معاون کمیته دفاع مجلس دومای روسیه از اقدام پدافند هوایی اوکراین در هدف قرار دادن یک فروند جنگنده میگ-۲۹ خودی در منطقه دونتسک خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه یک روز پس از حمله تروریستی منتسب به اوکراین به پل کریمه، اعلام کرد که مسکو حمله شبانه کی‌یف با ۲۸ پهپاد به کریمه را دفع کرده است.
بر اساس گزارش ریانووستی ترکیب سیستم جنگال یا پاد اخلال‌گر خیبنی در این جنگنده با سامانه‌های جمینگ SAP-۱۴ و SAP-۵۱۸ سپر دفاعی قدرتمندی برای این جنگنده مقابل پدافند هوایی می‌سازد به شکلی که می‌توان ادعا کرد جنگنده از صفحه رادار دشمن ناپدید می‌شود.
نخست وزیر لهستان می‌گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-۱۶ و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی‌درنگ این کار را انجام دهند!
منابع اوکراینی در خبری فوری مدعی شدند پدافند هوایی ارتش اوکراین یک فروند جنگنده سوخوی - ۳۵ روسیه را در جریان رهگیری بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.
کینژال موشک بالستیک هایپرسونیک هوا پرتابی است که از جنگنده میگ ۳۱ شلیک می‌شود. در نگاه نخست به کینژال به راحتی می‌توان شباهت این سلاح خطرناک به موشک مشهور اسکندر را مشاهده کرد چرا که این موشک بر اساس موشک زمین به زمین ۹K۷۲۰ Iskander-M طراحی و ساخته شده است.
پدافند هوایی ارتش اوکراین بار دیگر، اشتباهی پهپاد خودی را بر فراز شهر کی‌یف سرنگون کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته چند هواپیمای ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.
نیروی هوایی اوکراین سرنگونی جنگنده سوخو-۳۴ را در یناکیوو، منطقه دونتسک تایید کرد، اما در شبکه‌های اجتماعی گمانه زنی‌هایی وجود دارد که می‌تواند آتش به خودی باشد.
نخست وزیر سوئد از ارسال سامانه های پدافند هوایی HAWK و IRIS-T به اوکراین خبر داد.
پدافند هوایی ارتش اوکراین در منطقه خارکف در شرق این کشور، اشتباهی پهپاد خودی را سرنگون کرد.
تصاویری از مقابله ناموفق پدافند هوایی ارتش اوکراین برابر پهپادهای روسیه را مشاهده می‌کنید.
رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعاها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی، مدعی شد که مسکو با این حملات و بمباران هوایی قصد دارد کی‌یف را مجبور به «تسلیم شدن» کند.
وزیر دفاع فرانسه از ارسال دو سامانه پدافند هوایی از نوع کروتال به نیروهای اوکراینی خبر داد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد: اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی «ناسامز» و «اسپاید» را از طرف نروژ، اسپانیا و ایالات متحده دریافت کرد.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ ای از ارسال ۲ سامانه پدافند هوایی دیگر به اوکراین خبر داد.
منابع موثق اعلام کرده‌اند که آمریکا برای کمک به اوکراین به منظور مقابله با موشک‌های روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی منسوخ خود موسوم به «هاوک» را به کی‌یف ارسال می‌کند. ‌
وزیر ‌خارجه اوکراین در رایزنی با وزیر خارجه جدید ایتالیا اعلام کرد: اولویت کی یف دریافت سریع سامانه‌های پدافند هوایی است.
اوکراین در نامه‌ای رسمی از رژیم صهیونیستی خواسته است تا سیستم‌های دفاع هوایی را اختیار کیف قرار دهد.
سفیر اوکراین در واشنگتن طی سخنانی گفت که کشورش همچنان به تسلیحات نظامی از جمله سامانه های پدافند هوایی نیاز دارد.
در پی تشدید تنش ها در روابط میان ریاض- واشنگتن، سناتور کریس مورفی درخواست کرد: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا به جای عربستان به اوکراین ارسال شوند.
وزیر دفاع آلمان از تحویل چهار دستگاه سامانه دفاع موشکی به اوکراین خبر داد.
آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه خود ،متعهد شد که تا سال ۲۰۲۴ برای ارتش اوکراین سامانه پدافند هوایی «ناسامز» تولید و ارسال کند.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد این کشور به کمک های نظامی خود به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه می دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ