اوکراین در نامه‌ای رسمی از رژیم صهیونیستی خواسته است تا سیستم‌های دفاع هوایی را اختیار کیف قرار دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های روسیه اعلام کردند سامانه‌های پدافندی این کشور امروز شنبه دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در غرب این کشور سرنگون کردند.
یک مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که اوکراینی‌ها می‌دانند که زمان به نفع آنها نیست و با شروع پاییز، مانور دادن روی زمین و استفاده از پهپادها و سامانه‌های پدافند هوایی برایشان دشوار خواهد بود.
وزیر دفاع اوکراین دلیل پیشروی کُند ضدحملات این کشور را میادین مرگبار مین و فقدان سامانه‌های پدافند هوایی عنوان کرد.
بر اساس گزارش ریانووستی ترکیب سیستم جنگال یا پاد اخلال‌گر خیبنی در این جنگنده با سامانه‌های جمینگ SAP-۱۴ و SAP-۵۱۸ سپر دفاعی قدرتمندی برای این جنگنده مقابل پدافند هوایی می‌سازد به شکلی که می‌توان ادعا کرد جنگنده از صفحه رادار دشمن ناپدید می‌شود.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که مهمترین اولویت ناتو تامین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه امروز از سرنگون کردن ۲ موشک «سایه طوفان»- که از سوی انگلیس برای اوکراین ارسال شده‌اند- توسط سامانه‌های پدافند هوایی این کشور خبر دادند.
مقامات محلی اعلام کردند که ارتش اوکراین دیشب با حملات پهپادی گسترده مناطقی از شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار داده، اما سامانه‌های پدافندی این حمله را دفع کردند.
افسر ارتش آمریکا تأکید کرد ارتش اوکراین آمادگی استفاده از سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت را ندارد و این تجهیزات نظامی پیشرفته آسیب‌پذیری ذاتی ارتش اوکراین را رفع نخواهند کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، اعلام کرد که ارسال این سامانه‌ها جنگ را طولانی خواهد کرد.
سخنگوی کاخ کرملین گفت که سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آمریکایی درصورت ارسال به اوکراین، اهدافی مشروع برای حملات روسیه خواهند بود.
پس از حادثه موشکی اخیر در مناطق مرزی لهستان و اوکراین، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد برلین به‌زودی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در اختیار لهستان قرار می‌دهد.
سه‌شنبه شب دو فروند موشک به روستای مرزی پسوودوف واقع در شهر لوبلین لهستان در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد و دو شهروند لهستانی کشته شدند. ولودیمیر زلنسکی طی یک سخنرانی تلویزیونی گفت: مطمئنم که این موشک ما نیست. براساس گزارش‌های ارتش اوکراین، یقین دارم که این موشک برای روسیه بود. این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو چهارشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی درباره موشک اصابت کرده به خاک لهستان اظهار کرد: ممکن است که این موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین شلیک شده باشد.
وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد: اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی «ناسامز» و «اسپاید» را از طرف نروژ، اسپانیا و ایالات متحده دریافت کرد.
منابع موثق اعلام کرده‌اند که آمریکا برای کمک به اوکراین به منظور مقابله با موشک‌های روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی منسوخ خود موسوم به «هاوک» را به کی‌یف ارسال می‌کند. ‌
وزیر ‌خارجه اوکراین در رایزنی با وزیر خارجه جدید ایتالیا اعلام کرد: اولویت کی یف دریافت سریع سامانه‌های پدافند هوایی است.
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه پهپاد‌های اوکراینی را با شلیک‌های مرگبار سرنگون کردند. وزارت دفاع روسیه ویدئویی منتشر کرده که یک سامانه ضدهوایی روسی در حال شلیک موشک به آسمان و برخورد موشک‌ها به هواپیما‌های بدون سرنشین دیده می‌شود.
ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.
طبق گزارش رسانه‌ها، صدای انفجار از کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین شهر «بروواری» در استان کی‌یف شنیده و سامانه‌های پدافندی اوکراین فعال شده‌اند.
در پی تشدید تنش ها در روابط میان ریاض- واشنگتن، سناتور کریس مورفی درخواست کرد: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا به جای عربستان به اوکراین ارسال شوند.
وزارت دفاع بریتانیا نیز روز چهارشنبه قابلیت پهپادهای شاهد را زیر سوال برد و گفت که از سرعت بالایی برخوردار نیستند و در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند؛ مسئله‌ای که سبب می‌شود «تک پهپادها» به سادگی هدف سامانه‌های متعارف پدافند هوایی قرار گیرند.
دبیرکل ناتو می‌گوید که تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برای اوکراین، اولویت اصلی غرب محسوب می‌شود.
به گفته یک مقام نظامی روسیه، با اقدامات مؤثر نیروی هوافضا و سامانه‌های پدافندی این کشور، نیروهای عملیاتی ماهر نیروی هوایی اوکراین عملاً حذف شده‌اند.
وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که ارتش اوکراین با حمله توپخانه‌ای بسیار دقیق خود سیستم رادار ضد توپخانه Zoopark-۱ روسیه را در استان زاپوریژیا منهدم کرد. علاوه بر این سامانه، نیرو‌های اوکراینی چهار خودروی زرهی را نیز منهدم کردند. سامانه راداری اطلاعاتی Zoopark-۱ روسیه برای شناسایی مواضع آتش دشمن، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه، مواضع توپخانه و خمپاره، پرتابگر‌های موشک تاکتیکی و سامانه‌های پدافند هوایی و ... و همچنین محاسبه مسیر پرتابه‌ها و موشک‌ها در نظر گرفته شده است.
وزارت دفاع روسیه می‌گوید در تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ اوکراین، سامانه‌های پدافندی این کشور، ۹ پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ