یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع طالقان البرز و در هوای برفی مشاهده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیلمی از تنوع زیستی ارتفاعات جنگل‌های هیرکانی مازندران شامل خرس قهوه‌ای، پلنگ، شوکا، گراز، تشی، روباه و گربه وحشی را مشاهده می‌کنید.
بابک موسوی عکاس حیات وحش تصویری جالب از یک پلنگ ایرانی را منتشر کرد.
یوزپلنگ آسیایی بین ۳۲ تا ۶۷ هزار سال پیش، از جمعیت یوزپلنگ‌ها در آفریقا جدا شد. در زمان حکومت بریتانیا بر هند، آن را پلنگ شکار می‌نامیدند. این نام، برگرفته از یوزهایی بود که به تعداد زیاد توسط خانواده سلطنتی هند در اسارت نگهداری می‌شدند تا برای شکار آنتلوپ‌های وحشی از آن‌ها استفاده کنند.
به تازگی ویدیو‌ها و تصاویری از خارج از کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد در آرایشگاه‌های مخصوص حیوانات خانگی اقداماتی همچون رنگ کردن مو و اصلاح‌های عجیبی که سگ‌ها را شبیه به حیواناتی مانند پلنگ و پاندا می‌کنند انجام می‌شود.
دوربین تله‌ای یک محیط‌ بان تصاویری از شب گردی یک پلنگ ایرانی در کوه‌های سوادکوه را ضبط کرده است. منبع: خبرفوری
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده و ثبت تصاویر چهار قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تله‌ای یکی از همیاران محیط زیست در مرز مشترک میان دو منطقه شکار ممنوع در بند مشکول از توابع شهرستان کوثر استان اردبیل و منطقه حفاظت شده کاغذ کنان استان آذربایجان شرقی خبر داد. منبع: ایرنا
خرم‌آباد- تصاویری نادر از لحظه شکار یک بز کوهی توسط پلنگ ایرانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده «سفید کوه خرم‌آباد» توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: «برخی مناطق جنگلی شهرستان بابل از جمله بابلکنار، بندپی، زیستگاه پلنگ است و محیط‌بانان دو ماه قبل نیز این قلاده پلنگ را مشاهده کرده بودند.»
یک عکاس حیات وحش تصاویری قابل توجه و نادر از یک پلنگ سیاه و یک پلنگ خالدار گرفته که با هم جفت هستند.
انصاری با یادآوری اینکه تصاویر مورد نظر توسط یکی از همیاران محیط‌زیست به نام "خلیل هژبری" با همکاری اداره محیط زیست لارستان ثبت شده است، گفت: از سال ۹۷ تاکنون این چهارمین قلاده پلنگی‌ست که در این شهرستان ثبت شده است.
تصویری از پلنگ مادر و دو توله‌اش در پارک ملی گلستان که گرفته شده است.
تصاویری از گشت‌زنی پلنگ ماده در جنگل‌های سوادکوه مازندران را مشاهده می‌کنید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: محیط‌بانان اشکورات رودسر در پایش‌های میدانی خود در مناطق شکار ممنوع اشکورات، با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین‌های تله ای، موفق به ضبط تصویر این گونه ارزشمند شدند.
جواهرسازی کارتیه فرانسه ساعتی با قیمت ۱۳۵ هزار دلار را روانه بازار کرده است که روی آن، شکل صورت یک پلنگ با ۹۰۰ دانه طلا طراحی شده است.
آیین استقبال رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، دقایقی پیش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد.
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی، عازم چین شده بود، وارد فرودگاه پکن شد.
تصویری زیبا از یک پلنگ ایرانی جوان پای آبشخور که می‌شود گفت رکورددار نزدیکترین فاصله از دوربین‌ است و عکاس متبحری همچون سیدبابک موسوی آنرا از درون یک کومه به ثبت رسانده.
تصویری زیبا از یک پلنگ ایرانی جوان پای آبشخور که می‌شود گفت رکورددار نزدیکترین فاصله از دوربین است و عکاس متبحری همچون سیدبابک موسوی آنرا از درون یک کومه به ثبت رسانده.
تصاویری از پلنگ مازندران در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
عکسی از استتار پلنگ که نشان می‌دهد این حیوان در استتار خودش تا چه اندازه توانمند است. به جرات می‌توان گفت که نمی‌شود او را دید. اگر موفق به دیدنش نشدید به پایین صفحه مراجعه کنید.
پلنگ ایرانی در منطقه کلاته خور و بیابانک مشاهده شده است.
تصاویر تازه‌ای از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کازرون ثبت و منتشر شده است.
بجنورد- محیط بانان خراسان شمالی موفق به ثبت تصاویری شفاف از پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک خراسان شمالی شدند.
طی روز‌های گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از حضور ۳ فرد پلنگ ایرانی در پارک ملی توران توسط محمد کلانتری، محیط‌بان پارک ملی توران ثبت و منتشر شد. انتشار این تصاویر در کنار اخبار امیدوارکننده حضور پلنگ در این زیستگاه، نگرانی‌هایی را نیز بابت حضور پلنگ در نزدیکی زیستگاه یوز و احتمال تعارض این ۲ گونه ارزشمند ایجاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ