بجنورد- محیط بانان خراسان شمالی موفق به ثبت تصاویری شفاف از پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک خراسان شمالی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر مشاهده شد. تصویر این پلنگ در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر در شهرستان رودسر به تازگی توسط موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بود، مشاهده و ثبت شده است.
جی ۶ همانند اکثر کراس اوور‌های جدید بازار جهانی، از چراغ‌های اصلی جلو بسیار باریک استفاده می‌کند و قسمت سپر جلو نیز به بخشی یکپارچه با کل بدنه تبدیل شده است. شیب کوپه ستون آخر نیز یکی دیگر از مواردی است که این روز‌ها زیاد در طراحی کراس اوور‌ها مشاهده می‌کنیم.
یوزپلنگ آسیایی بین ۳۲ تا ۶۷ هزار سال پیش، از جمعیت یوزپلنگ‌ها در آفریقا جدا شد. در زمان حکومت بریتانیا بر هند، آن را پلنگ شکار می‌نامیدند. این نام، برگرفته از یوزهایی بود که به تعداد زیاد توسط خانواده سلطنتی هند در اسارت نگهداری می‌شدند تا برای شکار آنتلوپ‌های وحشی از آن‌ها استفاده کنند.
تصویربرداری که از فاصله چند متری تصویر پلنگ را ضبط کرده است بعد از عبور پلنگ نفس راحتی کشید. منبع: ایران
دوربین تله‌ای یک محیط‌ بان تصاویری از شب گردی یک پلنگ ایرانی در کوه‌های سوادکوه را ضبط کرده است. منبع: خبرفوری
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده و ثبت تصاویر چهار قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تله‌ای یکی از همیاران محیط زیست در مرز مشترک میان دو منطقه شکار ممنوع در بند مشکول از توابع شهرستان کوثر استان اردبیل و منطقه حفاظت شده کاغذ کنان استان آذربایجان شرقی خبر داد. منبع: ایرنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دو روز پیش یک پلنگ در منطقه سفیدکوه تصویربرداری شده که یک بز کوهی را شکار کرده و در حال بالا کشیدن آن از ارتفاع است.
خرم‌آباد- تصاویری نادر از لحظه شکار یک بز کوهی توسط پلنگ ایرانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده «سفید کوه خرم‌آباد» توسط دوربین‌ها ثبت و ضبط شد.
منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستانهای کیار، بروجن و لردگان قرار گرفته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل گفت: «برخی مناطق جنگلی شهرستان بابل از جمله بابلکنار، بندپی، زیستگاه پلنگ است و محیط‌بانان دو ماه قبل نیز این قلاده پلنگ را مشاهده کرده بودند.»
ماموران حیات وحش از نمایی دور یک پلنگ را در کوه پیدا کردند و تصویر آن را منتشر کردند.
انصاری با یادآوری اینکه تصاویر مورد نظر توسط یکی از همیاران محیط‌زیست به نام "خلیل هژبری" با همکاری اداره محیط زیست لارستان ثبت شده است، گفت: از سال ۹۷ تاکنون این چهارمین قلاده پلنگی‌ست که در این شهرستان ثبت شده است.
تصویری از پلنگ مادر و دو توله‌اش در پارک ملی گلستان که گرفته شده است.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
تصویری زیبا از حرکت قطاری پلنگ‌ مادر و ٣ توله اش در ارتفاعات مازندران را مشاهده کنید.
آیین استقبال رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران، دقایقی پیش در ساختمان کنگره ملی خلق چین برگزار شد.
یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع طالقان البرز و در هوای برفی مشاهده شده است.
پلنگ ایرانی در منطقه کلاته خور و بیابانک مشاهده شده است.
اصفهان- حضور پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع کلاته شهرستان خوروبیابانک از توابع استان اصفهان، برای نخستین بار ثبت و مستند شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با قاسم جومرت توکایف رئیس جمهور قزاقستان در آستانه دیدار و گفتگو کرد. اردوغان رئیس جمهور پس از گفتگو با توکایف رئیس جمهور قزاقستان به بازی تنیس روی میز پرداخت.
تصاویر تازه‌ای از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کازرون ثبت و منتشر شده است.
املش- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست املش از ثبت تصویر دومین پلنگ نر در این شهرستان خبر داد.
جواهردشتی افزود: در آخرین تصاویر ثبت شده، فیلم شگفت انگیز و بی نظیری از یک قلاده پلنگ نر در دوربین های تله ای محیط بانان این شهرستان به ثبت رسیده است.
طی روز‌های گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از حضور ۳ فرد پلنگ ایرانی در پارک ملی توران توسط محمد کلانتری، محیط‌بان پارک ملی توران ثبت و منتشر شد. انتشار این تصاویر در کنار اخبار امیدوارکننده حضور پلنگ در این زیستگاه، نگرانی‌هایی را نیز بابت حضور پلنگ در نزدیکی زیستگاه یوز و احتمال تعارض این ۲ گونه ارزشمند ایجاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ