وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک موشک بالستیک پیشرفته قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه خبر داد که یک موشک بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز بوده، آزمایش کرده است.
کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید با نام "هواسونگ-۱۸" را با هدف تقویت قابلیت ضد حمله هسته‌ای این کشور آزمایش کرده است.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رسانه‌های کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی بار دیگر یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.
کره شمالی  اعلام کرد که یک موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۵ را جریان یک رزمایش نظامی شلیک کرده است. خبرگزاری کره شمالی، می‌گوید رهبری این کشور گفته است که این آزمایش ظرفیت جنگی واقعی واحد‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و آمادگی آن را که برای ضدحمله قدرتمند نشان داد. خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد، این موشک قاره پیما مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع پنج هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی فرود آمد.
کره شمالی تصویری از آزمایش موشکی اخیر خود منتشر کرده که گفته می‌شود قادر به رسیدن و ضربه‌زدن به خاک آمریکاست.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی امروز یکشنبه بار دیگر دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.
روسیه ممکن است به زودی دومین آزمایش جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود با عنوان «موشک سرمات» را انجام دهد.
اتحادیه اروپا در واکنش به آزمایش موشکی امروز کره شمالی، این اقدام را محکوم کرد.
نیروهای مسلح ترکیه امروز برای اولین‌بار سامانه موشکی خود به نام «تایفون» را آزمایش کرد.
رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
رسانه ها از آزمایش نخستین موشک بالستیک از سوی ترکیه خبر می دهند.
پیونگ یانگ در آزمایش موشکی جدید خود موفق شد یک موشک کروز راهبردی را با موفقیت به سمت دریای ژاپن شلیک کند. این موشک پس از طی ۲ هزار کیلومتر به هدف خود اصابت کرد.
مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.
ظرف ۱۲ روز گذشته، این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی است که توسط ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دولت ژاپن گزارش شد و این درحالی است که این کشور روز سه‌شنبه هم یک موشک بالستیک میان برد دیگر به سمت ژاپن شلیک کرده بود.
این اولین موشک کره شمالی بود که از سال ۲۰۱۷ بر فراز ژاپن پرواز و چنین خط سیری را دنبال می‌کرد. توکیو اعلام کرد که برد ۴۶۰۰ کیلومتری این موشک احتمالا می‌توانست «طولانی‌ترین» مسافت طی‌شده برای یک آزمایش موشکی کره شمالی محسوب شود.
دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی در اقدامی غیرمعمول اعلام کرد نشانه‌ها و تحرکاتی را مشاهده کرده که نشان می‌دهند کره شمالی در حال آماده‌سازی برای انجام آزمایش یک موشک بالستیک است.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر داد.
سخنگوی پنتاگون: پرتاب آزمایشی عملیاتی موشک بالستیک قاره پیمای «مینتمن III» از سوی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا از محل پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود.
ارتش آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح «Minuteman ۳» را آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ