید؛ اصلا برق را هم قطع کنید. آیا می‌توانید کشور را به این شیوه اداره کنید؟ این نسل جدیدی که الان در کشور دارد زندگی می‌کند با نگاه کردن به این سیاست‌های ما فقط دارد افسوس می‌خورد، عصبانی می‌شود و چاره‌ای هم ندارد و هیچ راه گریزی هم برایش نیست.
نیکزاد گفت: از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند. حاکمیت که ابتدا با محدود کردن اینترنت مشکلی نداشت بلکه برخی اغتشاشگر بودند که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزار‌ها باعث شدند که حاکمیت آن‌ها را محدود کند.
مخالفت‌هایی که این روز‌ها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتار‌ها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد. انصافا باید به دولت سیزدهم برای این اقدام مشعشع تبریک گفت و آن را در کارنامه دولت رییسی به عنوان یکی از معدود کار‌های انجام شده با نمره قابل قبول ثبت کرد!
روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز، جمعه گذشته (چهارم آذرماه) را برای فروشندگان و هتلداران استان وان «شگفت‌انگیز» توصیف کرده و از هجوم مسافران ایرانی به این استان و غافلگیر شدن هتلداران وان، خبر داده و نوشته است: هتل‌داران ترکیه به دلیل قطعی اینترنت در ایران و دسترسی محدود مردم به پلتفرم‌ها در بحبوحه ناآرامی‌های ایران، رزرو زیادی از کشور همسایه دریافت نکرده‌اند، اما جمعیتی که اکنون به وان آمده هتلداران را غافلگیر کرده و لبخندی بر لبان کاسبان این منطقه نشانده است.
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اینستاگرام با ایرانیان رفتار خصومت‌آمیزی دارد؛ فیلترینگ و محدودسازی این اپلیکیشن را کار بسیار هوشمندانه‌ای می‌دانم.
رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به فیلتر شدن اینستاگرام، گفت: هیچ تعریفی جز خصومت از رفتار اینستاگرام نمی‌توان برداشت کرد و ما آن را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان و سلاحی در اختیار آنان می‌دانیم که علیه کشور کار می‌کند.
ناظر اینترنت روسیه می گوید مسدود کردن تلگرام در روسیه در حال حاضر منتفی است.
ایالات متحده در تلاش است با پیامدهای محدود کردن صادرات تراشه به چین مقابله کند که می‌تواند به طور ناخواسته به زنجیره تأمین نیمه هادی و صنعت آی تی این کشور آسیب برساند.
بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی، با هدف پوشش اینترنتی مناسب برای زائرین مراسم اربعین در محدود مرز مهران استقرار پیدا کرده است.
لاهوتی گفت: مجلس به ماجرای تصویب طرح صیانت ورود نکند به خود هتک حرمت کرده است. امام خمینی (ره) گفتند اگر دیدید مردم درباره موضوعی نظری دارند حتی اگر به ضرر خودشان است بگذارید خودشان تصمیم بگیرند و شما حق ندارید تصمیم دیگری بگیرید که ما باید به این موضوع توجه کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای اتحادیه اروپا با توجه به تعهدات خود، حق محدود کردن صدور ویزا برای گروهی از افراد را بر اساس ملیت خود ندارند.
نوری قزلجه گفت: طرح صیانت با محدود سازی، مسدودسازی، محدود کردن دسترسی ها و جرم انگاری ها شکل گرفته است. امروز اگر بخواهد درباره حوزه فضای مجازی طرحی ارائه کنند، باید در آن دسترسی به اینترنت آزاد و کم هزینه که جز حقوق اساسی مردم است، به رسمیت شناخته شود.
نماینده تبریز در مجلس در واکنش به قطعی و اختلالات گسترده اینترنت در ایران، می‌گوید که از جمله مصادیقی که ضرر قابل توجهی به مردم، در بخش‌های مختلف وارد شده همین نارسایی‌های اینترنت است که در چند روز اخیر تجربه‌اش کردیم. تکرار این مورد حاکی از این است که علیرغم حساسیت اجتماعی که نسبت به این موضوع وجود داشته، وزارت ارتباطات نتوانسته است به تکلیف قانونی و ذاتی‌اش عمل کند.
تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی و صدور ضمانت نامه‌های بانک گردشگری در سال 1400 در مقایسه با سال 99 به ترتیب 108 و 205 درصد افزایش داشت.
هزینه وام مسکن که مدتی است روند افزایشی به خود گرفته طی ۱۰ روز گذشته صعودی نبوده و تقریبا ثابت مانده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ