خرم‌آباد- تصاویری نادر از لحظه شکار یک بز کوهی توسط پلنگ ایرانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده «سفید کوه خرم‌آباد» توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جیمز وب در چند وقت گذشته تصاویر و داده‌های باارزشی را به دانشمندان ارائه کرده است. کشف دو ستاره نادر حاصل از ماده تاریک و تصویری از یک سحابی سیاره‌ای ازجمله دستاوردهای این تلسکوپ تحقیقاتی در چند وقت گذشته بوده‌اند.
تلسکوپ فضایی جیمز وب تصاویری خیره‌کننده از آخرین مراحل زندگی ستاره‌ای در دوردست‌ها را با جزئیاتی بدیع و بی‌سابقه به ثبت رسانده است. این تصاویر ساختاری دوناتی شکل را از گاز درخشان با عنوان سحابی حلقه به نمایش می‌گذارد که در فاصله دوهزار و ششصد سال نوری از زمین قرار دارد.
محققان انستیتو ملی استاندارد و فناوری بولدر کلرادو آمریکا یک ردیاب نانوسیم تک فوتون ابر رسانا ساخته اند که می تواند تصاویری با وضوح ۴۰۰ هزار پیکسل ثبت کند.
سوادکوه- محیط بان مازندرانی تصاویری از یک قلاده خرس و توله هایش را در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی ثبت و ضبط کرده است.
رعد و برق در زمین و مشتری شبیه هم است. تصاویری وهم انگیز از این رعد و برق‌ها با فضانورد جونو ناسا ثبت شده است.
«کاخ پادشاهان» شهر باستانی و سومری «گیرسو» که در جنوب عراق امروزی واقع شده است سال گذشته توسط باستان‌شناسان بریتانیایی و عراقی کشف شد. باستان‌شناسان در این شهر باستانی، بیش از ۲۰۰ لوح به خط میخی کشف کردند که سوابق اداری شهر باستانی در آن‌ها ثبت شده است.
فضاپیمای «کپستون» (CAPSTONE) که دور ماه مدار می زند، برای نخستین بار تصاویری از نزدیک ترین همسابه زمین را ثبت کرده است.
ژورانگ در مدت حضور خود در مریخ یک عکس سلفی گرفت و تصاویری را از سطح سیاره ثبت کرد. مریخ‌نورد همچنین صدای باد مریخ را ضبط کرد و در آزمایش‌هایی برای بازپخش اطلاعات بین آژانس فضایی اروپا و سازمان فضایی ملی چین مشارکت داشت.
در تصاویری که هابل در نوامبر ۲۰۲۲ از اورانوس ثبت کرده، قطب شمالی این سیاره، از دایره بزرگ سفید رنگی پوشیده شده که ناشی از یک مه غلیط فتوشیمیایی است و شبیه به مه و دودی است که بر فراز شهر‌های زمین دیده می‌شود. طبق گفته ناسا، در عین حال چندین طوفان هم در نزدیکی لبه این دایره به وضوح قابل رویت است.
در اینجا تصاویری از مراسم تشییع جنازۀ ناصرالدین شاه را ملاحظه می‌کنید که عکاسانی مثل عبدالله قاجار و آنتوان سوروگین آن‌ها را ثبت کرده‌اند.
در ویدیوی تاز منتشر شده ای، لحظه تخم گذاری یک رتیل ماده تارانتولا و ترشح کیسه حاوی بیش از ۱۷۰۰، ثبت شده است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصویری از یک ستاره نادر در مرحله پیش از انفجار و تبدیل شدن به گرد و غبار کهکشانی ثبت کرده که در فاصله ۱۵ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.
تصاویر جدیدی که فضاپیمای ناسا به ثبت رسانده‌است، نزدیک‌ترین تصاویری است که از آتشفشانی‌ترین قمر منظومه شمسی گرفته شده‌است؛ گفتنی است که آخرین تصاویر گرفته شده از «آیو» به ماموریت افق‌های نو در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد، زمانی که مدارگرد پلوتو در راه رسیدن به این سیاره از کنار آیو عبور کرد.
دوربین ایسنا در میدان آزادی تهران تصاویری از ناپدید شدن برج میلاد همزمان با افزایش آلاینده‌ها و شدت‌گرفتن آلودگی هوا را ثبت کرد که تا لحظاتی قبل قابل رویت بود!
دوربین ایسنا در میدان آزادی تهران تصاویری از ناپدید شدن برج میلاد همزمان با افزایش آلاینده‌ها و شدت‌گرفتن آلودگی هوا را ثبت کرد که تا لحظاتی قبل قابل رویت بود!
محمدرضا نقدی در خصوص دلایلی که نشان می‌دهد فوت خانم امینی ناشی از ضرب و شتم نبوده است، گفت: دلیل اول آنکه این ماجرا در مقابل دوربین‌ها به وقوع پیوسته و اتفاقات رخ‌داده از ابتدا تا انتهای ماجرا توسط دوربین‌ها به ثبت رسیده است که در هیچ تصویری اعمال رفتار خشونت آمیز و صحنه ضرب و جرح وجود ندارد. دلیل دوم آنکه افراد دیگری همراه با خانم امینی در سالن ارشاد حضور داشتند و شاهد و ناظر اتفاقات آنجا بودند. بیش از دوماه از آن اتفاق می‌گذرد، اما تاکنون هیچ کدام از آن افراد روایتی در خصوص ضرب و جرح ایشان بیان نکرده‌اند.
کپسول اوریون از فاصله ۱۳۰ کیلومتری ماه تصاویری از سطح قمر زمین ثبت و ناسا آنها را منتشر کرده است. این نزدیک ترین گذر کپسول متعلق به ماموریت آرتمیس یک از  کنار ماه به حساب می آید.
محیط بانان منطقه‌ی حفاظت شده‌ی البرز شمالی در شهرستان نوشهر تصاویری زیبا از چند گوزن و خرس در این منطقه حفاظت شده ثبت کردند.
خورشید گرفتگی سوم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط بسیاری از مراکز، مدارس و انجمن های مجهز به سیستمهای رصدی رویت شده و تصاویری به ثبت رسیده است.
مدیر پروژه رصدخانه ملی ایران با بیان اینکه به تازگی تصاویری با تلسکوپ ملی به ثبت رساندیم گفت: این تصاویر با تصاویر هابل از روی زمین برابری می‌کند.
تصاویر تازه‌ای از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کازرون ثبت و منتشر شده است.
فضاپیمای جونو ناسا اخیراً تصاویری از سیاره مشتری را به ثبت رسانده که رنگ‌های پیچ در پیچ مشتری را به خوبی نمایان می‌کند.
بجنورد- محیط بانان خراسان شمالی موفق به ثبت تصاویری شفاف از پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک خراسان شمالی شدند.
‌علیرضا موسوی، کوهنورد ایرانی تصاویری شگفت‌انگیز بر فراز بالاترین نقطه بام ایران ثبت کرده که در اینجا می‌بینید. او می‌گوید که این یازدهمین صعود او و دومین بار است که با یک گروه از جوانان پس از تمرین دو ماهه به قله دماوند می‌رسد. این تصاویر در شهریورماه و با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه ثبت شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ