یک مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد این کشور به کمک های نظامی خود به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشستی خبری گزارش اخیر «آسوشیتدپرس» درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروهای این کشور در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را رد کرد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات دفاعی این کشور نوشت که پنتاگون برای نیروهایی آمریکایی که در اوکراین خدمت می‌کنند، علاوه بر حقوق و مزایا، مبلغی را به عنوان «کار پرمخاطره» پرداخت خواهد کرد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از ارائه کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری جدید این کشور به‌اوکراین شامل سیستم‌های ضدزره جاولین، هواپیماهای بدون سرنشین هورنت و سامانه موشکی «ناسماس» خبر داد.
پنتاگون در نظر دارد تا نیروهای خود را در مرکز ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا مستقر نماید.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که واشنگتن قادر نیست تا به اندازه کافی برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ فراهم و به کی‌یف در ضدحملاتش علیه مسکو کمک کند.
مقام ارشد پنتاگون با اذعان به اینکه تحویل بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، قربانی غیرنظامی به همراه خواهد داشت، تاکید کرد که هراس از پیروزی روسیه در میدان نبرد، به این نگرانی‌ها ارجحیت دارد!
صبح پنجشنبه در پی حمله موشکی اوکراین به پل روستای «چونگار» که بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه «خرسون» را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کند، عبور و مرور از این پل به مسیر دیگری هدایت شد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یکی از افسران ارشد نیروی هوایی این کشور در کویت کشته شده است.
معاون وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که پنتاگون از جنگ در اوکراین درس‌های ارزشمندی گرفته که در صورت رویارویی احتمالی با چین می‌تواند از آن استفاده کند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما «مینوتمن ۳» از یک پایگاه نیروی هوا فضا در ایالت کالیفرنیا خبر داد.
وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد به منظور تحکیم روابط راهبردی دفاعی خود با مراکش درصدد معامله تسلیحاتی ۵۲۴ میلیون دلاری با این کشور آفریقایی است.
وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد به منظور تحکیم روابط راهبردی دفاعی خود با مراکش درصدد معامله تسلیحاتی ۵۲۴ میلیون دلاری با این کشور آفریقایی است.
روسیه و مصر ادعای روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت دفاع آمریکا را مبنی بر تلاش قاهره برای ساخت هزاران موشک و راکت و تحویل آن به مسکو، تکذیب کردند.
یک نشریه آمریکایی در ادامه نشت اطلاعاتی پنتاگون، با استناد به اسناد فاش‌شده، اعلام کرد که موشک‌های پدافند هوایی اوکراین تا ماه مه تمام می‌شود.
اسناد فاش‌شده پنتاگون نشان می‌دهند که مصر، یکی از اصلی‌ترین متحدان آمریکا به صورت مخفیانه تلاش دارد ۴۰ هزار موشک برای ارتش روسیه تولید کند.
گزارش آمریکا بعد از دیدار هیئتی بلندپایه از آمریکا با نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده است.در آن دیدار، آمریکا و کشورهای عربی به تکرار ادعاها علیه ایران پرداختند.
این موشک شرکت لاکهید مارتین تمام مراحل پرواز خود را با موفقت طی کرد. این آخرین آزمایش موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بود که داده‌های مهمی را در زمینه فناوری مافوق صوت به نیروی هوایی ارائه می‌دهد.
سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید که تصمیم پنتاگون برای آموزش ارتش اوکراین جهت کار با سامانه موشکی «پاتریوت»، گواه مداخله واشنگتن در بحران فزاینده اوکراین است.
روزنامه نیویورک تایمز نوشته است پنتاگون تصمیم دارد خرید‌ها از سازندگان تسلیحات را به صورت قابل‌توجهی افزایش دهد. براساس گزارش این روزنامه، بودجه ارتش برای خرید موشک‌های جدید حدود ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت. نیروی دریایی نیز برای خرید تسلیحات موردنیاز خود ۴۷ درصد بیشتر از سال گذشته بودجه خواهد گرفت.
پنتاگون در راستای مواجه با تهدیدات فزاینده چین و روسیه، در حال مدرن‌سازی بخش‌های سه‌گانه هسته‌ای خود شامل بمب‌افکن‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک هسته‌ای سیلو-پرتاب و کلاهک‌های زیردریایی است.
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ارتش آمریکا هیچ مدرکی دال بر اینکه تهران برای مسکو موشک بالستیک تأمین کرده، در اختیار ندارد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعاهای برخی رسانه های غربی مبنی بر قصد ایران برای ارسال موشک به روسیه را تایید نکرد.
معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که اوکراین می تواند با موشک اندازهای هیمارس بخش اغلب اهداف روسیه از جمله اهداف در شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.
سخنگوی پنتاگون: پرتاب آزمایشی عملیاتی موشک بالستیک قاره پیمای «مینتمن III» از سوی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا از محل پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ