مشاور بین الملل مقام معظم رهبری گفت:شهید سلیمانی دارای شخصیتی چند وجهی بود،ایشان هم مرد میدان و هم راه گشای بن بست‌های دیپلماسی بود و در عین حال از برقراری ارتباط وثیق با مردم غفلت نمی‌کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل، بابیان اینکه راه مجاهدت و استقامت راهی است که ما باید برای هموار کردن آن تلاش کنیم، فرمودند: به هم ریختن خطوط توهمی بین مردم به برکت خون شهید سلیمانی بود.
غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد. جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود.
همچنین بر اساس بعضی خبرهای تایید نشده اقای کدخدائی هم که طی هشت ماه گذشته از سوی امیرعبداللهیان به عنوان مشاور وزیر و مسئول پیگیری پرونده شهید سلیمانی منصوب شده بود، در نظر است به عنوان سفیر عازم یکی از کشورها شود.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ تن هستند که دستگاه قضایی باید برای همه آنها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ تن قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست و برای ۲۴ تن دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: متهمین آمریکایی حدود ۹۷ نفر هستند که دستگاه قضایی باید برای تمام آن ها، تحقیقات کاملی را با کمک ضابطین قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی انجام می‌داد و مستندات ضمیمه پرونده می‌شد؛ از این تعداد برای ۷۳ نفر قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست و برای ۲۴ نفر دیگر هم قرار منع تعقیب صادر شد.
مرکز توسعه قراردادی وینوا در مرکز هم‌آفرینی شهید سلیمانی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و رییس جهاد دانشگاهی افتتاح شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه زیارت مزار سردار سلیمانی گفت: اخلاص شهید سلیمانی علت ارادت مردم است، شهید سلیمانی چون انسان صادق و مخلصی بود زندگی این مرد هم در دنیا هم در آخرت پربرکت شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی، جلسه‌ای گذاشتیم و شهید سلیمانی به اقای روحانی تذکر برادرانه داد و گفت ما آمدیم به شما کمک کنیم و در کنار شما هستیم ولی حرف‌هایی که زدید، درست نیست و او هم تا مدت‌ها رعایت کرد.
سفیر دولت نجات ملی یمن در سوریه گفت: سوریه، عراق وایران با داعش مبارزه کردند و یمن هم با القاعده جنگیده و این نمایانگر وحدت نبرد است.
او با اشاره به اولین دیدارش با حاج قاسم سلیمانی برای نمایش فیلم «بادیگارد» بیان کرد: در این فیلم می‌خواستم ارادتم را به نوعی به ایشان نشان دهم یعنی آشکارا عکس ایشان را برای خودمان گذاشتیم و گریمور ما کاملا بر اساس آن روی چهره بازیگر اصلی (پرویز پرستویی) کار کرد. البته اینطور نبود که این شخصیت فیلم همان حاج قاسم باشد و فقط میخواستم کمی به او نزدیک شود. در دیداری هم که داشتیم (در دفتر شهید سیلمانی) فیلم را دید و پسندید و خیلی محبت کرد. بعد من هم سوژه فیلم «به وقت شام» را مطرح کردم و می‌خواستم اجازه داده شود که تحقیق کنم. شکایت کردم که من می‌خواهم منطقه را ببینم و در جریان فضا باشم اما راه نمی‌دادند و سخت می‌گرفتند. هرچند علت آن را از جهت مسائل امنیتی و اینکه اسم و رسمی داشتیم و مشکلاتی ممکن بود پیش آید، می‌فهمیدم ولی دیگر التماس کردم و در آن اولین جلسه که ایشان را دیدم خیلی صریح اعتراض کردم. ایشان با تحمل گوش داد و گفتم به جای اینکه مرا تشویق کنید، من باید التماس کنم و به هر دری بزنم که چرا راه جلوی من باز نیست؟ در نهایت اجازه داد و حتی یکی از بزرگترین افرادی که داشتند و در منطقه هم خیلی موثر بود کنار من گذاشت و او از مبنای شکل‌گیری اتفاقات در سوریه با تمام جزئیات برایم گفت. اتفاقی که در آنجا افتاد و من بابتش تکان خوردم این بود که ناگهان دیدم بچه‌هایی که می‌شناختم و جز در فیلم‌های روایت فتح دیگر ندیدم، آنجا هستند. انگار زمان پس و پیش شده بود و این برایم خیلی جالب بود که متوجه شدم این‌ها تمام نشده‌اند و راه هنوز ادامه دارد.
قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز کنار هم جمع شده و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام (ره) است.
سخنگوی قوه قضاییه درباره رسیدگی به پرونده شهید سلیمانی گفت: برای ۹۶ تن از متهمان امریکایی ابلاغیه‌هایی به نشانی‌ها ارسال شده است. همچنین کشور‌هایی دیگر همچون المان و انگلیس هم در این قضیه متهم هستند.
مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: باید پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی را حتی اگر ۱۰۰ سال هم طول بکشد، ادامه دهیم، زیرا نفس این پیگیری موضوعیت دارد.
جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تفکرات راهبردی شهید سلیمانی باعث فرار آمریکا از افغانستان شد و هم اکنون آمریکا و رژیم اشغالگر قدس نمی‌دانند چه کنند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: شهیدسلیمانی نه تنها یک نظامی با استعداد و توانا بود، بلکه وجوه دیگر شخصیتی او هم بارز بود و در عین حال یک دیپلمات بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان از سایه حاج قاسم هم می‌ترسیدند، گفت: شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد و سپس آن‌ها را از منطقه اخراج می‌کنند.
رهبر انقلاب در دیدار با خانواده سردار سلیمانی فرمودند: نباید تصور بشود که این جایگاه دست نیافتنی است ؛ الان هم افرادی هستند که توفیق شهادت نصیبشان نشده تا آشکار بشود که کیستند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سال آینده شناوری هم نام با ابومهدی المهندس همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته می‌شود.
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: مهربان‌ترین پدرهای دنیا، نظامی‌ها هستند، در خانه جدی هستند اما مهربان هم هستند با بچه و همسر خود مهربان هستند اما جدی هم هستند، من فرزند و نوه دارم که باید هر روز آنها را ببینم اما با دشمن جدی هستم.
همزمان با رژه بزرگ دریایی نیروهای مسلح در آب‌های خلیج فارس، شناور رزمی شهید سلیمانی هم در این رژه برای نخستین بار به نمایش عموم گذاشته شد.
بندرعباس - همزمان با رژه بزرگ دریایی نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس، شناور زرمی شهید سلیمانی هم در این رژه برای نخستین بار به نمایش عموم گذاشته شد.
حسن نیز تصویری که شامل عکس‌های شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است به اشتراک گذاشت و نوشت: راه و عقیده مان یکی است و هر چه سعی کند ما را از هم جدا کند امام حسین (ع) ما را متحد می‌کند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به این‌که برقی‌سازی خودروها برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: خودروی K125 اولین محصولی است که هم زمان مدل بنزینی آن، با طراحی مدل برقی در دستور کار قرار گرفته است، البته ورود خودرو با مدل بنزینی خواهد بود.
معاون جدید تجربیات گسترده‌ای در حوزه مسائلی سیاسی دارند، به گونه ای که در سال‌های گذشته مسئولیت‌های مختلفی را در سطح معاون وزیر داشته‌اند. همچنین هم‌نفس با سردار شهید سلیمانی بوده‌اند؛ بنابراین هم‌ ظرفیت‌های شخصی ایشان و هم تجربیات مدیریتی و عملیاتی ایشان گران‌سنگ و خوب است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ