افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزد- مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به آلودگی ذرات معلق هوا در استان با منشأ خارجی، میزان این ذرات را بیش از پنج برابر استاندارد اعلام کرد.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
دیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: به علت آلودگی هوا تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه در نوبت صبح روز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت تعطیل و غیرحضوری شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی در اکثر نقاط کشور، افزایش نسبی دما در تمام نقاط همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.
افزایش تولید کربن و آلودگی کلان شهرهای جهان تبدیل به یکی از  بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌رو کشورهای در حال توسعه در مسیر «صنعتی شدن» و پیوستن به جرگه کشورهای توسعه یافته شده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در روز‌های آینده جوی پایدار در نیمه شمالی کشور و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت، بارش پراکنده در برخی استان‌های ساحلی خزر و وزش باد نسبتا شدید در نوار شرقی کشور را شاهد خواهیم بود.
در روزهای اخیر مدارس و ادارات بسیاری از شهرها به خاطر سرما، مدیریت بحران گاز و آلودگی هوا تعطیل و یا غیرحضوری شدند.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شاخص آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم خبر داد.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای اصفهان تشکیل نشد و فردا چهارشنبه ۲۸ دی، مدارس و دانشگاه‌ها باز است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بنا به تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، کلاس‌های دانشگاه‌های اصفهان نیز مانند مدارس در روز‌های ۱۲ و ۱۳ دی ماه، به دلیل استمرار شرایط آلودگی هوا، به‌صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.
تا همین دیروز بود که برای فرار از آلودگی هوا و خفگی و کم‌آبی دست به دعا برداشته بودیم تا شاید در بی‌تدبیری مدیران، بارانی ببارد و جان میلیون‌ها نفر نجات یابد. در این میان، اما انگار مسئولانی که مردم را به دعا تشویق می‌کردند، آنقدر روی خشکسالی متمرکز شده‌اند که نزولات آسمانی از ذهن‌شان دور است و با وجود هشدار‌ها هر بار و هر سال غافلگیر می‌شوند، به‌طوری‌که جمله «غافلگیر شدیم!» به یکی از روزمرگی‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است.
با نزدیک شدن به زمستان و سردی هوا مصرف گاز در بخش خانگی به صورت تصاعدی بالا رفته است که ممکن است در بخشی از آلودگی هوا هم بی تاثیر نباشد.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: با توجه به انباشت نسبی آلاینده‌ها و افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس از افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌خواهیم از تردد در فضای باز اجتناب کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه و چهارشنبه به دلیل پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش بینی شده است.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: انتظار می‌رفت با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به کشور و بارندگی صبح امروز در پایتخت و استان البرز شرایط کیفی هوا بهبود یابد، اما حجم آلاینده‌ها به قدری است که بارش‌ها نتوانست بر آن غلبه کند و شهر تهران هم اکنون با شاخاص آلایندگی بالا برای تمام گروه‌های حساس، ناسالم است.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران به انباشت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها اشاره کرد و افزود: به همه شهروندان توصیه می‌شود در تردد خودرو‌ها مدیریت لازم را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به دلیل انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده‌های ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را شاهد خواهیم بود.
یزدی مهر اظهارکرد: به همه مردم توصیه می‌شود از رفت‌وآمد غیرضروری و بلندمدت در فضای باز در سطح شهر خودداری کنند چرا که هوا در حال حاضر با توجه به هشدارها برای افراد ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی مناسب نیست.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست سناریوهای کنترل و کاهش آلودگی هوای اصفهان را که توسط دانشگاه‌ها تدوین شده، اجرا کند.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سامانه‌های سنجش آلودگی هوای این کلانشهر فرسوده است، گفت: نوسازی و توسعه ایستگاه‌های پایش آلودگی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت بحران و به دلیل آلودگی هوا، پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در شیفت صبح امروز چهارشنبه ۱۱ آبان در شهرستان بندرعباس تعطیل و فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در سایر مقاطع نیز ممنوع است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: تمام مدارس مقاطع تحصیلی این استان فردا دوشنبه چهارم مهرماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل و ادارات با ۲ ساعت تاخیر فعالیت خواهند داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ