رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین اذعان کرد که شرکت‌کنندگان در اجلاس جده جهت حل‌وفصل جنگ اوکراین، با تمام بندهای به اصطلاح «فرمول صلح» کی‌یف موافق نبودند.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا بدون ارائه راهکاری عملی، بار دیگر مدعی پایان دادن فوری به جنگ در اوکراین شد.
رئیس‌جمهور اوکراین بدون ارائه جزئیات مدعی شد که نیرو‌های این کشور در تمامی جبهه‌ها پیشروی کرده‌اند و روز دوشنبه را «روز شاد» نامید.
رئیس جمهور اوکراین به دنبال تماس تلفنی‌اش با همتای آمریکایی‌خواستار فشار بیشتر بر مسکو شد.
رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور آمریکا خواستار دریافت تسلیحات دوربُرد شد.
رئیس جمهور بلاروس می‌گوید که همتای اوکراینی وی قصد داشته با او تماس دیپلماتیک برقرار کند.
ولودیمیر رلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه در مورد اینکه تمام تلاش‌های اوکراین در ارتباط با ضدحمله وعده داده شده کی‌یف شکست خورده است، بدون اشاره به اینکه این ضدحمله در چه مرحله‌ای است، خطاب به ولادیمیر پوتین گفت: آماده آغاز ضدحمله هستیم و نظر تمام فرماندهان ما در مورد این ضدحمله مثبت است.
مریادک رافری، در مقاله‌ای نوشت: "تعداد کشته‌ها همچنان وحشتناک‌ترین راز مخفی رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی است، اگرچه با قضاوت بر اساس تمام داده‌های خارجی، شکی نیست که تعداد کشته‌ها و مجروحان از پایان تابستان به شدت افزایش یافته است".
وزیر خارجه اوکراین می گوید تاخیر در ارسال تسلیحات نظامی به این کشور به قیمت جان نظامیان اوکراینی تمام می شود.
لوکاشنکو تصریح کرد: من به او گفتم «ما حمله نمی‌کنیم. بیایید یک پیمان تحت نظارت سازمان ملل امضا کنیم دال بر اینکه شما به ما حمله نمی‌کنید». شما شاهد بودید که من تمام این اظهارات را بیان کردم؛ و در این زمان، چالش آغاز شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اولین سالگرد جنگ در این کشور در حالی که درباره خانواده اش صحبت می‌کرد، ناگهان بغض کرد و تلاش کرد که اشک هایش جاری نشود. او گفت: من همسرم را با تمام وجودم دوست دارم. فرزندانم برای من مهم‌ترین افراد هستند. من زیاد آن‌ها را نمی‌بینم. من به همسرم بسیار افتخار می‌کنم. فکر می‌کنم هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد عجیب از موضع نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره جنگ اوکراین، ناخواسته خود را در دام انداخت!
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که جنگ اوکراین «باید فورا حل و فصل شود و می‌توان آن را فورا حل کرد.» ترامپ گفت که اگر بار دیگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، همان شبی که دوباره پیروز شود، با ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، روسای جمهور روسیه و اوکراین تماس خواهد گرفت و خواستار نشست و حل و فصل این درگیری می‌شود.
پس از شایعات تنش بین ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین و ولودیمیر زلنسکی؛ به زالوژنی گفته شده که کمتر در انظار عمومی حاضر شود.
بنا به گفته یک رسانه آمریکایی، رئیس جمهور این کشور در جریان یکی از گفتگوهای خود با رئیس جمهور اوکراین با عصبانیت بر سر وی فریاد زده است.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت باور دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. پوتین پیشتر گفته بود که روسیه از تمام ابزار‌های در دسترس خودش برای دفاع از اراضی روسیه استفاده خواهد کرد.
رئیس جمهور اوکراین گفت که برای صلح با روسیه ۵ شرط غیرقابل مذاکره وجود دارد.
نخست وزیر انگلیس در اولین روز کاری خود با «ولودیمیر زلنسکی»، به صورت تلفنی گفتگو کرد.
رئیس جمهور اوکراین در جشن روز پرچم شرکت می‌کند و به اوکراینی‌ها وعده آزادی کامل داد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت روز پرچم ملی در کی‌یف، پایتخت این کشور شرکت کرد. زلنسکی در یک سخنرانی کوتاه گفت: پرچم ملی اوکراین در جایی که قرار است باشد، یعنی در تمام نقاط اوکراین که در حال حاضر تحت کنترل روس‌ها است، برافراشته خواهد شد و به شهروندان اوکراینی قول داد که آن‌ها را از اشغال روسیه آزاد کنند.
رئیس جمهور اوکراین با اعتراف به خطرناک‌بودن نیروگاه اتمی «زاپروژیا»، نسبت به خطر ناشی از بروز فاجعه در این نیروگاه، به اروپا هشدار داد.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین و علیه تمام اروپای آزاد با مسئله کریمه شروع شد و با آزادی این منطقه هم باید تمام شود. امروز غیرممکن است که بگوییم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. اما ما دائما مسائلی را در راستای آزادی کریمه بررسی می‌کنیم.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو ضعیف و ناکارآمد است، خواستار تحریم تمام مردم روسیه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ