در خصوص علل زمینه‌ای افزایش وزن، عوامل بی‌شماری می‌توانند در این امر نقش داشته باشند. در چند دهه گذشته، کربوهیدرات‌ها تا حدودی شهرت بحث برانگیزی پیدا کرده و بسیاری را به این فکر وا داشته‌اند که آیا این مواد غذایی می‌توانند سبب افزایش وزن شوند یا خیر.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته محققان، استفاده از پروتئین به جای کربوهیدرات ممکن است در کنترل قند خون در برخی افراد موثر باشد.
از آنجایی که سوشی حاوی پروتئین بدون چربی، چربی‌های سالم و کربوهیدرات است می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.
متخصصان تغذیه مصرف میوه و سبزیجات را به منظور داشتن یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌کنند. به طور مثال یک سیب بزرگ حاوی حدود ۳۴ گرم کربوهیدرات است و یک گوجه فرنگی بزرگ حدود ۷ گرم کربوهیدرات دارد.
سیب‌زمینی را خوراکی سرشار از کربوهیدرات و چاق‌کننده می‌دانیم، اما نباید از مقدار ریزمغذی‌های آن غافل شد. در این مطلب به فواید عادت به مصرف متعادل این ماده غذایی پرداخته‌ایم.
آزمایش‌های بالینی کوتاه‌مدت مزایای سلامتی رژیم‌های کم کربوهیدرات و رژیم‌های کم‌چرب را برای کاهش وزن و سلامت قلب نشان داده‌اند.
تحقیقات جدید افزایش جهانی موارد دیابت نوع ۲ را با مصرف بیش از حد گوشت‌های فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده مرتبط می‌داند.
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات است که در بدن انسان‌ها دربرابر هضم و جذب مقاومت می‌کند و در انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار، لوبیا، انواع حبوبات، مغز‌ها و دانه‌ها یافت می‌شود.
شاید فکر کنید که دیابت نوع ۲ فقط با مصرف کربوهیدرات ایجاد می‌شود، اما بهتر است بدانید منابع پروتئینی همچون گوشت قرمز نیز می‌توانند در ابتلا به نوع ۲ نقش داشته باشند.
بهتر است در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین، چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. همچنین از روزه داری متناوب خودداری کنید. این کار برای کاهش وزن و سلامتی مفید است اما می تواند مصرف کالری کافی برای افزایش وزن را دشوار کند
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
کربوهیدرات و غلات انرژی مورد نیاز در طول روز را تامین می‌کنند. اما برخی از افراد با تصوری اشتباه، صبحانه خود را لبریز از کربوهیدرات می‌کنند که موجب افزایش سطح انسولین در بدن می‌شود؛ بنابراین در طی روز به کمتر شدن میزان انسولین به شدت احساس گرسنگی خواهید کرد، بنابراین مجبور به خوردن مواد غذایی بیشتر و در نتیجه افزایش وزن می‌شوید. به جای قند‌های فرآوری شده از میوه و یا نان برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز در وعده صبحانه استفاده کنید.
رژیم کتو مقدار زیادی چربی و مقدار اندکی کربوهیدرات دارد. طبق براوردها، این رژیم به ازای هر هزار کالری مصرفی، حدود ۲.۹ کیلو دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.
اگر قصد دارید برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز خود مولتی‌ویتامین مصرف کنید، باید این مسئله را در نظر بگیرید که برخی ازویتامین‌ها و مکمل‌ها منبع شکر و شیرین کننده‌های مصنوعی هستند یا حاوی کربوهیدرات زیادی هستند. به عنوان مثال، مکمل کلسیم وویتامین دی حدود ۳.۵ گرم کربوهیدرات دارند. این بدان معنا است که حتی قبل از نشستن بر سر میز صبحانه نیز ۷ گرم کربوهیدرات کمدارید. همچنین باید بدانید مکمل‌هایی که طعم‌دار یا جویدنی هستند، کربوهیدرات بیشتری دارند.
ترخون کالری و کربوهیدرات کمی دارد و حاوی مواد مغذی متنوعی است که می توانند برای سلامتی مصرف کنندگان مفید باشند. تنها یک قاشق غذاخوری (۱.۸ گرم) از برگ های ترخون خشک شده ترکیبات زیر را در خود جای داده است:
الگوهای رژیم غذایی التهابی که سرشار از قند، کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی های ناسالم و غذاهای فرآوری شده هستند می توانند به اختلال در حافظه و یادگیری کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهند.
این کارشناس تغذیه گفت: البته مضرات پفک فقط به کالری بالا و بی اشتها کردن کودکان محدود نمی شود و چربی و کربوهیدرات ناسالم موجود در آن است که برای کودکان مضر است.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند تا به بهبودی برسند.
درحالی که رژیم‌های مُد روز می‌آیند و می‌روند، اما به نظر می‌رسد که رژیم‌های کم‌کربوهیدرات همچنان در میان بخشی از مردم جهان طرفدار دارند. پیروی از رژیم کم‌کربوهیدرات تحت نظر پزشک معالج یا متخصصان تغذیه و برای مدت‌زمان محدود نمی‌تواند مشکلی برای سلامت ما ایجاد کند، اما حذف همیشگی آن‌ها تصمیم درستی نیست.
غذاهایی با میزان کربوهیدرات بالا مثل نان سفید، برنج، سیب زمینی و ذرت را محدود کنید.
محققان سه عامل را شناسایی کردند که به طورمستقل موجب بهبود وضعیت فرد در زمان بیدار شدن می‌شود: یک صبحانه پیچیده سنگین کربوهیدرات، ورزش بیشتر و کمی دیر بیدارشدن پس از حداقل ۷ تا ۹ ساعت خواب.
مصرف یک صبحانه حاوی کربوهیدرات بالا با سطح بالاتری از هوشیاری صبحگاهی همراه است. در مقابل، صبحانه حاوی پروتئین بالا با سطح هوشیاری کمتری ارتباط دارد.
اگرچه موز میزان کربوهیدرات یا قند بالایی دارد، اثر چندانی بر سطح قندخون بدن نمی‌گذارد. کم بودن میزان گلوکز آن باعث می‌شود قند خون نسبت به سایر غذا‌ها به میزان قابل قبولی بالا رود. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.
کلم بروکلی راهی مطمئن برای تامین نیاز بدن به فولات است ماده‌ای مغذی که به تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می‌کند. هم چنین، اسفناج سرشار از ویتامین آ برای تقویت سلامت چشم و استخوان است.
۶ کربوهیدرات سالم برای مبتلایان به دیابت

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ