رئیس‌ جمهور اوکراین امروز در پیامی اعلام کرد: بر ادامه کمک‌ها از سوی آمریکا حساب می‌کنیم؛ کمک‌هایی که ما را به پیروزی مشترکمان نزدیک‌ تر می‌ کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز پس از حمله پهپادی به یک منطقه تجاری در مسکو گفت: جنگ در حال رسیدن به‌روسیه، به مراکز راهبردی و پایگاه‌ های نظامی آن است.
رئیس جمهور اوکراین خواستار تمرکز اعضای ناتو بر مسئله صادرات غلات از بنادر دریای سیاه شد.
رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی دلایل اصلی شکست ضدحملات ارتش این کشور را توضیح داد.
رئیس‌جمهور اوکراین سفیر این کشور در لندن را بدون ارائه هیچ توضیحی اخراج کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در حملات به بندر اودسا بسیاری از غلات صادراتی این کشور از بین رفته است.
آندری یرماک، رئیس ستاد ریاست جمهوری اوکراین روز گذشته اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور در ادامه ادعاهایش علیه ایران مبنی بر حمایت نظامی از روسیه در جنگ اوکراین، طرحی را برای تحریم ۵۰ ساله ایران به پارلمان این کشور ارائه کرده است.
رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهارات خصمانه و ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران، پیشنهاد تحریم ۵۰ ساله تهران را به مجلس کی‌یف ارائه داد.
در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت انگلیس در اوکراین، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در مجلس نمایندگان این کشور ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به «سایه طوفان» به ارتش اوکراین را تأیید کرد.
یکی از ساکنان کی‌یف از طریق پیامک به الجزیره گفت: «با انفجار از خواب بیدار شدم. احساس کردیم زلزله بود.» موج حملات در حالی رخ می‌دهد که نیرو‌های مسکو به نبرد برای کنترل شهر ویران شده باخموت ادامه می‌دهند و کی‌یف برای بازپس‌گیری قلمرو در شرق و جنوب کشور آماده می‌شود. به نوشته الجزیره، این حملات پس از تماس تلفنی بین زلنسکی و رئیس‌جمهور چین صورت گرفت.
رئیس جمهور اوکراین در این باره ادامه داد: هیچ گزینه جایگزینی برای بازپس‌ گیری کریمه نه تنها برای اوکراین بلکه برای سراسر جهان و همچنین برای نظم جهانی مبتنی بر توافق‌ های بین‌ المللی و منشور سازمان ملل وجود ندارد.
رئیس جمهور بلاروس گفت که ولادیمیر زلنسکی باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار نفری اوکراینی ها باشد.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد، نفتالی بنت همچنین گفت: کشور‌های غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آن‌ها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.
در ادامه افزایش تنش بین صربستان و منطقه جدایی‌طلب کوزوو، رئیس‌جمهور صربستان تأکید کرد که کوزوو بخشی جدایی‌ناپذیر از این کشور است.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه «کاش زلنسکی رئیس جمهور نمی‌شد و به همان شغل سابق خود یعنی بازیگری ادامه می داد»، گفت که هر گونه پیش بینی در مورد تاریخ پایان بحران اوکراین قابل بحث نیست.
رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعاها درباره ارسال پهپاد از ایران به روسیه، علیه تهران و مسکو موضع‌گیری تندی کرد.
رئیس جمهور اوکراین پیشتر هشدار داده بود که جنگ احتمالا در زمستان ادامه می‌یابد و بار دیگر در بهار سال بعد شدت خواهد گرفت.
زلنسکی مدعی شد: روسیه برای ادامه استراتژی حملات گسترده خود به زیرساخت‌های ما به موشک‌های ایران نیاز دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین هم‌زمان با برگزاری همه‌پرسی در مناطق شرقی این کشور،دستور ایجاد ۲۰ اداره نظامی-مدنی در برخی مناطق تحت کنترل روسیه در استان لوهانسک را صادر کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد: «از اوایل ماه سپتامبر تا به امروز، نیرو‌های ما بیش از ۶۰۰۰ کیلوکتر مربع از مناطق اوکراین در جنوب و شرق را پس گرفته‌اند. پیشروی نیرو‌های ما ادامه دارد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ