ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: موضوع درگذشت خانم مهسا امینی که بر اساس الزامات قانونی داخلی و نظر مقامات عالیه کشور و نه خوشامد سایرین، تحقیقات در مورد آن در جریان است، بنا به شناختی که از پارلمان اروپا داریم، تنها بهانه‌ای برای ادامه معاندت عناصر تندرو این پارلمان با جمهوری اسلامی ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کنعانی فراخوان رهبران گروه هفت در دعوت از همه کشور‌ها برای حمایت از اجرای قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت را بسیار عجیب و نشانه سیاست‌های متناقض این کشور‌ها دانست، زیرا آن‌ها خود ناقض اصلی قطعنامه یاد شده و اعمال تحریم‌های غیرقانونی حداکثری علیه ملت ایران هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران، دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی را مایه تاسف ارزیابی کرد.
کنعانی سوء استفاده از سازوکارهای سازمان ملل برای کسب اهداف سیاسی از سوی برخی از کشورهای عضو را عادتی ناپسند دانست و دستکاری آشکار حقوق بشر برای اهداف سیاسی از جمله در ارائه تبعیض آمیز قطعنامه‌های کشوری در شورای حقوق بشر را مایه تاسف ارزیابی کرد.
محمد اسلامی درباره احتمال صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه کشورمان اظهار کرد: ما به آن‌ها بهانه نمی‌دهیم.
وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی‌ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند، اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تصویب قطعنامه خصمانه پارلمان اروپا علیه ایران و سپاه، تلویحا از این اقدام حمایت کرد و گفت که موضع واشنگتن درباره سپاه مشخص است.
کنعانی با اشاره به تلاش کشور‌های غربی به استمرار پروژه ایران هراسی و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: بانیان این قطعنامه که خود ناقض تمام اصول بنیادین و ابتدایی حقوق بشر در جهان هستند، به جای دلسوزی منافقانه برای حقوق بشر مردم ایران، از همراهی با تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه ملت ایران دست برداشته و میزبانی از گروهک‌های تروریستی را متوقف نمایند.
سخنگو وزارت امور خارجه قطعنامه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست 23 آذر در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک) را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران تاکید کرد: ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور قطعنامه حقوق بشری علیه تهران تاکید کرد: ایران هیچگونه همکاری با کمیته حقیقت‌یاب نخواهد داشت.
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.
تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با استقبال مقام‌های آمریکا رو‌به‌رو شد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: این کشورها باید بدانند ایران مقتدر، متعهد به حقوق بشر بوده اما اجازه دخالت هیچ کشوری در امور داخلی خود را نمی‌دهد.
تروئیکای اروپا بیانیه مشترکی را درباره واکنش ایران به قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: متاسفانه صدور این قطعنامه با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: مبنای ایران در ارتباط با آژانس این است که حقوق کشورمان باید محترم شمرده شود.
کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف های غربی هشدار داده بود، گفت: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملتهای مستقل به هنجار سیاست خارجی غربیها تبدیل شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش کشور‌های غربی به استمرار پروژه ایران هراسی و بدنام سازی ایران گفت: این کشور‌ها که سابقه طولانی در نقض سیستماتیک حقوق بشر داشته و مردم سراسر جهان تجربیات تلخ و گزنده‌ای از دخالت‌های آنان در خاطر دارند، در جایگاهی قرار ندارند که به دولت و مردم ایران توصیه‌های حقوق بشری داشته باشند.
سخنگوی وزارت امورخارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، طرح این قطعنامه توسط کانادا را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.
سخنگوی وزرات امورخارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، طرح این قطعنامه توسط کانادا را فاقد وجاهت قانونی و از اساس مردود دانست.
رئیس سازمان انرژی اتمی: قطعنامه‌ای پیش‌نویس کردند و مطالبی آوردند که خودشان می‌دانند صحت ندارد و از طرف جمهوری اسلامی ایران هم مردود است. ایران برای پیشبرد برنامه‌های خود در بخش هسته‌ای برنامه مصوب، مدون و اعلام شده دارد و در همان چارچوب فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهادت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) ، راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار "حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی" همزمان در تهران و سایر استان‌ها برگزار شد.رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، افزود: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد
«میخائیل اولیانوف» در توئیتی نوشت: پیامد‌های بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را باید به خاطر بیاوریم. روسیه پیش از از رای گیری در مورد آن هشدار داده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ