رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید با آرام شدن شرایط قطعی اینترنت و فیلتر اپلیکیشن‌های پربازدید برداشته شود چون ادامه این وضعیت به کسب‌وکارهای داخلی آسیب می‌زند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت در ایام برگزاری کنکور نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت در ایام برگزاری کنکور نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال به هیچ وجه قطعی اینترنت در ایام برگزاری کنکور نخواهیم داشت و این دستوری بود که رییس‌جمهور در این باره صادر کرد.
وزرای علوم و ارتباطات قطعی اینترنت در زمان کنکور را رد و تاکید کردند: راهکاری مقابله با تخلف و تقلب در کنکور قطعی اینترنت نیست.
نبود اینترنت پیامد‌های اجتماعی و فرهنگی عمیقی خواهد داشت. رسانه‌های اجتماعی، جوامع آنلاین و پلت‌فرم‌های مجازی به تعاملات اجتماعی مدرن، کنش‌گری و بیان فرهنگی تبدیل شده‌اند. بدون این فضا‌های دیجیتال، افراد باید به دنبال راه‌های جایگزین برای ابراز خود، ساختن جامعه و به اشتراک گذاری ایده‌ها باشند. اشکال سنتی تعامل اجتماعی، مانند مکالمات رو در رو، گردهمایی‌های فیزیکی، و تعامل با جامعه محلی، ممکن است دوباره برجسته شوند.
شهرستان مرزی ساحلی دشتیاری از جمله مناطق مرزی سیستان و بلوچستان است که ۹۰ درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند و در بعضی از مناطق روستایی این شهرستان هیچ گونه ارتباط اینترنتی وجود ندارد.
بررسی‌های وب‌سایت معتبر «سرف‌شارک» تایید می‌کند که در سال گذشته میلادی، ایران با ۱۱ مورد محدودیت اینترنتی جدید، رتبه دوم جهان از نظر بیشترین تعداد این محدودیت‌ها را به‌خود اختصاص داد. ایران در سال ۲۰۲۲، محدودیت واتس‌آپ و اینستاگرام به‌مدت ۲۴۲۴ ساعت، محدودیت اسکایپ به‌مدت ۲۳۵۳ ساعت، قطع اینترنت در کردستان به‌مدت ۳۳۶ ساعت و قطع اینترنت سراسری به‌مدت ۳۳۰ ساعت را تجربه کرده است. با این حال آیا می‌توان امیدوار بود که اختلال اینترنتی و فیلترینگ گسترده، در آینده نزدیک از بین برود؟
عبدالرسول پورعباس- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور- درباره اقدامات سازمان سنجش در زمینه برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد گفت که ما در آزمون‌های پیش روی دکتری و کارشناسی ارشد نیازی به اختلال اینترنتی در حوزه‌های برگزاری کنکور نداریم.
حوالی ساعت ۱۸ روزگذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اینترنت در شبکه ارتباطی ۴ شهر مازندران که به دلیل عملیات خفاری قطع شده بود، به مدار بازگشته است. این درحالی ست که همواره گمانه‌هایی مبنی بر تخریب در اثر حفاری منتشر شد.
اینترنت همراه و موبایل امروز برای دقایقی قطع و مجددا وصل شد.
حجت الاسلام اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم و امور روزمره و اداری آنها به صورت قابل توجهی مشکل ایجاد کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر اسناد و مدارکی دال بر اینکه در کنکور هفته گذشته تقلب شده است وجود دارد، باید این اسناد به سازمان سنجش یا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکذیب قطعی سراسری اینترنت اعلام کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌هیچ‌عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی نمی‌کند.
اعتماد نوشت: در طول تاریخ، دیوارنگاری از جنبه‌های مختلف ابزار دست جامعه قرار گرفته است. «اعتراض» از جمله مضامینی است که از بدو تولد همواره با دیوارنگاری آمیخته بوده است. ملل و جوامع در اعصار مختلف از این تریبون برای بیان اعتراضات خود استفاده کرده‌اند. از اروپا و جنگ جهانی گرفته تا جنبش سیاهان در امریکا، دیوارنگاری همیشه در کنار سایر ابزار اعتراض به کار گرفته شده است.
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر اساس بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور می تواند منابع حمایتی را در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده از قطعی اینترنت قرار دهد.
اینترنت کشور از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با محدودیت‌هایی همراه شد که در امری کم‌سابقه این اختلال برای بیست و چهارمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این نابسامانی در حالی در مسیر خود در حال پیشروی است که در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اینترنت به زندگی اقتصادی و معیشت ده‌ها میلیون ایرانی گره‌ خورده است، اما اینکه قطعی اینترنت تا چه حدی بر معاملات بازار سهام تاثیر گذاشته و در پی آن معیشت و سرمایه سرمایه‌گذاران حاضر در بازار یادشده را تحت‌الشعاع قرار داده است، موضوعی است که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: کسب و کارهای بزرگ هم به دلیل قطعی اینترنت دچار آسیب شده اند.
به گفته وزیر کشور تا پایان‌یافتن اغتشاشات محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.
اینترنت از غروب روز گذشته با قطعی سراسری روبرو شده و همچنان این قطعی ادامه دارد. گفته می شود این قطعی در اینترنت های همراه به وجود آمده و اینترنت های خانگی قطعی ندارند.
کافه بازار با اعلام اینکه امکان محاسبه آسیب حاصل از اختلال و قطعی اینترنت بر کسب‌وکارها ممکن نیست، خواستار پاسخگویی مسئولان درباره این اختلالات شد.
وزیر ارتباطات درباره کندی اینترنت در روز‌های گذشته گفت: روز دوشنبه یکی از حوزچه‌های مخابرات دچار آتش‌سوزی شده بود که ارتباط برخی مشترکین قطع شد و عامل اصلی نیز عدم رعایت اصول کاری و پدافند غیر عامل بود.
نماینده مردم بابل در مجلس ضمن قدردانی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابت زمینه‌سازی برای راه‌اندازی شبکه ملی مجازی، از وی خواست تا اعتراضات مردمی پیرامون قطع اینترنت را پیگیری کند.
تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی و صدور ضمانت نامه‌های بانک گردشگری در سال 1400 در مقایسه با سال 99 به ترتیب 108 و 205 درصد افزایش داشت.
احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه بازار مسکن در حال حاضر با سوداگری گره خورده است، اضافه کرد: بخش بزرگی از این سوداگری را بانک‌ها در بازار مسکن انجام می‌دهند، زیرا هیچ فعالیتی به غیر از بخش نفت، گاز و انرژی مانند مسکن سودآور نیست و به اصطلاح طی چهار دهه گذشته اقتصاد ایران اقتصاد بساز بفروشی بوده و سودی که این بخش دارد، در هیچ کجای دیگر این سود وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ