زمزمه تغییر مدیریت مرکز مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی نظارتی شورای عالی فضای مجازی این روزها در حالی شنیده می شود که فعالان حکمرانی فضای مجازی انتقادات زیادی به عملکرد این نهاد دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طی حکمی از سوی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی تجریشی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی منصوب شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.
با حکم دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی میثم غلامی به عنوان سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی منصوب شد.
طی حکمی از سوی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور جواد آزادی احمد آبادی به عنوان مدیرکل حوزه ریاست و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی کشور منصوب شد.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی ضمن بازدید از سبد محصولات دیجیتال همراه اول در الکامپ ۲۰۲۳، در نشستی با مدیران ارشد اپراتور اول ارتباطی بر اهمیت واگذاری حوزه محتوا به لایه کارشناسی تأکید کرد.
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: صحت پیشرفت‌هایی که وزارت ارتباطات درباره پروژه شبکه ملی اطلاعات ارائه می کند در کمیته ای خاص در مرکز ملی فضای مجازی ارزیابی می شود.
معاون مرکز ملی فضای مجازی از تدوین طرحی برای ضابطه مند کردن حضور و فعالیت مسئولان در فضای مجازی خبر داد و گفت: مدیران باید به قوانینی که خودشان تعیین و تصویب می کنند پایبند باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی، خواستار ارتقای نقش محوری شورا در تقسیم کار ملی در مدیریت فضای مجازی شد.
رئیس جمهور در حکمی دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور منصوب کرد.
با حکم رییس جمهور دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد.
آقامیری در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور با رأی اکثریت اعضای این شورا به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور انتخاب شده و پس از تأیید مقام معظم رهبری، به این سمت منصوب شده است.
رئیس جمهور طی حکمی دکتر «سید محمدامین آقامیری» را به عنوان دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مشخص شد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان رگولاتوری به عنوان دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی معرفی شد.
براساس احکام تاسیس شورای عالی فضای مجازی و اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی دبیر شورا و رئیس مرکز باید ضمن مواجهه فعال با رخدادهای سایبری بر حسن اجرای مصوبات شورا نیز نظارت داشته باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مشخص شد.
پرسشی که از فرط تکرار، مسئولان را مجاب به واکنش کرد، به این صورت که هفته قبل خبر رسید «مرکزملی فضای مجازی» با نگارش نامه‌ای رسمی خطاب به «مارک زاکربرگ»، به سوءرفتار اینستاگرام اعتراض کرده و عطف مکاتبات رسمی پیشین با شرکت متا (مالک اینستاگرام، واتس اپ و...)، فرصت ۱۰ روزه‌ای را در اختیار آن شرکت قرار داده تا نماینده رسمی مسئولیت پذیر در ایران معرفی نماید.
مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که، ادعاهای اخیر گروه انانیموس درخصوص حملات سایبری به سایت‌های دولتی کشور صحت ندارد.
امیر خوراکیان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است در روزهای اخیر تهدیدات و حملات سایبری انجام گرفته اما با اتخاذ تدابیر لازم مجالی برای ایجاد اخلال در خدمت رسانی به مردم صورت نپذیرفته است.
نخست‌وزیر آلبانی‌ روز چهارشنبه ۱۶ شهریور با اعلام قطع روابط دیپلماتیک این کشور با ایران گفت که از دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت ایران در تیرانا خواسته شده است تا در عرض ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.
مرکز ملی فضای مجازی تشدید روند ایران هراسی سایبری را محکوم و آمادگی خود را برای اعزام هیئت فنی جهت بررسی اتهام آلبانی و تبادل اطلاعات فنی میان گروه های واکنش به حوادث سایبری کرد.
در پی اختلافات حوزه پخش زنده کاربر محور و سرویس آپارات گیم، این موضوع در کمسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی، معتقد است گرچه توسعه فضای مجازی موجب توسعه ابعاد مختلف اجتماعی زندگی بشری می‌شود اما در هین حال شاهد نوعی فردیت گرایی افراطی در این فضا هستیم که از آن با تعبیر "انزوا در جمع" یاد می‌کنند.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی، معتقد است گرچه توسعه فضای مجازی موجب توسعه ابعاد مختلف اجتماعی زندگی بشری می‌شود اما در هین حال شاهد نوعی فردیت گرایی افراطی در این فضا هستیم که از آن با تعبیر "انزوا در جمع" یاد می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ