استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: امام تردید داشتند که پذیرش قطعنامه واقعاً به جنگ پایان خواهد داد یا خیر. ایشان انتظار داشتند که جنگ با نظامی گری به نقطه مطلوب و پیروزی برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ است؛ این عملیات تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برای مقابله با هجوم گروهک تروریستی منافقین در غرب کشور انجام و منجر به شکست آنان شد.
۵ مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ است؛ این عملیات تنها چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ برای مقابله با هجوم گروهک تروریستی منافقین در غرب کشور انجام و منجر به شکست آنان شد.
شورای حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم «شفافیت» سیستم‌های هوش مصنوعی، خواستار «جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری، آرشیو و حذف» داده‌های هوش مصنوعی طبق ساز و کاری سازگار با حقوق بشر شده است.
زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان نام بردند.
زائران ایرانی بیت الله الحرام در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشترکین، از مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام، کشورهای عربی و مسلمانان جهان نام بردند.
علایی گفت: ما در جنگ حماسه‌های بزرگی آفریدیم، اما مشکل ما این بود که راهکاری برای پایان دادن به جنگ نداشتیم و در حقیقت تکلیف بخش دیپلماسی را مشخص نکردیم. این امر ما را به سمتی برد که بدون طرح ما جنگ تمام شد. باید با طرح ما جنگ تمام می‌شد، اما با طرح امریکایی‌ها و شوروی‌ها جنگ پایان پذیرفت یعنی با قطعنامه ۵۹۸. در حالی که اگر ما استراتژی داشتیم، می‌توانستیم جنگ را با طرح و ایده خود به پایان برسانیم.
مجلس ملی فرانسه قرار است امروز درباره گنجاندن ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور رأی‌گیری کند.
پارلمان اروپا در ادامه اقدامات مداخله‌جویانه خود در امور کشورها، قطعنامه دیگری را علیه ایران صادر کرد.
خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نیست.
خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که قطعنامه ضدایرانی جدیدی در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی مطرح نمی‌شود.
پارلمان اروپا در قالب یک قطعنامه جدید علیه روسیه، برای ارسال دوباره سلاح به اوکراین بسترسازی کرد.
در بخشی از متن قطعنامه سراسری آمده است: امروز به همه کسانی که با تحلیل‌های غلط و بن بست‌های فکری ناشی از لجاجت بدنبال تضعیف نظام یا برهم زدن استحکام درونی و صفوف ملت ایران هستند؛ اعلام می‌کنیم یکپارچگی، اتحاد، انسجام، وحدت ملی و همدلی تمامی اقشار و گروه‌ها و همراهی همه اقوام و ادیان کشور، وظیفه شرعی و انقلابی و مهمترین راهبرد ما برای شکست دشمن می‌باشد.
تعدادی از نمایندگان تندروی کنگره آمریکا در قطعنامه ای با تکرار اتهامات واهی درباره اغتشاشات ایران، از گروهک تروریستی و منفور منافقین حمایت کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: سپاه و بسیج علاوه بر آنکه جزئی از قانون اساسی کشور هستند، بخش زیادی از بدنه مردمی را پوشش می‌دهند، لذا قطعنامه پارلمان اروپا ضدمردمی است.
قطعنامه پایانی راهپیمایی امروز بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور در محکومیت اهانت به ساحت ولایت و مرجعیت شیعه صادر شد.
این یک تغییر چشمگیر نسبت به دو سال گذشته است؛ زمانی که فلزات در موجی از خوش بینی های پس از قرنطینه، پیش بینی های تورمی و غوغای عرضه افزایش یافتند. اکنون، تورم اینجاست و ذخایر هنوز کم است. اما به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن فعالیت صنعتی در سراسر اقتصادهای بزرگ، قیمت ها به شدت کاهش می یابد و تقاضا در چین کاهش می یابد.
رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس پیرو مکاتبه روز گذشته با شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، امروز طی نامه‌ای اعلام کرد: علی رغم پیگیری‌های کارشناسان این سازمان تاکنون اقدامی جهت انتشار "توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده" این شرکت صورت نگرفته است.
نسخه اولیه نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار گرفت.
سهام آسیایی در روز چهارشنبه پس از شروع قدرتمند در برخی بازارها، گوی سبقت را از وال استریت ربود.
در سال‌های پایانی جنگ، قرارگاه سری نصرت به فرماندهی شهید سردار علی هاشمی، فرمانده سپاه ششم امام صادق (ع) تشکیل شد و بعد از آنکه دشمن پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ دست به هجومی دوباره زد، او و یارانش با دلاوری‌های فراوان شهید شدند.
فعال اصلاح طلب در مصاحبه ای گفت: در جنگ هم برخی فرماندهان همین توهمات را داشتند و می‌گفتند این حمله را بکنیم و فلان جا را بگیریم تمام است اما این‌طور نمی‌شد. آخرش هم لیست بلند بالایی از امکانات را به عنوان شرط لازم پیروزی در جنگ دادند. شرایط سیاسی اکنون ما همان است فقط مانده، قطعنامه ۵۹۸ آن از کجا بیاید.
ایشان فرمودند راه حل چیست؟ همگی گفتیم ختم جنگ با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یا شکل دیگر. امام نگران عدم وفای دشمن بودند و ناراحتی مردم حزب الله که احتمال اول را ضعیف و احتمال دوم را هم در مقابل خوشحالی بخش عظیمی از مردم و آثار مثبت صلح قابل تحمل دانستیم.
به عنوان فرمانده جنگ، با همراهان نظامی، وارد بغداد شدیم در کاخ صدام، ارتش عراق برای ما رژه رفت. این پیروزی واقعی و با عزت است، نه گرفتن بغداد. اگر ما بغداد را می گرفتیم مانند پیروزی ختم جنگ نبود. / چند ثانیه
قبول قطعنامه از طرف امام، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمی‌کِشد و نمی‌تواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد... پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ به‌خاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ