استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه داوری فوتبال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این فراماده جدید با استفاده از رشته‌ای از ریاضیات به نام توپولوژی توسعه یافته است. این شاخه به بررسی اشکال و چیدمان آن‌ها در فضا می‌پردازد.
عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران با یک روش ویژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
با ورود به عصر جدیدی از تکنولوژی، تولید خودرو سازگار با محیط زیست (Sustainability)، یکی از بزرگترین تحولات صنعت خودرو است. موتور‌های احتراق داخلی (ICE) برای دهه‌های متمادی برای خودرو‌ها به کار گرفته شده اند، اما در دنیای امروز وسایل نقلیه الکتریکی (EV) به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال راه حل‌های انرژی پاک‌تر هستند.
محققان دانشگاه اِبِرهارد کارلز توبینگن و محققان آلمانی، نگاهی دقیق‌تر به قطران مورد استفاده برای چسباندن ابزار‌های نئاندرتال انداخته‌اند و برای درست کردن چسب، روش بسیار پیچیده‌تری از آنچه قبلاً تصور میشد یافتند.
این فناوری که فلت پنل هپتیکز (Flat Panel Haptics) نام دارد، با استفاده از دکمه‌های بادی، روی سطح صاف، بازخورد لمسی به کاربر ارائه می‌دهد. فلت پنل هپتیکز یا اف‌پی‌اچ، ۵ میلی‌متر ضخامت دارد و دارای یک پمپ الکترواسمزی است.
آنطور که مرسدس بنز وعده داده، سلول‌های باتری EQG به‌لطف تکنولوژی نوین Sila Nanotechnologies بیست الی چهل درصد چگالی انرژی بیشتری خواهند داشت.
این تصاویر نشان‌دهنده این است که این تکنولوژی که برای بازسازی تصاویر از طریق خواندن فعالیت‌های ضبط شده مغز انسان طراحی شده، کامل و بی عیب و نقص نیست. البته تیمی از محققان دانشگاه استنفورد، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ توانسته‌اند تا به خلق چنین شاهکاری نزدیکتر شوند.
شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عربستان از ورود فناوری جدید آفسایدگیری به لیگ این کشور خبر داد.
کندزیورا می‌گوید که کمپانی او برای اهداف آموزشی از قبل حدود ۱۰ نفر را در حالت حفاظت انجمادی قرار داده و صد‌ها نفر نیز در فهرست انتظار قرار دارند. سن متوسط مشتریان این کمپانی حدود ۳۶ سال است که عمده آن‌ها در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند که البته کمتر غیرمنتظره‌ترین موضوع در این ماجراست. تعدادی از این افراد تنها می‌خواهند که مغزشان حفظ شود، زیرا فکر می‌کنند که خودِ آینده شان یک بدن جدید با طراحی سه بعدی را ترجیح می‌دهند یا شاید اصلاً نخواهند یک بدن فیزیکی داشته باشند.
نسل جدید خودرو آئودی که هنگام استفاده از چراغ راهنما یک سایه به سمت جهت گردش بر روی زمین می‌اندازد.
چراغ‌های جلو LED دیجیتال ماتریسی جدید آئودی، ایمنی خودرو را متحول می‌کند.
پیکاپ L۷ پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی میتسوبیشی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. از آنجایی که موتور‌های توربوشارژدار به کیفیت پایین بنزین حساسیت زیادی دارند، موتور تنفس طبیعی این پیکاپ جدید دیار خودرو یک نقطه قوت برای آن محسوب می‌شود.
ماهیت به‌روز تکنولوژی به گونه‌ای است که وقتی به محصولات جدید فکر می‌کنیم و تصمیم به خرید آنها می‌گیریم، در این فاصله محصولات تازه دیگری به بازار می‌آیند.
«سیلیکون ولی» پر است از قصه آدم‌های موفق، اما داستان «ساسان گودرزی» به هیچ‌وجه یک داستان معمولی نیست. او که متولد تهران است، در کودکی با خانواده‌اش به ایالات‌متحده مهاجرت کرد. در کمتر از شش ماه، پدرش از دنیا رفت و برادران بزرگ‌ترش ناچار بودند راهی برای حمایت مالی خانواده پیدا کنند. ساسان که در آن زمان فقط ۹ سال داشت می‌گوید نه تنها ناچار به یادگیری یک زبان جدید و فرهنگ غریبه شد، بلکه با رفتار‌های خصمانه و زورگویی در مدرسه نیز مواجه بود. همین باعث شد عشقش به یادگیری در نطفه خفه شود و با معدل پایین، دبیرستان را به پایان برساند. اما به مرور در محیط جدید، جا افتاد و پس از کسب مدرک فوق لیسانس مدیریت کسب‌وکار از مدرسه مدیریت «کیلاگ» و دهه‌ها تجربه در حوزه تکنولوژی، نهایتا در سال ۲۰۱۹ به جایگاه مدیرعاملی رسید؛ مدیرعامل غول نرم‌افزار «اینتوییت».
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال معتقد است فیفا در دیدار قطر و اکوادور قصد داشت تکنولوژی جدید خود را به نمایش بگذارد.
کولینا رئیس کمیته داوران فیفا درباره قوانین سفت و سخت داوری در قطر و همچنین برخی تکنولوژی های جدید در جام جهانی صحبت کرده است.
مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به صورت جدی به دنبال بکارگیری تکنولوژی کمک داور ویدئویی در استادیوم های لیگ برتر است.
فدراسیون فوتبال به طور جدی در تلاش است، تکنولوژی کمک داور ویدئویی را در بازی های لیگ برتر مورد استفاده قرار دهد.
غلامحسین کرمی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این مطلب که ایران خودرو از ظرفیت کافی برای تولید و صادرات محصولات جدید و باکیفیت برخوردار است، در این رابطه مشارکت با شرکای خارجی به شرط انتقال تکنولوژی را مثبت ارزیابی کرد.
یک تکنولوژی جدید دیگر در جام جهانی قطر
لوئیز انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا، در دور جدید تمرینات این تیم از تکنولوژی جدیدی برای صحبت با بازیکنانش در جریان تمرین استفاده می‌کند.
سرپرست سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: هزار واحد مسکن با تکنولوژی جدید ساخته و تلاش می‌شود که از شروع ساخت تا تحویل کلید واحدها به مجموعه حرم عبدالعظیم یک سال زمان بیشتر صرف نشود.
به نظر می‌رسد که بحث آفساید در فوتبال قرار است با تغییر و تحول جدید و پیشرفته‌ای همراه شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ