امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات دیپلماتیک با اتکا به اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت نظام در دستورکار قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی پاکستان و ایران و وزیر بازرگانی دولت پاکستان بر ضرورت راه‌اندازی شهرک‌های تجاری مرزی و گسترش روابط و دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور تاکید شد.
اعضای هیات آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در نشست با قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بر لزوم تقویت بیش از پیش دیپلماسی علمی میان دو کشور تاکید کردند.
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دیپلماسی بخشی از میدان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
رضا نصری گفت: وای به حال کشوری که از دیپلمات هم انتظار ژست نظامی دارد و نماینده مجلسش دیپلماسی را پفیوزی میداند!
در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است.
ایستادگی شرافتمندانه ایران در میدان دیپلماسی، به مرور در حال نتیجه دادن است و در همه دنیا صحبت از نظم نوین جهانی است. نظمی که در آن آمریکا دیگر یکه تاز میدان نیست.
ایران با داشتن سوابق درخشان در مبارزه با استعمار و حمایت از جنبش‌های سیاه‌پوستان دارای سرمایه معنوی در میان مردم قاره آفریقاست، اما متأسفانه از دیپلماسی پایدار در این قاره غفلت کرده است.
در وضعیت جدید و نقش روسیه و چین: بازگشت غرب به برجام ناممکن خواهد بود؛ برجام به لحاظ تکنیکی و زمانی قابلیت دوام ندارد؛ امید باقیمانده در جعبه پاندورا ازبین رفته است؛ و این هم که آمریکا دیپلماسی را تنها راه‌حل مساله هسته‌ای میداند، چیزی جز مذاکره «مستقیم و جامع» با ایران نیست.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توافق میان ایران و عربستان، گفت: توافقنامه ایران و عربستان در پکن فصلی نویی در دیپلماسی منطقه غرب آسیا و یک ضربه کاری به آمریکا و اسرائیل به حساب می‌آید.
نگرانی‌های بسیار زیادی نسبت به دیپلماسی رو به رشد میان ایران و روسیه وجود دارد.
اگر ایران و آمریکا بخواهند در دو سالِ موردِ نظرِ دیوان دربارۀ تعیین میزان غرامت به توافق برسند، مذاکرۀ مستقیم و بی‌واسطه بین مقام‌های دو کشور ضرورت پیدا می‌کند. این ضرورت بدان علت است که مذاکرۀ غیرمستقیم برای حل‌وفصل یک دعوای مالی و حقوقی بین دو دولت، در دنیای دیپلماسی جایی ندارد و به‌احتمال بسیار، دولت آمریکا نیز که معمولاً خواهان مذاکرۀ رودررو با مقام‌های ایرانی بر سر موضوعات مورد اختلاف دو کشور بوده است، مذاکرۀ باواسطه و غیرمستقیم در این‌باره را نخواهد پذیرفت.
گستره و چگونگی اظهارات علی اف علیه ایران، این فرضیه را تداعی می‌کند که او الفبای دیپلماسی را به سخره گرفته است. باکو با سرعتی بی‌سابقه در حال در نوردیدن تمامی مرز‌های دیپلماسی عمومی در مواجهه با ایران است. رویکرد اتخاذ شده از سوی دولت جمهوری آذربایجان نه تنها حداقل‌های دیپلماسی عمومی را حفظ نمی‌کند، بلکه به صورت تدریجی، به سوی از میان رفتن هر گونه احتمال تنش‌زدایی در مناسبات میان دو کشور قرار دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من واقعا امیدوارم اروپا بتواند خود را از چنگال القائات رژیم کودک کش صهیونیستی خلاص کرده و سیاست عقلانی تری را در پیش بگیرد. در غیر این صورت، اروپا در میان کشور‌های غربی ضعیف‌ترین طرفی خواهد بود که خود را در مقابله با سپاه و مقاومت در منطقه قرار می‌دهد و طبعا هزینه آن را تمام و کمال پرداخت خواهد کرد.
مستند «میدان دیپلماسی» متن و حاشیه سفر رئیس جمهور به نیویورک و مطالبه مجازات قاتلان سردار سلیمانی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
مشاور بین الملل مقام معظم رهبری گفت:شهید سلیمانی دارای شخصیتی چند وجهی بود،ایشان هم مرد میدان و هم راه گشای بن بست‌های دیپلماسی بود و در عین حال از برقراری ارتباط وثیق با مردم غفلت نمی‌کرد.
نگاه مطلق دستگاه دیپلماسی دولت دوازدهم که ظریف به آن اعتراف کرده و آن را باعث رنجاندن دوستان دوران سختی توصیف می‌کند در بلندمدت نه‌تن‌ها آورده‌ای از جانب غرب برای ایران نداشت بلکه میزان مراودات اقتصادی ایران با شرق و به‌طور خاص چین را تا حد زیادی کاهش داد.
یک خبرنگار حوزه دیپلماسی قراردادهای قطر در میدان گازی مشترک با ایران را زیر ذره بین برد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز رسانه‌ها نیز مانند دیپلماسی صرفاً روایتگر میدان نیستند، بلکه خود بخش مهمی از میدان محسوب می‌شوند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز رسانه‌ها نیز مانند دیپلماسی صرفاً روایتگر میدان نیستند، بلکه خود بخش مهمی از میدان محسوب می‌شوند.
مستند «میدان دیپلماسی» با محوریت ناگفته های سیزده ماه سیاست خارجی دولت سیزدهم را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: میزان تعاملات بین المللی دولت چشمگیر و موضوع آب، تقریبا" پای ثابت همه مذاکرات است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: عزت، اقتدار و امنیت ایران اسلامی در سایه حکمت رهبر معظم و پیوند بین میدان و دیپلماسی تثبیت و نقشه شوم دشمنان بر آب شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ