مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدار با پاپ، ضمن اشاره به عدم پیشرفت در پرونده هسته ای ایران، نسبت به سفر به تهران ابراز امیدواری کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: تلاش های قطر برای حل پرونده هسته ای ایران از طریق ارائه پیشنهادات و تسهیل دیدارها میان مقامات غربی و ایرانی در دوحه ادامه دارد.
وزرای خارجه قطر و آمریکا به صورت تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران رایزنی کردند.
نخست وزیر قطر و مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص موضوعات مورد توجه دو کشور به ویژه پرونده هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ توافقی با ایران درباره پرونده هسته‌ای، برای تل آویو الزام‌آور نیست و هر گونه توافق با ایران، برنامه هسته ای این کشور را متوقف نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه قطر در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت که دوحه آماده همکاری برای حل پرونده‌های مختلف از جمله پرونده هسته‌ای ایران است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی همچنان بهترین راه حل مسأله هسته ای ایران است، مدعی شد که ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نکرده است.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی همچنان بهترین راه حل مسأله هسته ای ایران است، مدعی شد که ایران در این پرونده با حسن نیت رفتار نکرده است.
در حالی که تلاش‌های ایران و آژانس برای حل‌وفصل این اختلاف بار‌ها به بن‌بست خورد، اما سفر اسفندماه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران به نقشه راهی منتهی شد که دو طرف در سایه آن بر سر ابزار لازم برای حل‌وفصل این اختلاف‌ها تفاهم کردند. گروسی پس از بازگشت از این سفر اعلام کرد دوربین‌های نظارتی آژانس در برخی تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی که فعالیت آن‌ها در واکنش به تشدید تحریم‌های امریکا متوقف شده بود دوباره نصب خواهند شد.
حمیدرضا آصفی با اشاره به سفر هفته پیش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش تعاملات بین ایران و آژانس و تاثیر این موضوع برحل پرونده هسته‌ای ایران گفت: وضعیت کنونی به نحوی است که نباید خیلی خوشبین باشیم و از طرفی دیگر نباید فکر کنیم که موضوع به بن‌بست رسیده و غیرقابل حل است.
نماینده کویت در سازمان های بین المللی در ژنو گفت: کویت تحولات مربوط به پرونده هسته ‌ای ایران را دنبال می ‌کند و امیدوار است طرف‌ ها در مذاکرات بتوانند به توافق برسند.
فلاحت پیشه با بیان اینکه ایران و آژانس تلاش دارند پرونده از شرایط بحرانی خارج شود گفت: البته این به معنای شروع احیای برجام نیست، اما یک زمینه سازی عمده است برای بازگشت به میز مذاکرات. باید دید سیاستمداران از این به بعد چه تصمیمی می‌گیرند. البته وقتی قرار بر عدم توافق باشد عوامل اختلافی نه تنها حل نمی‌شوند بلکه عمده‌تر هم خواهند شد.
وزیر خارجه قطر و دبیر کل سازمان ملل امروز در دیداری موضوعات مختلفی از جمله پرونده مذاکرات هسته ای ایران را مورد رایزنی قرار دادند.
نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در کل در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود؛ در مورد مابقی با اروپایی ها و آمریکایی توافق شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها با مطرح کردن پرونده حقوق بشری و به موازات آن پرونده هسته‌ای در آژانس انرژی اتمی به دنبال امنیتی سازی پرونده ایران هستند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأکید بر ضرورت بسته شدن پرونده اتهام زنی و طرح ادعا علیه برنامه هسته ای ایران، گفت که تهران به شرط لغو تحریم ها، به توافق هسته ای سال 2015 پایبند است.
وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با داود چاوش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود گفت: ما نمی‌خواهیم پرونده هسته‌ای ایران و مسائل سوریه و لیبی از تشدید تنش در اوکراین تاثیر پذیرد.
حجت اسلام رئیسی رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی با مردم گفت: من به آقای مکرون گفتم آژانس ۱۵ بار تایید کرده است که ایران انحرافی در فعالیت هسته‌ای ندارد.
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: مهمترین خواسته ایران بسته شدن پرونده PMD است و باید این اتهامات واهی که مسئله هسته ای ایران نظامی است بسته شود زیرا ایران همواره اعلام کرده است که مسئله هسته ای خود یک مسئله صلح آمیز است.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در دیدار با  همتای امریکایی خود تحولات منطقه و مذاکرات هسته‌ای با ایران و نیز پرونده افغانستان را بررسی کرد.
بورس روز گذشته شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ چندان چنگی به دل نزد و شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد اُفت کرد. البته شرایط در گروه‌های کوچک و متوسط اندکی در بازار امروز بهتر بود و شاخص کل هموزن مثبت به کار خود پایان داد. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی بازار دیروز و پیش بینی بورس امروز پرداخته ایم.
میزان افزایش حقوق معلمان با اجرای قانون رتبه‌بندی
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه درباره سرانجام پرونده هسته ای ایران اظهار می دارد: باید قطعنامه شورای حکام را یک گام تلقی کرد و اگر تا سه ماه آینده توافقی حاصل نشود و وضعیت عادی نگردد ممکن است گام بعدی ارسال پرونده ایران به شورای امنیت باشد و طبیعتا بازگشت پرونده ایران به شورای امنیت می تواند عواقب ناخوشآیندی به همراه داشته باشد.
خواندگان این پرونده ۳۷ شخص حقیقی و حقوقی آمریکایی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا، باراک اوباما، دونالد ترامپ، وزارت امور خارجه آمریکا، برایان هوک، مایک پمپئو، اشتون کارتر، وزات دفاع آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا و ... هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ