منابع موثق اعلام کرده‌اند که آمریکا برای کمک به اوکراین به منظور مقابله با موشک‌های روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی منسوخ خود موسوم به «هاوک» را به کی‌یف ارسال می‌کند. ‌
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که واشنگتن تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تامین سامانه‌های موشک بالستیک تاکتیکی(ATACMS) برای اوکراین ندارد.
سرعت کروز بالای اف-۲۲ و ارتفاع عملیاتی بالاتر از حد معمول آن، تأثیر حسگر‌ها و سامانه‌های تسلیحاتی این هواپیما را ارتقا داده و باعث افزایش امکان دوام‌آوردن هواگرد در برابر پدافند‌های زمینی همچون موشک سطح‌به‌هوا شده‌است.
چین با رد گزارش یک شرکت امنیت سایبری آمریکایی که پکن را به هک اطلاعات صدها فرد و سازمان متهم کرده، این اتهامات را «غیر معقول و غیر حرفه‌ای» خواند.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که مهمترین اولویت ناتو تامین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین است.
درخواست تایوان از آمریکا برای استقرار سریع سامانه‌های پاتریوت
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
در یکی از اسناد به‌تازگی‌افشاشده وزارت دفاع آمریکا تأکید شده که ارتش چین اخیراً موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که توانایی عبور از سامانه‌های دفاعی آمریکا را دارد.
سازمان‌های مجری قانون در آمریکا در حال انجام اقداماتی هستند که مقدمه متهم شدن احتمالی ترامپ است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این بسته کمکی جدید شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های آمریکایی «هیمارس» و «هویتزر» و همچنین خودرو‌های زرهی بردلی و خودرو‌های زره‌پوش پل‌گذار است.
آمریکا به‌دلیل نگرانی از کاهش موجودی سامانه‌های موشک تاکتیکی نظامی (ATACMS) خود و همچنین عبور از «خط قرمز» مسکو، این سامانه‌ها را برای اوکراین ارسال نخواهد کرد.
سازمان‌های امنیتی روسیه می‌گویند ارتش آمریکا می‌خواهد با استخدام تروریست‌های جهادی (تکفیری) در خاک روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) حملات تروریستی انجام دهد.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به اشاره به پرونده «تبانی با روسیه» بار دیگر تأکید کرد به رئیس‌جمهور روسیه بیشتر از سازمان‌های امنیتی اعتماد دارد.
افسر ارتش آمریکا تأکید کرد ارتش اوکراین آمادگی استفاده از سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت را ندارد و این تجهیزات نظامی پیشرفته آسیب‌پذیری ذاتی ارتش اوکراین را رفع نخواهند کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، اعلام کرد که ارسال این سامانه‌ها جنگ را طولانی خواهد کرد.
دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱.۸۵ میلیارد به اوکراین خواهد داد که سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت را نیز شامل می‌شود.
هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که در نهایت سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌گیرد.
لورا هول‌گیت سفیر ایالات متحده نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین مدعی شد: در سپتامبر گذشته ایران امید جمعی درباره بازگشت قریب‌الوقوع به برجام را با طرح خواسته‌هایی که می‌دانست غیر ممکن است از بین برد.
یک پایگاه نظامی در آمریکا در جریان جشن هالووین برای کودکان، به وسیله همان سامانه‌ای که با هدف تداوم جنگ به اوکراین ارسال شده است، به سمت کودکان آمریکایی «شکلات» شلیک کرد! ‌
در پی تشدید تنش ها در روابط میان ریاض- واشنگتن، سناتور کریس مورفی درخواست کرد: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا به جای عربستان به اوکراین ارسال شوند.
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین ضمن تشریح عوامل وضعیت کنونی برجام، خواستار جبران وضعیت موجود از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی طرف «برجام» شد.
یک گروه هکری روسی اعلام کرد که به علت ارسال سامانه‌های موشکی هیمارس به اوکراین، شرکت بزرگ اسلحه‌سازی آمریکا را هک کرده است.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.
دولت آمریکا در خصوص فروش این تسلیحات به عربستان سعودی می‌گوید: «این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین حوثی‌ها و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده می‌شوند.»
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ