موضوع واردات گاز از روسیه و ترانزیت یا سوآپ آن بار دیگر به سرتیتر اخبار بازگشته است؛ موضوعی که با وجود برخی مخالفت‌ها، برخی کارشناسان معتقدند می‌تواند ظرفیتی بالقوه برای اقتصاد کشور باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صادرات ۴۵ میلیون متر مکعبی گاز به کشورهای همسایه۸۸۷۶ مرکز غیر مجاز رمز ارز تا کنون جمع‌آوری شده است و آغاز واردات گاز از ترکمنستان از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز از انجام تست واردات ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز از انجام تست واردات ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز از انجام تست واردات ۱۰ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان خبر داد.
گروه انرژی اتریشی OMV با وجود قراردادهایی که نیازهای وارداتی را از منابع دیگر پوشش می‌دهد، به خرید گاز روسیه در زمستان امسال ادامه خواهد داد.
مهم‌ترین اقدام در جهت تبدیل شدن به یک بازیگر مهم منطقه‌ای در تجارت گاز، تعاملات بیشتر با کشورهای مختلف است. این رویکرد با واردات حداکثری و صادرات حداکثری گاز رقم خواهد خورد و به همین دلیل از سرگیری واردات گاز از ترکمنستان یک اقدام مهم در بازطراحی نقش ایران در تجارت انرژی منطقه است.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: خیلی به نفع ماست که گاز را از ترکمنستان یعنی از شمال کشور دریافت کنیم و دیگر مجبور به انتقال گاز از جنوب به شمال نباشیم.
اگر بتوانیم گاز را با قیمت مناسبی از ترکمنستان تحویل بگیریم و در مناطق شمالی کشور استفاده کنیم و مجبور نباشیم گاز را از جنوب کشور به شمال بیاوریم، هم هزینه ی انتقال و ترانزیت را کاهش داده ایم و هم نیاز داخلی را پاسخ می دهیم.
سیاستمدار اتریشی می گوید کشورهای اروپایی با حذف گاز ارزان قیمت روسیه از سبد وارداتی خود، به زیان خود اقدام کردند.
وزیر انرژی قطر معتقد است علی رغم آنکه اتحادیه اروپا در تلاش برای جایگزین کردن واردات گاز از اروپاست اما در نهایت مجبور است دوباره به سمت روس‌ها بازگردد.
حجم واردات جهانی گاز طبیعی مایع یا ال‌ان‌جی در سال میلادی گذشته تحت تاثیر تلاش اروپا برای استفاده از منابع جایگزین گاز روسیه، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.
دولت انگلیس به منظور جبران کمبود انرژی وارداتی از روسیه، توسعه سوخت های هسته ای را در دستور کار خود قرار داد.
انگلیس واردات گاز مایع از روسیه را از اول ژانویه متوقف کرد.
روزنامه فاینانشیال تایمز گزارش داد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جایگزین کردن گاز وارداتی از روسیه مشکل دارند و برای سال ها درگیر بحران انرژی خواهند بود.
دولت انگلیس اعلام کرد که از یک ژانویه سال ۲۰۲۳ واردات گاز طبیعی مایع‌شده، LNG از روسیه را به طور کامل تحریم می‌کند.
وزیر نفت گفت: مذاکرات خوبی با کشورهایی مانند روسیه برای واردات گاز انجام گرفته که امیدواریم بتوانیم خبرهای خوبی در این زمینه به مردم دهیم.
طبق گزارش آکسفورد، حتی با واردات گاز روسیه از خطوط لوله گاز، مخازن ذخیره‌سازی گاز کشور‌های اروپای مرکزی ممکن است تا آغاز زمستان ۲۰۲۳-۲۴ فقط ۳۵ درصد پر شود.
اتریش به ممنوعیت واردات گاز از روسیه «نه» می گوید.
صدر اعظم آلمان می گوید این کشور برای جلوگیری از وخامت اوضاع انرژی خود، واردات گاز از روسیه را قطع نمی کند.
افزایش قیمت گاز اروپا امروز با توجه به مشکل اتحادیه اروپا در جمع آوری ذخایر کافی برای جلوگیری از واردات گاز روسیه در زمستان پیش رو، بدون ایجاد کمبود ذخایر استراتژیک، ادامه یافت.
مقامات دولت آلمان می‌گویند به منظور مقابله با کاهش واردات گاز از روسیه و ذخیره گاز برای روزهای سرد زمستان، مردم این کشور باید مصرف گازشان را کاهش دهند.
اتحادیه اروپا استراتژی مناسبی برای مقابله با خطر درگیری در قره باغ کوهستانی ندارد. علیرغم تمام صحبت‌های امیدوار کننده در مورد افزایش واردات گاز، این اهداف در حال حاضر دست کم به دلیل به دلیل کمبود ظرفیت اضافی خط لوله که توسط روسیه کنترل نمی‌شود واقع بینانه به نظر نمی‌رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ