عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها با مطرح کردن پرونده حقوق بشری و به موازات آن پرونده هسته‌ای در آژانس انرژی اتمی به دنبال امنیتی سازی پرونده ایران هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر آمریکایی می‌گوید که دست آمریکا و ناتو در اوکراین بیش از حد بسته شده است و در نتیجه تهدید مستقیم نیجر به حمله و سرنگونی حکومت نظامی جدید این کشور، موثق و معتبر نیست.
مذاکراتی که به دنبال اغتشاشات و توهمات ناشی از آن متوقف شده بود، حال در ایام یکسالگی آن و بدنبال شکسته نشدن ظرف اقتدار ایران و مدیریت روزهای پرتنش، طرف های غربی را به میز مذاکره کشانده است.
یک مقام سابق سرویس اطلاعاتی آمریکا در تحلیلی از دورنمای جنگ اوکراین گفت: غرب به دنبال تحریک روسیه در جنگ اوکراین است، اما پوتین یک فرد نظامی راهبردی و به دنبال پایان جنگ و کنترل اوضاع است.
وزیر کشور با بیان اینکه زیست عفیفانه باعث این اندیشه است، گفت: حتی کودکان هم در ایران به مسایل سیاسی آگاهی دارند. دشمن در جنگ ترکیبی به حوزه عفاف و حجاب نظر دارد. از این رو در وهله نخست به دنبال رفتار انفعالی ما است.
فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه غرب دیگر نمیخواهد خود را خرج مزدوران ضدانقلاب کند، گفت: کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد و حفظ جایگاه خود در سیاست خارجی ایران هستند.
فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه غرب دیگر نمیخواهد خود را خرج مزدوران ضدانقلاب کند، گفت: کشورهای اروپایی به دنبال ایجاد و حفظ جایگاه خود در سیاست خارجی ایران هستند.
برخی می‌گویند غرب به دلیل پیوند عمیق دولت اردوغان با نظام اقتصادی نئولیبرالیستی و توان دولتش برای بدل شدن «دیگری» هویت اروپایی، در پشت صحنه از پیروزی مجدد اردوغان حمایت می‌کنند.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: مسیر غرب در تحریم‌های روسیه را دنبال نمی‌کنیم.
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه غرب و ایران درباره اندک موضوعات باقی مانده در برجام در تقابل هستند، گفت: غرب در تلاش است دور جدید جنگ ترکیبی علیه ایران به راه بیندازد.
پس از هشدار تحریمی از سوی آمریکا، دولت ترکیه اعلام کرده که می‌خواهد بازصادرات کالاهای غربی به روسیه را متوقف کند.
مقام ارشد امنیتی روسیه می‌گوید غربی‌ها تلاش دارند گرجستان را تحریک کنند تا با روسیه وارد درگیری نظامی شود.
میخائیل اولیانوف درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران گفت: متأسفانه مواردی مانند درز اطلاعات حساس به رسانه‌ها غیر معمول نیست. این عمدتاً به دلایل سیاسی قابل درک برای پیچیده کردن اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای آن انجام می‌شود؛ بنابراین، اکنون، منابع بلومبرگ تصمیم گرفته‌اند در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اوضاع را گرم کنند. یا شاید علاوه بر این، لغو برنامه‌های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران در دستور کارشان است.
جلال ساداتیان، سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا معتقد است که غرب به رهبری امریکا به دنبال افزایش فشار به ایران تا اندازه‌ای است که فرصت براندازی از داخل کشور را فراهم کند. قاسم محبعلی، مدیرکل پیشین آسیای غربی وزارت خارجه معتقد است که منافع و امنیت کشور‌های متعددی در جهان با ایران در تعارض قرار گرفته است و ایران تا این تعارض را برطرف نکند، نمی‌تواند از وضعیت بحران سیاست خارج شود.
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: غرب وقتی از چهره‌هایی مانند پهلوی به کنفرانس مونیخ دعوت می‌کند، در واقع به دنبال استفاده تبلیغاتی از آن علیه کشورمان است.
مسئولان رژیم صهیونیستی در نظر دارند بیش از هزار واحد مسکونی در شهرک موسوم به «بیتار عیلیت» در غرب بیت لحم بسازند.
ارائه کرسی ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ به جریان اپوزیسیون، تنها حلقه‌ای از زنجیره کلی طرح و برنامه‌های گسترده جهان غرب جهت تقابل و خصومت گفتمانی با ایران و البته کسب نتایج عینی از این مساله محسوب می‌شود. مساله‌ای که در عین خاص بودن نباید به مثابه رویدادی انفرادی تحلیل و تفسیر شود و بدون تردید، هم صاحب عقبه است و هم در آینده جلوه‌هایی عینی را از خود به نمایش خواهد گذاشت و اهداف مشخصی را نیز دنبال می‌کند.
دومینوی هتک حرمت سازمان‌یافته به اسلام در کشورهای اروپا همواره جریان دارد و تنها چند روز پس از مجوز دولت سوئد برای آتش زدن قرآن، پروژه در هلند کلید خورد.
یک کارشناس صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: در غرب اگر زنی بخواهد پیشرفت کند حتما به او تعرض می‌شود، ما این مشکلات را حتی یک درصدش را هم در کشور نداریم.
ترکیه که از اعضای ناتو است، با هر دو کشور اوکراین و روسیه روابط نزدیکی دارد و در طول جنگ اوکراین به دنبال توازن در روابط بوده است.
آمریکا سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر داده و با کاهش تعهدات امنیتی خود در منطقه غرب آسیا به دنبال حضور فعال در منطقه شرق آسیا و پیگیری راهبرد «مهار چین» است.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.
آنچه روسیه به دنبال آن است ایجاد رهبری سیاسی جدیدی در سراسر جهان غرب است که از وضعیت موجود حمایت نمی‌کند چرا که وضعیت موجود می‌تواند روسیه را از دسترسی به سرمایه و فناوری مورد نیاز برای ایجاد امنیت و دستیابی به رفاه خود در بلند مدت بازدارد و آن کشور را منزوی می‌سازد.
محمد الیاسری، تحلیلگر عراقی با اشاره به نقش مخرب آمریکا و غرب، گفت: آمریکا و غرب به دنبال ایجاد هرج و مرج در عراق هستند.
رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید غرب از مدت‌ها پیش به دنبال نابودی روسیه بوده و مسکو به همه اهدافش در جنگ اوکراین دست خواهد یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ