دیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: به علت آلودگی هوا تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در شهر کرمانشاه در نوبت صبح روز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت تعطیل و غیرحضوری شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار گفت: میزان گردوغبار تولیدی از مناطق غبارخیز استان اصفهان ۳۶۸ هزار و ۲۸۱ تُن در سال برآورد می‌شود که ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون (ریزگرد) است.
مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برگزاری همایش بین المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار؛ دستاورد مهم دولت مردمی در دیپلماسی محیط زیستی است.
سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به ۶ استان در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷ و ۱۸ تیر) هشدار داد.
معاون رئیس جمهور گفت: کنفرانس بین المللی گرد و غبار ۹ و ۱۰ سپتامبر سال جاری در تهران گام بزرگی برای انتقال دانش و تجربیات کشورها و سازمان‌های بین المللی است.
اصفهان - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.
یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه سوم تیر درسطح استان افزایش ناپایداری، احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی و در ارتفاعات گاهی رگبار و رعدوبرق مناطق مستعدبارش تگرگ مورد انتظار است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: فلزات زیادی همراه با گرد و غبار از جمله منیزیم، سدیم، پتاسیم و... جا به جا می شود که مخاطرات زیادی برای سلامت انسان و محیط زیست دارد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اجلاس اپسد، گفت: طوفان‌های گرد و غبار در شرف تبدیل شدن به معضلی جهانی است که بهداشت انسانی، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی انسان‌ها را به خطر انداخته است.
خیزش گردوغبار در استان‌های غربی کشور
پدیده گرد و غبار با وجود وعده‌های فراوان برای رفع مشکل همچنان در آسمان کشور هر چند وقت یکبار خودنمایی می‌کند، معضلی که نیازمند تصمیمات در سطوح مختلف داخلی و خارجی است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از راه‌اندازی سازمان منطقه‌ای گرد و غبار خبر داد.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد در برخی استان‌ها، نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه و در پی آن گرد و غبار و کاهش دید در غرب کشور خبر داد.
با توجه به شدت گرد و غبار در منطقه، ستاد مدیریت ‌بحران و دستگاه‌های امدادرسان آماده‌باش شدند و از مردم خواستند از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل شدت وزش باد و گرد و غبار در شهر اردبیل فعالیت‌های آموزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت بعد از ظهر تعطیل می‌باشد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میزان آلودگی هوای اصفهان در تابستان امسال ۲۵ درصد افزایش داشت که علت آن تشدید گردوغبار و ذرات معلق بوده است.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: میزان آلودگی هوای اصفهان در تابستان امسال ۲۵ درصد افزایش داشت که علت آن تشدید گردوغبار و ذرات معلق بوده است.
فرمانداری‌های ویژه آبادان و خرمشهر اعلام کردند: به دلیل وقوع گرد و غبار، مدارس و دانشگاه‌های آبادان و خرمشهر در نوبت عصر روز چهارشنبه تعطیل است.
اهواز - با توجه به افزایش غلظت گردوغبار، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های هشت شهر خوزستان در نوبت عصر تعطیل شد.
اهواز - با توجه به افزایش غلظت گردوغبار، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های هفت شهر خوزستان در نوبت عصر تعطیل شد.
اهواز - با توجه به افزایش غلظت گردوغبار، ساعت کاری مدارس و دانشگاه‌های هفت شهر خوزستان تا ساعت ۱۲ اعلام شد.
به علت وقوع گرد و غبار شدید، مدارس اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، رامشیر، شادگان، ماهشهر و هندیجان در بعد از ظهر امروز تعطیل اعلام شده‌اند.
مرکز و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش گرد و غبار در استان های مرزی غرب کشور خبر داد.
در پی وزش گردوغبار شدید در منطقه «الرهجان» در صحرای حماه سوریه، دامنه دید به‌شدت کاهش یافته است.
میزان غلظت گرد و غبار PM ۱۰ بر حسب میکروگرم بر متر مکعب در ساعت ۱۰ روز چهارشنبه در آبادان یک هزار و ۴۱۰، و خرمشهر یک هزار و ۳۷۹ گزارش شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ