هر چند شمشاد‌ها توانستند با آفات مقابله کنند و حضور همیشه سبز خود را حفظ کنند، ولی سرخدار نتوانست از تیزی تبر قاچاقچیان در امان باشد و رها شدن منطقه از جنگلبان‌ها و قرقبان‌ها موجب شده که در شرایط اضطرار انقراض قرار گیرد، به گونه‌ای که به گفته محقق دانشگاه تربیت مدرس در صورت عدم حفاظت، این درخت در آینده نزدیک به طور کامل منقرض خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اژدهای کومودو از حیوانات شگفت‌آوری است که از نظر جمعیتی در معرض خطر انقراض دسته بندی می‌شود. این موجودات، هیولاهایی با دندان هایی تیز و زیاد هستند که به آنها اجازه می دهد تا گوشت را به راحتی پاره کنند. اژدهای کومودو می تواند بوی گوشت پوسیده را از فاصله ۴ کیلومتری حس کند.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
گونه‌های حیات وحش بصورت قاچاق در یک باشگاه اسب‌سواری و گونه‌های تاکسیدرمی نیز در یک منزل نگهداری می‌شدند که در بازرسی از این محل‌ها کشف و ضبط شدند.
مدیران ارشد اجرایی شرکت های هوش مصنوعی، کارشناسان و اساتید درباره خطر هوش مصنوعی برای جامعه هشدار دادند و آن را به اندازه خطر پاندمی یا جنگ هسته ای دانسته اند.
۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان کوهسرخ رویشگاه آنغوزه است، اما طی ۲ تا ۳ سال اخیر برداشت‌های بی‌رویه و از سویی خشکسالی موجب کاهش پوشش و تراکم این گیاه دارویی شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: امروزه به دلیل توسعه اراضی کشاورزی و صنایع، معادن، احداث جاده ها، چرای بی‌رویه دام، اِشغال و تخریب آبشخور‌های طبیعی توسط دام‌های اهلی، خشکسالی، تعرض و تخریب زیستگاه‌های گور ایرانی، باعث شده این حیوان، در معرض خطر نابودی و انقراض قرار گیرد.
نسخه صحرایی هاکی نیازمند دقت و تسلط در کنترل، پاس دادن و ضربه زدن به توپ، در میان گرد و غباری است که زیر پای برهنه بازیکنان پخش شده است.
مشاهده سه یوزپلنگ در کنار جاده میامی عباس آباد که در خطر تصادف و انقراض قرار دارند.
صدف‌های مروارید آب شیرین که به شدت در خطر انقراض هستند در دو دریاچه اسکاتلند کشف شده‌اند.
سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاددانشگاهی توافق نامه ای در راستای حفاظت و احیای منابع ژنتیکی جانوری در معرض خطر انقراض ایران منعقد کردند.
در حال حاضر حدود ۱۲۸ گونه جانوری و مهره‌دار کشور در معرض خطر انقراض هستند که برخی وضع خوبی ندارند و «دوزیستان» بیشترین آسیب پذیری را در این حوزه دارند و خطر انقراض دامن رده پستانداران، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و پرندگان ایران را گرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تلاش هستیم با مشارکت مردم گونه‌های در خطر انقراض دیگر از جمله تمساح و گوزن زرد ایرانی را هم به طبیعت برگردانیم.
هوبره نوعی از درناسانان است که پرنده‌ای با شهرت بین‌المللی شناخته می‌شود. هرچند مهد این پرنده آفریقا است اما در فصول پاییز و زمستان از کشور روسیه به ایران و شرقی‌ترین شهرستان‌های خراسان جنوبی مهاجرت می‌کند.
منطقه بلوچستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان زیستگاه گونه در معرض انقراض پلنگ ایرانی است و حالا خشکسالی پیاپی و کمبود منابع غذایی این گونه را بیش از پیش در معرض خطر نابودی قرار داده است.
پلنگ ایرانی یکی از گونه‌های ایرانی است که به دلیل جمعیت کم آن در کشور از ارزش حفاظتی بالایی برخوردار است. پلنگ ایرانی در زمره گونه‌های پرچم محسوب می‌شود بنابراین حفاظت و بهبود شرایط زندگی این گونه بیانگر سلامت اکوسیستم و کارکرد صحیح اجزای آن است. این گونه در بیشترین حالت خود ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارد.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی با اشاره به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فُک خزری از تشکیل تیم امداد و نجات ویژه برای حفاظت از تنها پستاندار دریای خزر خبر داد.
استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه داوری فوتبال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
فک دریای خزر به عنوان تنها پستاندار گوشتخوار دریای کاسپین یکی از مهم‌ترین گونه‌های جانوری در جهان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر جمعیت آن به شدت در خطر انقراض قرار گرفته است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در میان پستانداران گونه‌هایی مانند یوزپلنگ، خرس سیاه، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ، شوکا، روباه ترکمنی، گربه پالاس، گربه شنی، فک خزری، گاو دریایی، انواع دلفین‌ها و انواع نهنگ‌ها گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند.
فهرست مهره‌داران در معرض خطر انقراض و حمایت و حفاظت شده بعد از حدود ۲۰ سال به‌روزرسانی و منتشر شد.
فهرست مهره‌داران در معرض خطر انقراض و حمایت و حفاظت شده بعد از حدود ۲۰ سال به‌روزرسانی و منتشر شد.
مدیرکل شیلات استان گلستان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما در بازسازی ذخایر آبزی کمک به صیادان است، گفت: برخی از گونه‌های آبزی دریای خزر در خطر انقراض قرار دارند.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ