زلنسکی مدعی شد: روسیه برای ادامه استراتژی حملات گسترده خود به زیرساخت‌های ما به موشک‌های ایران نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی «زلنسکی» امروز در سخنانی ادعا کرد که سوئد وعده کمک ۵۰۰ میلیون یورویی بازسازی اوکراین را به کی‌یف داده است!
سرویس امنیت اوکراین امروز ادعا کرد که موفق به بازداشت زن تبعه روس شده است که قصد ترور رئیس‌جمهور این کشور را داشت.
رئیس جمهور اوکراین، در سخنانی به بررسی اوضاع جاری روسیه پرداخت و مدعی شد که پوتین با از دست دادن زمام امور توانایی کنترل نیروهای خود را ندارد!
رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد که از توطئه ادعایی دولتش برای منفجر کردن خط لوله‌های گاز «نورد استریم» اطلاعی نداشته است. طبق گزارش‌ها، این طرح توسط یک کشور اروپایی شناسایی شد و متعاقبا به اطلاع واشنگتن رسید.
F-۱۶ یک جنگنده نسل چهارمی و دومین جنگنده پیشرفته‌ای است که توسط غرب به کار گرفته می‌شود. این جنگنده که با نام‌های Fighting Falcon به معنای شاهین جنگجو یا Viper به معنای افعی نیز شناخته می‌شود، یک هواپیمای جنگی چند منظوره است که یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین جنگنده‌ها در تاریخ هوانوردی نظامی بوده و تاکنون نزدیک به ۴،۵۰۰ فروند از آن تولید شده است. برد جنگنده تک سرنشینه F-۱۶ بیش از ۴،۱۰۰ کیلومتر و ارتفاع پروازی آن ۵۸،۰۰۰ پا اعلام شده است.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
نخست وزیر سابق ایتالیا گفت برغم ادعای رئیس جمهور اوکراین، وی زندگی در شرایط جنگی را تجربه کرده است.
زلنسکی ادعا کرده است که رئیس جمهور فرانسه وقت خود را برای گفتگو با روسیه تلف می‌کند.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد، نفتالی بنت همچنین گفت: کشور‌های غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آن‌ها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.
زلنسکی در همین مصاحبه پیشروی‌های ارتش روسیه را تایید کرد که به ادعای او، به بی‌تفاوتی به تلفات از سوی مسکو مرتبط است و از آمریکا و متحدانش به خاطر تعهد ارائه تانک‌های جنگی اصلی به کی‌یف تشکر کرد.
رییس‌ جمهور اوکراین در پیامی ادعا کرد که کشورش در برابر روسیه پیروز خواهد شد!
ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می‌خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد نیروهای روسیه شهر باخموت در شرق اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در صفحه توییترش به اظهارات تهدیدآمیز رییس جمهور اوکراین علیه ایران در زمینه ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ روسیه علیه اوکراین، واکنش نشان داد.
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به حملات مسکو به زیرساخت‌های انرژی کی‌یف، روسیه را به روی آوردن به «تروریسم انرژی» متهم کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره احتمال استفاده کی‌یف از «بمب کثیف» برای حمله به روسیه گفت که «این ادعا درست نیست و صحت ندارد».
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: استفاده گسترده مسکو از پهپاد‌های ساخت ایران در حملات جاری علیه اوکراین نشان‌دهنده ورشکستگی نظامی و سیاسی کرملین است.
زلنسکی با اشاره به حملات ده ها پهپاد انتحاری ایرانی به پایتخت اوکراین گفت: آنها دو هدف دارند. زیرساخت های انرژی در سراسر کشور، هدف دیگر مردم هستند.
خبرنگاران آسوشیتدپرس تایید کرده‌اند که روز پنجشنبه از این منطقه در جنگلی خارج از ایزیوم بازدید کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند در میان درختان صد‌ها قبر با صلیب‌های چوبی ساده وجود دارد که بیشتر آن‌ها فقط با اعداد مشخص شده‌اند. یک قبر بزرگتر هم وجود دارد که نشان می‌دهد جسد ۱۷ سرباز اوکراینی در آن دفن است.
روز یکشنبه زلنسکی گفته بود که اگر رفراندوم‌های برنامه ریزی شده در خرسون و زاپروژیا برگزار شود، احتمال مذاکرات بین کی‌یف و مسکو دیگر وجود ندارد.
رئیس جمهور اوکراین این بار به بهانه حمله ادعایی علیه بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، دور تازه تحریم ها علیه روسیه را خواستار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ