محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در دیدار با  همتای امریکایی خود تحولات منطقه و مذاکرات هسته‌ای با ایران و نیز پرونده افغانستان را بررسی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه های صهیونیستی گزارش داده‌اند که واشنگتن تلاش دارد تا نتانیاهو را از صحنه مذاکرات هسته ای با ایران دور کند.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ایران برای ورود به مذاکرات توافق هسته ای جدی نیست و توافق با ایران اولویت فعلی آمریکا نیست.
اولیانوف خاطرنشان کرد که آمریکایی ها و اروپایی ها خودشان از بازگشت به توافق هسته ای ممانعت می کنند.
معاون وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک رسانه عربی تاکید کرد که ابرقدرت‌ها می‌خواهند که پیشرفت‌های هسته ای ایران را تهدید جلوه دهند درحالی که فعالیت‌های هسته ای ایران در چارچوب معاهدات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
دیپلمات روسی هشدار داده است که بن بست در مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران مستعد تشدید تنش های بیشتر است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع‌تحریم‌ها گفت: تبادل پیام‌ها از کانال‌های مختلف ادامه دارد و به قوت خودش باقی است . موضوع هسته ای نیز صرفا موضوع ایران نیست.
نماینده چین در سازمان ملل، عهدشکنی آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران را عامل بن بست فعلی در مذاکرات هسته ای وین دانست.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با الجزیره اظهارات مداخله جویانه و ادعاها درباره امور داخلی ایران و همچنین مذاکرات هسته ای را تکرار کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر این که موضوع پهپادهای ایران در اوکراین از مسئله مذاکرات هسته ای جداست، همچنین گفت: مدارکی درباره استفاده از موشک های ایران در جنگ اوکراین نیست.
نماینده آمریکا می گوید به دلیل اعتراضات و فروش هواپیماهای بدون سرنشین ایران در جنگ اوکراین، هیچ فشاری برای مذاکرات هسته ای ایران وجود ندارد.
نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه ایران کشوری مهم در منطقه است، گفت: شکست مذاکرات هسته ای به ضرر کل منطقه است و ما همه طرف ها را به ادامه مذاکره برای دستیابی به توافق تشویق می کنیم.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آقای رئیسی هیأت مذاکره کننده هسته ای را با خودش به آمریکا برد،‌ معنای این کار آن بود که اگر آمریکایی ها به شرایط ایران مخصوصا در حوزه تضمین ها تن می دادند، ایران آمادگی داشت در همین سفر آقای رئیسی به نیویورک مذاکرات به نتیجه نهایی خودش برسد. متأسفانه جنجالی را درست کردند که این جنجال مانع از این اتفاق شد.
سخنگوی کاخ سفید گفت: ادامه مذاکرات هسته ای ایران به سود امنیت ملی آمریکا است.
وزیر امور خارجه قطر در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ با بیان اینکه کشورش به اهمیت بازگشت به برجام باور دارد، گفت که دوحه برای ایفای نقش سازنده در مذاکرات هسته ای تلاش می کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرد که مذاکرات مرتبط با توافق هسته‌ای ایران در حال حاضر در بن بست قرار دارد.
وزارت امور خارجه آمریکا برکناری رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را تکذیب کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا ادعاهای خود را درباره برنامه هسته ای ایران و مذاکرات لغو تحریم ها تکرار کرد و گفت: پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا دستیابی به توافق در آینده نزدیک را نامحتمل می سازد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی در مورد مذاکرات رفع تحریم ها و طرح ادعاهایی از سوی آنها علیه فعالیت های هسته ای ایران گفت : این اقدام اروپایی‌ها ، اقدامی نادرست و نسنجیده بود که در زمان نادرستی صورت گرفت و همانطور که قبلاً تاکید کرده‌ایم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود
شورای همکاری خلیج در ادعایی مداخله جویانه خواستار شرکت در مذاکرات هسته ای ایران و گنجاندن برنامه موشکی این کشور در مذاکرات هسته ای شد!
روزنامه نیکی آسیا در گزارشی نوشت اتحادیه اروپا که به دلیل جنگ اوکراین در آستانه شروع فصل سرما قرار گرفته، مشتاقانه در انتظار ورود نفت ایران به بازارهای بین‌المللی است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی، درباره شایعات مطرح شده درباره ارتباط مذاکرات هسته ای با ایران و مذاکرات ترسیم دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، شفاف سازی کرد.
مشاور هیات مذاکره کننده ایران در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای حاصل شده اما باید محتاط بود.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از عزیمت خود به وین برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای خبر داد.
انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای و علی باقری رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای ادامه مذاکرات در راستای احیای برجام راهی وین شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ