جواد اوجی وزیر نفت در خصوص قطعی گاز در تربت جام گفت: سردی کم‌سابقه هوا، مصارف زیاد، قطع گاز ترکمنستان و ضعف سرشاخه‌ها از جمله عوامل قطع شدن گاز تربت جام بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک توضیح قابل قبول این است که ما تمایل داریم به بوی خودمان عادت کنیم. به عبارت دیگر، به گفته دکتر لورِتا برونینگ، متخصص شیمی مغز و رفتار اجتماعی پستانداران، از آنجایی که ما به طور منظم گاز روده دفع می‌کنیم (به طور متوسط حدود نیم لیتر در روز)، به بوی آن عادت کرده‌ایم.
قدیری ابیانه: گلایه‌ام از قوه قضائیه این است که چرا آن‌هایی را که می‌گفتند «مهسا امینی کشته شد» پای میز محاکمه نمی‌کشد؟ این همه آدم در سال سکته می‌کنند، مرحوم امینی هم یکی از آنها.
مسئولین محترم دولت سیزدهم که در فرافکنی ید طولانی دارند به خوبی می دانند عمده منابع ورودی به این بانک مربوط به صادرات در دوره خودشان است و همواره نیز از حجم عظیم صادرات گاز به عراق به عنوان یک دستاورد یاد می کردند، چرا طی دوسال گذشته به همان روش قبلی ادامه دادند؟ چرا صادرات خود را متوقف نکردند و چرا روش دیگری برای دریافت پول گاز و برق انتخاب نکردند؟ اصلاً آیا چاره دیگری داشتند یا دارند؟
ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: دروغی در کشور پخش شده است مبنی بر اینکه رهبری مخالف سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران بودند. نه، ایشان با اینکه ما کالا‌های اساسی‌مان را از آمریکا بخریم، مخالف بودند که به نظر من اشتباه هم نبود. اینکه ما نباید برای کالای استراتژیک‌مان به آمریکا وابسته باشیم از نظر استراتژیک دیدگاهی درست بود. اگر آمریکا می‌خواست در حوزه‌های نفت، گاز، فن‌آوری و… سرمایه‌گذاری کند کسی مخالفت نمی‌کرد؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ به خاطر فشار عظیمی که سرمایه‌گذاران یهودی و نیز سعودی بر شرکت‌های آمریکایی و حتی اروپایی وارد می‌کردند. سعودی‌ها و به‌ویژه اماراتی‌ها به این شرکت‌ها می‌گفتند باید بین ما و ایران یکی را انتخاب کنید. خوب حتما آن‌ها حاضر نبودند
برخی از کودکان به طور غریزی گاز می‌گیرند، چون آن‌ها توانایی کنترل خود را ندارند. برای مثال، وقتی مارکوس ۳ ساله بود عروسک خواهر ۲ ساله‌اش، جی نا، را می‌گرفت، اولین واکنش او این است که گازش بگیرد و عروسکش را پس بگیرد. او مکث نمی‌کند تا درباره دیگر شیوه‌ها فکر کند و یا نتیجه اعمالش را ببیند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا کودکان ممکن است گاز بگیرند.
نوبخت گفت: «اساسا دولت‌ها برای تامین منابع موردنیاز خود یا باید دست به فروش دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر نفت و گاز بزنند یا باید فروش اوراق داشته باشند، چراکه درآمد‌های مالیاتی اصولا کفاف مصارف بالای دولتی را نمی‌دهد. در عین حال، فروش اوراق نیز زیان‌هایی دارد و در سررسید آن، اقتصاد کشور را به مخاطرات جدی می‌اندازد.»
تصویری از دله آلی، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس، که او را همراه با چندین قوطی گاز خنده نشان می‌دهد او را با انتقادهای زیادی مواجه کرده است چرا که این گاز نوعی ماده مخدر به حساب می‌آید.
فضا، در حقیقت یک خلاء بزرگ است؛ یعنی کاملا خالی است و مولکول‌های گاز در فضا آنقدر از یکدیگر دور هستند که عملا نمی‌توانند مرتبا با هم برخورد کنند. پس حتی وقتی که تابش خورشید، با امواج مادون قرمز این مولکول‌ها را گرم می‌کند، جابجایی این گرما از طریق انتقال ممکن نخواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه یافتن وضعیت فعلی مصرف غیربهینه گاز باعث می‌شود که ناچاراً گاز بخش خانگی و یا صنعتی را قطع کنیم. اصلاح نرخ خوراک و سوخت صنایع و اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای غیریارانه‌ای شدن مصارف خارج از استاندارد صنایع یکی از این راهکارهاست که ما را به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا سوق خواهد داد.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: باید مناقشات گازی با ترکمنستان هر چه سریع‌تر حل شود، چرا که مردم از ما توقع حل مشکل قطعی گاز و برق را دارند.
یک استاد اقتصاد دانشگاه بر این باور است، با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم، زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
یک استاد اقتصاد دانشگاه معتقد است با توجه به افزایش قیمت گاز و وابستگی بالای تولید متانول به رانت خوراک ارزان، باید در روند تولید متانول در کشورمان تجدیدنظر کنیم. زیرا این موضوع منطقی نیست که گاز به عنوان خوراک در پتروشیمی‌ها برای تولید متانول به کار گرفته شود و در نهایت ماده‌ی تولید شده را با قیمت پایین تری نسبت به خوراک اولیه در بازار‌های جهانی بفروشیم.
مشکل انرژی در کشورمان با بحران انرژی در اروپا قابل مقایسه نیست. صنایع اروپا از بحران انرژی فعلی بسیار متضرر شده اند. کاهش تولید صنایع انرژی بر نظیر فولاد، شیشه سازی و سرامیک سازی بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپا است.
کارشناس انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از پنجم فوریه صادرات گاز روسیه به اروپا به طور کامل قطع شود. این اقدام قطعاً اروپا را با کمبود و مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اثرات این کمبود در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، خانگی و... مشهود است.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
اگر قرار بر تعطیلی ادارات و مراکز تجاری برای کاهش مصرف و ذخیره‌سازی گاز جهت جلوگیری از قطعی گاز منازل است چرا اعلام تعطیلی دیرهنگام و به آخر وقت موکول می‌شود تا فرصتی برای بررسی و اطمینان از خاموش شدن وسایل گرمایشی برای این مراکز باقی نماند.
«زمستان سخت اروپا» یکی از تعابیر اشتباهی بود که کم‌کم به باوری قطعی مبدل شد و سیاست خارجی ما را تحت‌تاثیر قرار داد. ما از این نکته غافل شدیم که دولت‌های اروپایی مانند هر دولت دیگری که به منافع ملی کشورش اهمیت می‌دهد به‌سرعت به‌دنبال راه‌حلی برای جایگزینی گاز روسیه خواهند گشت و همه گزینه‌های ممکن را بررسی خواهند کرد.
امروز مطالبی همچون ارزش سهام عدالت در اولین روز هفته چقدر شد؟، نرخ حواله یورو در سامانه نیما چقدر شد؟، چرا نباید ربع سکه بخریم؟، شوک فلز گرانبهای جهانی به بازار طلا و سکه داخلی، پیش بینی بورس فردا | محرک اصلی بازار کدام گروه است؟، ۱۰ خبری که می‌تواند بر روند بورس فردا تاثیر بگذارد،  کدام شرکت‌ها به دلیل محدودیت مصرف گاز متوقف شدند؟، سهامداران شتران بخوانند، چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
ارسلان دلاوری، بازیکن تیم فوتبال سایپا در خصوص حواشی به وجود آمده در بازی با استقلال ملاثانی توضیحاتی ارائه کرد.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت نفت، گاز، زغال سنگ و برق در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت.
اولین چیزی که بعد از برد تیم ملی مقابل ولز جلب توجه کرد، تصاویر شادی ماموران یگان ویژه و لباس شخصی‌ها در خیابان همراه با پرچم ایران و رقص نور و موزیک بود. مامورانی با چهره‌های پوشیده که باتوم و گاز اشک‌آور و سلاح به دست داشتند و روی ماشین‌های زرهی غول‌آسای سیاه‌رنگ می‌رقصیدند تصاویری فراتر از خلاقیت‌های سالوادور دالی خلق کرد.
با آغاز فصل‌های سرد سال نگرانی‌های کمبود گاز به یک دغدغه برای متولیان و مردم تبدیل می‌شود.از این جهت اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز برای کنترل مصرف می‌تواند، کمک قابل توجهی به مدیریت مصرف کند.
موضوع واردات گاز از روسیه و ترانزیت یا سوآپ آن بار دیگر به سرتیتر اخبار بازگشته است؛ موضوعی که با وجود برخی مخالفت‌ها، برخی کارشناسان معتقدند می‌تواند ظرفیتی بالقوه برای اقتصاد کشور باشد.
داده‌های بدست آمده به وضوح نشان می‌دهد که سندرم پس از کووید فقط یک بیماری نیست بلکه به نظر می‌رسد در چندین زیرگروه وجود دارد. درک علل ریشه‌ای این زیرگروه‌ها ممکن است به یافتن راهکار‌های درمانی کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ