سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: امام تردید داشتند که پذیرش قطعنامه واقعاً به جنگ پایان خواهد داد یا خیر. ایشان انتظار داشتند که جنگ با نظامی گری به نقطه مطلوب و پیروزی برسد.
شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان نام بردند.
زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان نام بردند.
در الحاقیه پیش‌نویس یک قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: «تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه جمهوری اسلامی ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود.»
مجلس ملی فرانسه قرار است امروز درباره گنجاندن ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور رأی‌گیری کند.
به گفته کنعانی در حالیکه موضوع بدحالی دانش آموزان در دست پیگیری قرار دارد و تیم های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: صدور قطعنامه دیروز پارلمان اروپا در خصوص بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس، تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان و مایه تعجب و تأسف است.
پارلمان اروپا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه خود در امور کشورها، قطعنامه دیگری را علیه ایران صادر کرد.
پارلمان آفریقای جنوبی به پیش نویس قطعنامه کاهش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم به خاطر جنایتهای این رژیم علیه فلسطینیان رأی داد.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای به انتقاد از قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر ادامه محرومیت ورزشکاران روس و بلاروسی در المپیک پرداخت و این موضوع را مغایر با منشور المپیک دانست.
قطعنامه‌ پارلمان اروپا؛ روسیه از المپیک حذف شود
پارلمان اروپا در قالب یک قطعنامه جدید علیه روسیه، برای ارسال دوباره سلاح به اوکراین بسترسازی کرد.
وزیر امورخارجه صدور قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا را محکوم کرد و گفت: بی تردید تبعات منفی چنین رفتارهای احساسی برای اروپا هزینه زا می‌باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند، اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بدعت پارلمان اروپا و انگلیس در نامیدن سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی بیانگر تزویر و رفتار متناقض غرب است.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه، تلویحا از این اقدام حمایت کرد و گفت که موضع واشنگتن درباره سپاه مشخص است.
قطعنامه مذکور علاوه بر این شامل بندهای دیگری است که خواستار تحریم رئیس‌جمهور و دادستان کل ایران می‌باشد.
قطعنامه تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ توسط پارلمان ایتالیا تصویب شد.
پارلمان فرانسه با تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران خواستار اعمال فشار روی ایران برای تحقیق در خصوص مرگ مهسا امینی شدند.
مجمع ملی فرانسه امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، قطعنامه غیرالزام‌آوری را علیه ایران تصویب کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات میان این نهاد اروپایی و ایران، گفت: این اقدام را فرار به جلو می‌دانیم و اثربخش نیست.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: موضوع درگذشت خانم مهسا امینی که بر اساس الزامات قانونی داخلی و نظر مقامات عالیه کشور و نه خوشامد سایرین، تحقیقات در مورد آن در جریان است، بنا به شناختی که از پارلمان اروپا داریم، تنها بهانه‌ای برای ادامه معاندت عناصر تندرو این پارلمان با جمهوری اسلامی ایران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ