وزیر نفت عربستان گفت: اولین کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سقوط صادرات نفت عربستان به پایین‌ترین رکورد ۲۱ ماهه
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، دولت مکلف به صادرات روزانه ۱.۴میلیون بشکه نفت شد که با تلاش های وزارت نفت توانسته‌ایم از مرز ۱.۴ میلیون بشکه عبور کنیم.
صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که صادرات نفت عربستان به کمترین میزان در ۵ ماه گذشته رسیده است.
اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش صادرات نفت از ایجاد بازارهای سنتی گرفته تاجذب مشتریان جدید، باعث شد با وجود تحریم‌ها، صادرات نفت ایران در ۵ سال گذشته رکورد زند.
ایران با وجود تحریم‌های آمریکا در حال صادرات بیشترین میزان نفت خام خود از تقریباً ۵ سال گذشته تاکنون است.
نشریه بلومبرگ با استناد به موسسات و کارشناسان انرژی اعلام کرد که میزان صادرات نفت ایران در پنج سال گذشته، یعنی پس از خروج آمریکا از برجام و برگشت مجدد تحریم‌ها به بالاترین حد خود رسیده است.
وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت بازاریابی نفت عراق به شرکت بوتاش ترکیه از آغاز مجدد صادرات و بارگیری نفت شمال عراق از روز شنبه ۱۳ ماه خبر داده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در بازدید از جزیره خارک اعلام کرد که با اقدام‌های مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است.
تکسا نشان می‌دهد که برای نخستین بار در تاریخ حجم صادرات نفت روسیه به هند از مجموع صادرات عراق و عربستان به این کشور بیشتر شده است.
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه موفق شده است کل صادرات نفتی که بر سر اوکراین، هدف تحریم‌های غربی قرار گرفته بود را به کشورهای دوست تغییر دهد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ایران به رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا، به بالاترین سطح صادرات نفت خود در ۲ سال گذشته دست یافته است گفت: اقتصاد ایران را نمی‌توان منزوی کرد.
اوجی در خصوص اخباری مبنی بر صادرات گاز مایع در ماه جاری از سوی وزارت نفت تصریح کرد: هم‌اکنون گاز مایع (ال‌پی‌جی) «پروپان و بوتان» که به‌هیچ‌عنوان قابلیت تزریق به خطوط سراسری گاز را ندارد، در حال صادرات است، در زمینه تعهدهای صادراتی گاز نیز هم‌اکنون در حال کنترل هستیم.
آمار منابع غربی نشان می دهد صادرات نفت ایران در دو ماه آخر سال ۲۰۲۲، با وجود تحریمهای آمریکا، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و شروع قوی در ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است.
به گفته سخنگوی کرملین مسکو برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن سقف قیمتی تحمیل شده از سوی غرب بر صادرات نفت دریایی روسیه ندارد.
بر اساس آمار منتشرشدهصادرات نفت روسیه به هند در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل از آن ۸ درصد رشد کرده و به ۹۴۶ هزار بشکه در روز رسیده است.
واردات نفت خام چین از روسیه در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.
موسسه جودی اعلام کرد صادرات نفت عربستان با افزایش ۱۸۰ هزار بشکه ای در ماه ژوئن به ۷ میلیون ۳۸۰ هزار بشکه در روز رسید.
وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو با ارسال نفت بیشتر به آسیا به محدود کردن قیمت نفت روسیه پاسخ خواهد داد.
وزیر نفت عربستان گفت: اولین کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است.
وزیر انرژی روسیه، روز سه شنبه در مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک به خبرنگاران گفت که مسکو با ارسال نفت بیشتر به آسیا به محدود کردن قیمت نفت روسیه پاسخ خواهد داد.
صادرات نفت ایران بالاتر می‌رود
صادرات نفت روسیه به برخی کشورهای اروپایی که به دلیل تحریم های بروکسل علیه مسکو با مانع روبرو شد، بار دیگر از سر گرفته می شود.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۸ میلیون و ۷۸۸ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۱۰۴۳ تن از ایشان وخیم است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ