ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز پس از حمله پهپادی به یک منطقه تجاری در مسکو گفت: جنگ در حال رسیدن به‌روسیه، به مراکز راهبردی و پایگاه‌ های نظامی آن است.
رئیس جمهور اوکراین خواستار تمرکز اعضای ناتو بر مسئله صادرات غلات از بنادر دریای سیاه شد.
رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی دلایل اصلی شکست ضدحملات ارتش این کشور را توضیح داد.
رئیس‌جمهور اوکراین سفیر این کشور در لندن را بدون ارائه هیچ توضیحی اخراج کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در حملات به بندر اودسا بسیاری از غلات صادراتی این کشور از بین رفته است.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا بدون ارائه راهکاری عملی، بار دیگر مدعی پایان دادن فوری به جنگ در اوکراین شد.
رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای اوکراینی خود از پیوستن کی‌یف در ناتو حمایت کرد؛ زلنسکی در اظهاراتی جنجالی بار دیگر بر تلاش کی‌یف در الحاق مجدد شبه جزیره به اوکراین تاکید کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر مدعی شد که ارتش این کشور آماده آغاز ضدحملات بزرگ برای بازپس‌گیری مناطق‌ازدست‌رفته است؛ ضدحملاتی که از ماه‌ها پیش وعده آغاز آن داده است.
برخی تصاویر جعل عمیق شده تاکنون چندین بار خبرساز و فراگیر شده‌اند، مانند ویدیویی که نشان می‌داد ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به کشورش می‌گوید تسلیم روسیه شوند یا کلیپی از ایلان ماسک که برای تبلیغ سرمایه‌گذاری و البته برای کلاهبرداری بود.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
رئیس جمهور چین برای نخستین بار از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، با همتای اوکراینی خود تماسی تلفنی برقرار کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تصاحب دارایی‌ها و سرمایه‌های بلوکه‌شده روسیه در خارج از این کشور برای بازسازی اوکراین شد.
منابع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور چین قرار است برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در اوکراین، به صورت تصویری در روزهای آتی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کند.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
بریتانیا برای نخستین بار، وعده ارسال ۱۴ تانک چلنجر۲ را داد. همچنین، پس از لابی‌های گسترده زلنسکی، آلمان موافقت کرد که ۱۴ تانک لئوپارد خود را که از بهترین‌های جهان به شمار می‌روند، ارسال کند و به سایر کشور‌ها نیز چراغ سبز نشان دادند که از ذخائر لئوپارد خود به اوکراین کمک کنند.
رئیس جمهور اوکراین برای نخستین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، امروز (چهارشنبه) به انگلیس سفر می‌کند.
رئیس جمهور اوکراین پیشتر هشدار داده بود که جنگ احتمالا در زمستان ادامه می‌یابد و بار دیگر در بهار سال بعد شدت خواهد گرفت.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.
رئیس جمهور اوکراین این بار به بهانه حمله ادعایی علیه بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، دور تازه تحریم ها علیه روسیه را خواستار شد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه بازدید از منطقه اودسا برای نظارت بر صادرات غلات، از نیرو‌های نظامی مجروح در بیمارستان اودسا عیادت کرد. زلنسکی با سربازان مجروح صحبت کرد و با آن‌ها سلفی گرفت. یکی از نظامیان خارجی نیرو‌های مسلح اوکراین به زبان انگلیسی به زلنسکی توضیح داد که چگونه با سربازان روسی در رودخانه جنگید. این اولین بار است که رئیس جمهور اوکراین در انظار عمومی با یک نظامی خارجی ارتش اوکراین صحبت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ