فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه از برنامه ریزی برای شلیک ۸ موشک بالستیک قاره پیما در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اداره گمرک چین با ارائه آماری جدید اعلام کرد در نیمه امسال حجم تجارت بین مسکو و پکن افزایش یافته است.
طی چهار ماه نخست سال ۲۰۲۳ ارزش صادرات کالاهای چین به روسیه رشد ۶۷.۲ درصدی و صادرات روسیه به چین رشد ۲۴.۸ درصدی یافته است.
پوتین اعلام کرد که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۳ به‌طور فعال توسعه می‌یابد.
در هفته‌های اخیر، دو موسسه امنیت سایبری گزارش دادند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات سایبری علیه اوکراین است. هفته گذشته، گروه آنالیز تهدید‌های گوگل اعلام کرد که این گروه «به‌شدت اطمینان دارد» که اگر وضعیت میدان جنگ در سال ۲۰۲۳ به نفع اوکراین باشد، مسکو «حملات مخرب سایبری خود را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»
در سال ۲۰۲۲، ایالات‌متحده، نقش‌آفرینی دوباره محدودی در خاورمیانه را کلید زد، با سفر رئیس‌جمهور جو بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی در ماه ژوئیه که اهمیت منطقه را به‌عنوان عرصه‌ای برای رقابت ژئوپلیتیک گسترده‌تر با چین و روسیه برجسته کرد. اما سال ۲۰۲۳ با سایه سنگین سوالات بسیاری درباره اولویت‌های ایالات‌متحده در منطقه شروع می‌شود.
آمار وزارت دارایی روسیه نشان داد درآمد بودجه ماهانه روسیه از نفت و گاز در ژانویه، تحت تاثیر تحریم‌های غربی به پایین‌ترین حد از ماه اوت سال ۲۰۲۰ نزول کرد.
بر اساس فرمان پوتین که اول جولای ۲۰۲۳ منقضی خواهد شد، روسیه به کشور‌ها و نهاد‌های حقوقی که در قرارداد‌های خود بند سقف قیمت گنجانده باشند، نفت نمی‌فروشد. همچنین وزرای دولت روسیه، اواخر سال جاری ممنوعیت فروش بنزین این کشور را نیز اعلام خواهند کرد.
تحلیلگران کالای موسسه مالی یوبی‌اس اعلام کردند ممنوعیت اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌های نفتی روسیه که از پنجم فوریه اجرایی خواهد شد، ممکن است به کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت روسیه در سال میلادی جاری منتهی شود.
شواهد نشان می‌دهند که پوتین واقعا در جنگ گازی خود شکست خورده است. آلمان سال ۲۰۲۳ میلادی را بدون گاز روسیه آغاز می‌کند و نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن آن ندارد. این دقیقا شکست کرملین است. گاز طبیعی روسیه دیگر یک سلاح موثر علیه آلمان نیست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور عملکرد دستگاه دیپلماسی روسیه طی یک سال گذشته را به زودی با رسانه ها در میان خواهد گذاشت.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه درباره اظهارات نخست وزیر ارمنستان پیرامون عدم پذیرش برگزاری رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی در خاک ایروان در سال ۲۰۲۳ گفت که این موضع روشن خواهد شد.
تهاجم روسیه به اوکراین هنوز در سراسر جهان طنین‌انداز است و زمینه را برای خشونت‌های گسترده‌تر در آینده فراهم می‌سازد.
همان طور که در تصویر زیر می بینید ترافیک هوایی در نخستین روز از سال نو میلادی روی ۳ کشور روسیه، اوکراین و افغانستان و چند کشور آفریقایی از جمله لیبی در حداقل خود است در حالی که سایر کشورها از جمله ایران زیر انبوه پروازها محو شده اند.
روسیه پیش‌بینی اقتصادی خوبی برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرد.
دولت روسیه از تمدید ممنوعیت صادرات برنج این کشور تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.
این کارشناس ارشد مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در عرصه بین‌الملل در سال ۲۰۲۳ چه خواهد بود؟ تصریح کرد: احتمالا در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه جنگ اوکراین و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و مذاکره بین روسیه و اوکراین مهمترین و دامنه‌دارترین و اثرگذارترین تحول در عرصه بین‌المللی خواهد بود.
معاون اول نخست وزیر روسیه اعلام کرده که تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است سال آینده ۱ درصد کاهش یابد، هرچند دولت انتظار دارد سال ۲۰۲۳ برای اقتصاد روسیه بهتر از سال ۲۰۲۲ باشد.
دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه برخی رویدادهای مهم سال ۲۰۲۳ میلادی را پیش بینی کرد.
رئیس شرکت ترنسنفت روسیه اعلام کرد که لهستان درخواست خرید نفت روسیه برای سال ۲۰۲۳ را ارائه کرده‌اند.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
پوتین اعلام کرده که صادرات تسلیحات روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار می رسد.
پوتین وضعیت ویژه اقتصادی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.
دولت انگلیس اعلام کرد که از یک ژانویه سال ۲۰۲۳ واردات گاز طبیعی مایع‌شده، LNG از روسیه را به طور کامل تحریم می‌کند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ