محققان داده‌های هشت مطالعه در مورد رژیم آب را تجزیه و تحلیل کردند. با این نوع رژیم، افراد فقط مقدار کمی آب میوه و سوپ مصرف می‌کنند. نویسندگان دریافتند که این رژیم منجر به کاهش قابل توجه وزن در کوتاه مدت می‌شود. افرادی که به مدت پنج روز رژیم گرفتند ۴ تا ۶ درصد وزن خود را از دست دادند، افرادی که ۷ تا ۱۰ روز رژیم گرفتند، ۲ تا ۱۰ درصد و افرادی که ۱۵ تا ۲۰ روز این رژیم را داشتند، بین ۷ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رژیم گولو یک رژیم ساده و در عین حال سالم برای کاهش وزن است فقط نکاتی دارد که در زمان رژیم برای نتیجه بهتر باید آنهارا رعایت کنید.
برای حفظ کاهش وزن، ورزش به وضوح بر محدودیت دریافت کالری غلبه دارد و تغییرات در رژیم غذایی تاثیر کمی بر حفظ کاهش وزن در طول سال‌ها می‌گذارد.
کالری‌های باکیفیت مصرف کنید. اگر برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید به شما اجازهٔ مصرف مقداری کالری را در روز‌های روزه‌داری می‌دهد، غذا‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم باشند، مانند حبوبات، ماهی، تخم‌مرغ، زیتون و گوشت‌های فراوری نشده.. غذا‌های حجیم بخورید.
ما می‌دانیم که نیاز به کاهش وزن داریم، اما برای دستیابی به این هدف باید تغییری اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد کنیم که برای مان دلهره آور است. دانستن نتیجه مطالعه‌ای تازه که نشان می‌دهد تغییرات کوچک، اما مداوم در مصرف غذا می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر وزن شما داشته باشد و برای تان دلگرم کننده خواهد بود.
طی دوران رژیم لاغری، وزن کلی بدن کاهش پیدا می کند که عضلات، چربی‌ها و آب را شامل می‌شود. مسلما اگر حجم بیشتری از چربی‌ها تحلیل پیدا کند، رژیم لاغری موفق‌تر خواهد بود. شاید تشخیص این وضعیت مشکل به‌نظر برسد اما توجه به بعضی اصول بسیار موثر خواهد بود
کاهش وزن ممکن است بسیار سخت به نظر برسد، اما با انجام ورزش، داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل می توانید به راحتی به وزن دلخواه خودتان دست پیدا کنید.
بر اساس نتایج تحقیقات جدید کنگره اروپایی چاقی در دوبلین ایرلند، طب سوزنی گوش همراه با یک رژیم غذایی کنترل‌شده می‌تواند به طور قابل توجهی وزن بدن، شاخص توده بدن و چربی آن را کاهش دهد.
میزان مصرف فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهیم. فیبر اغلب برای کاهش وزن توصیه می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که فیبر می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به ما در کنترل وزن خود در طولانی مدت کمک کند. برای این منظور می‌توانیم در میان وعده‌ها بیشتر از سبزی‌ها و میوه‌ها استفاده کنیم.
کاهش چند کیلو از وزن بدون رژیم غذایی عذاب‌دهنده نیز امکان‌پذیر است.
مطالعه جدید روی بیش از ۲۰۰۰۰ نفر تأیید می‌کند که هیچ میانبر یا جادویی برای کاهش وزن، حفظ آن و بهبود سلامتی وجود ندارد.
پروفسور کاثورن در مجله eLife نوشت که هورمون‌ها باعث می‌شوند بدن مردان و زنان نسبت به رژیم‌های غذایی کم کالری واکنش متفاوتی نشان دهند. با بالا رفتن سن زنان و یائسگی استروژن آن‌ها کاهش می‌یابد، که توضیح می‌دهد که چرا رژیم غذایی در افراد مسن به همان اندازه خوب عمل می‌کند.
آغاز روز با صبحانه مغذی یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک متابولیسم بدن و تامین انرژی است. اما هیچ مطالعه علمی ثابت نمی‌کند که صبحانه سنگین به کاهش وزن کمک می‌کند.
غذا‌های غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا بدون اینکه کالری بالایی داشته باشند، سیرکننده هستند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی، بدون اینکه بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافی است چند نکته را رعایت کنید.
پژوهشگران به ساخت دارویی نزدیک شده‌اند که به‌زودی رقیب اوزمپیک محبوب و مشهور می‌شود. آزمایش‌های مقدماتی نشان می‌دهد که این دارو هم جلو افزایش وزن را می‌گیرد و هم باعث کاهش آن می‌شود.
دانشمندان می‌گویند یک کشف جدید شامل تغییر در مسیرهای عصبی مغز در حین رژیم گرفتن می‌تواند کاهش وزن و حفظ آن را بسیار تسهیل کند.
آن‌هایی که دنبال کاهش وزن بی‌دردسرند اغلب سراغ رژیم کتو یا پالئو می‌روند، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند این نوع رژیم‌ها هم ناسالم اند و هم برای محیط زیست زیان‌بارند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدنی سیب معروف می‌تواند کاهش وزن را بدون ورزش یا تغییر رژیم غذایی افزایش دهد.
یک رژیم غذایی در مورد محرومیت یا طرد شدن نیست، بلکه غذا خوردن از همه گروه‌های غذایی، تصمیم گیری سالم تر، تهیه وعده‌های غذایی خود و ورزش کردن است. رژیم غذایی به منظور داشتن برنامه غذایی سفت و سخت نیست، بلکه در مورد ایجاد عادات سالم است.
همچون بسیاری از رژیم‌هایی غذایی زودگذر، این رژیم غذایی در کوتاه مدت موثر است به صورتی که شما احتمالا در هفته اول آب از دست می‌دهید. این رژیم در مورد بیشتر افراد موثر بوده است و بین ۴ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند.
مصرف آب فراوان، خواب کافی، افزودن چاشنی‌های تند به غذا و گنجاندن مقادیر زیادی پروتئین در رژیم غذایی؛ راهکار‌هایی اثبات شده برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن هستند.
روش‌های مختلفی وجود دارد که زنجبیل را در رژیم غذایی‌تان به کار ببرید، مثلا در اسموتی‌ها و دسر‌ها و انواع خورش؛ اما اگر هدفتان کاهش وزن اضافی است، بهترین کار این است که زنجبیل را به صورت نوشیدنی مصرف کنید.
وزن می‌تواند یک موضوع انتخابی باشد. اگر وقتی روی ترازو می‌روید خوشحال نیستید می‌توانید تغییراتی در رژیم غذایی و شکل ظاهری بدن خود ایجاد کنید. با این وجود، کاهش وزن همیشه یک گزینه اختیاری نیست چرا که گاهی اوقات اضافه وزن می‌تواند سلامتی و تندرستی شما را به خطر بیاندازد.
مصرف قرص مکمل می‌تواند راهی مناسب برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C باشد، اما مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از این ویتامین هستند، علاوه بر تأمین ویتامین ث، باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما می‌شود.
ماست خامه ای، خوشمزه و لذیذ، یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است. به طور خاص، ماست یونانی در هر وعده، غنی از پروتئین است که آن را به غذایی ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. سعی کنید یک فنجان (۲۸۵ گرم) ماست یونانی را با مقداری میوه، دانه چیا یا جوانه گندم مخلوط و در وعده صبحانه میل کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ