مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده خاطرنشان کرد: کلید دریافت بیشترین بهره از میوه‌ها و سبزیجات جایگزینی آن‌ها با غذا‌های پرکالری است. این مواد غذایی بسیاری از مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کنند و در عین حال دارای مقادیر کمی چربی، کالری و سدیم هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
اگر به کاهش وزن علاقه‌مند هستید احتمالا می‌دانید که دریافت کالری کم‌تر از آن چه می‌سوزانید روشی ساده برای امتحان کردن است. با این کار صرفا منطقی است که به سراغ مواد غذایی کم کالری بروید تا به شما کمک کند سیر شوید و به اهداف تان برسید.
شما با شناخت این غذا‌ها می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید و از آسیب دیدن رژیم غذایی خود جلوگیری کنید. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی همین غذا‌ها بپردازیم. در ادامه ۶ نوع خوردنی را آورده‌ایم که در تابستان طرفداران بیشتری دارند. شما باید تلاش کنید تا جای ممکن مصرف این غذا‌ها را کاهش دهید و در عوض از خوردنی‌های سالم و مقوی کمک بگیرید تا همچنان بتوانید کالری بسوزانید و وزن کم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید کدام خوردنی‌های تابستانی برنامه‌ی کاهش وزن شما را به هم می‌ریزند.
برای حفظ کاهش وزن، ورزش به وضوح بر محدودیت دریافت کالری غلبه دارد و تغییرات در رژیم غذایی تاثیر کمی بر حفظ کاهش وزن در طول سال‌ها می‌گذارد.
محققان داده‌های هشت مطالعه در مورد رژیم آب را تجزیه و تحلیل کردند. با این نوع رژیم، افراد فقط مقدار کمی آب میوه و سوپ مصرف می‌کنند. نویسندگان دریافتند که این رژیم منجر به کاهش قابل توجه وزن در کوتاه مدت می‌شود. افرادی که به مدت پنج روز رژیم گرفتند ۴ تا ۶ درصد وزن خود را از دست دادند، افرادی که ۷ تا ۱۰ روز رژیم گرفتند، ۲ تا ۱۰ درصد و افرادی که ۱۵ تا ۲۰ روز این رژیم را داشتند، بین ۷ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست دادند.
نتایج تحقیقی نشان داد که جایگزینی آب با نوشیدنی‌های دیگر می‌تواند به کاهش وزن پنج پوندی (۲.۲۶۷ کیلوگرم) کمک کند.
بر اساس نتایج تحقیقات جدید کنگره اروپایی چاقی در دوبلین ایرلند، طب سوزنی گوش همراه با یک رژیم غذایی کنترل‌شده می‌تواند به طور قابل توجهی وزن بدن، شاخص توده بدن و چربی آن را کاهش دهد.
بسیاری از زنان در دهه چهارم و پنجم عمرشان متوجه می شوند که وزن شان در حال افزایش است. برای این موضوع دلیلی وجود دارد.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
کاهش وزن همواره سالم نیست. نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که کاهش وزن در افراد مسن با مرگ زودهنگام و شرایط محدود کننده زندگی مرتبط است.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه هاروارد انجام شد، اثبات کرد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز چربی بدن را تا چهار درصد کاهش می‌دهد. قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است؛ چرا که حاوی کالری زیادی نیست و کافئین موجود در آن می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.
نوجوان ۱۴ ساله در یک سال فعالیت ورزشی خود بیش از ۱۲۰ کیلوگرم وزن کم کرد.
در بسیاری از رژیم‌های غذایی فعلی کربوهیدرات‌ها به طورکامل حذف می‌شوند. اما باید بدانید که سیب زمینی حاوی مقدار کمی از تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن است. علاوه بر سیب زمینی، مصرف شلغم و سایر سبزیجات ریشه‌ای هم توصیه می‌شوند.
دانشمندان می‌گویند یک کشف جدید شامل تغییر در مسیرهای عصبی مغز در حین رژیم گرفتن می‌تواند کاهش وزن و حفظ آن را بسیار تسهیل کند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف غذا‌ها با فیبر بالا با طول عمر بیشتر مرتبط است با این حال، این غذا‌ها نباید فرآوری شده باشند.
هالک، ستاره سابق تیم ملی برزیل، تصاویری از کاهش وزن عجیبش در جریان 90 دقیقه حضور در میدان خبر داده است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن می‌تواند سلامت و طول عمر فرد را در مسیر متفاوتی قرار دهد.
به گفته محققان، افرادی که موفق به کاهش وزن می‌شوند این کار را به تدریج با حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته انجام می‌دهند که به معنای ۲ تا ۴ کیلوگرم در ماه است.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از مایعی ترش مزه
با انگشتر هوشمند می‌توان، روند کاهش وزن را به دقت رصد کرد. این انگشتر هوشمند یک اپلیکیشن اختصاصی برای ردیابی دائم روند کاهش وزن دارد.
ماست خامه ای، خوشمزه و لذیذ، یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است. به طور خاص، ماست یونانی در هر وعده، غنی از پروتئین است که آن را به غذایی ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. سعی کنید یک فنجان (۲۸۵ گرم) ماست یونانی را با مقداری میوه، دانه چیا یا جوانه گندم مخلوط و در وعده صبحانه میل کنید.
ادویه‌ها نه تنها منجر به بهبود کیفیت سلامت می‌شوند بلکه از بیماری‌های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی، و ... پیشگیری می‌کنند و مصرف منظم برخی از آن‌ها راهی مفید برای کاهش وزن است.
الهه ربانی، کارشناس ارشد رژیم و تغذیه‌درمانی با بیان اینکه طبق برخی از تحقیقات و مطالعات انجام‌شده، رژیم کم‌کربوهیدرات در کاهش وزن و چربی بدن موثر است، افزود: هر کدام از رژیم‌ها که افراد بیشتر در طولانی‌مدت پایبند آن باشند و به کاهش کالری کمک کند، گزینه مناسب‌تری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ