افسر پیشین اطلاعاتی آمریکا می‌گوید عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غربی‌ها را حیرت‌زده کرد و تصور نمی‌کردند که روسیه بتواند در برابر کلیت غرب ایستادگی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کرملین درباره تصمیم مسکو مبنی بر عدم تمدید توافق غلات، توضیحاتی ارائه داد.
رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان تأیید کرد که واشنگتن در ادامه ارسال مداوم تسلیحات نظامی به کی‌یف تصمیم گرفته ارتش اوکراین را با بمب‌های خوشه‌ای تجهیز کند.
منابع عبری از تصمیم دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برای تشدید حملات و عملیات های نظامی در شمال کرانه باختری خبر داد.
بنا به تصمیم پارلمان اوکراین، وضعیت حکومت نظامی در این کشور برای سه ماه دیگر تمدید شد.
معاون وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که ناو هواپیمابر در راه بازگشت به ایالات متحده از اروپا بود، اما فرماندهی نظامی تصمیم گرفت موقعیت این ناو را تغییر دهد «به طوری که در موقعیتی نزدیک‌تر به سوریه قرار گیرد».
میگ-۲۹ جنگنده‌ای «آنالوگ» است که از فن آوری کهنه و قدیمی بهره می‌برد، اما جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که ولودومیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان آن است، جنگنده‌ای دیجیتال با فنآوری به مراتب پیش رفته تری است، «آلکس والمسلی» (Alex Walmsley) تحلیلگر نظامی، از موسسه خدمات متحد سلطنتی (RUSI) در لندن، این دو نوع جنگنده را مقایسه‌ای بین یک دستگاه لپ تاپ دهه ۱۹۹۰ با جدیدترین «مک بوک» می‌داند و می‌گوید، هر دو آن‌ها پرواز می‌کنند و قادر به حمل سلاح هستند، اما میگ‌ها آنقدر‌ها توانمند نیستند.
نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد با گذشت بیست سال از آغاز تهاجم نظامی آمریکا به عراق، افکار عمومی این کشور همچنان مخالف مداخلات نظامی واشنگتن در امور سیاسی کشورهای جهان است.
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن با تمام مولفه های قدرت خود در یک جنگ ترکیبی برای شکستن استقلال و عزت کشور و به زانو درآوردن آن نظامی که می خواهد خود برای خود تصمیم بگیرد اقدام می کند.
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن با تمام مولفه های قدرت خود در یک جنگ ترکیبی برای شکستن استقلال و عزت کشور و به زانو درآوردن آن نظامی که می خواهد خود برای خود تصمیم بگیرد اقدام می کند.
رئیس جمهور لهستان در سخنانی گفت که ورشو تعداد کافی جنگنده نظامی برای ارسال به اوکراین ندارد.
روز جمعه حدود ۵۰ کشور موافقت کردند که میلیارد‌ها دلار سخت افزار نظامی از جمله خودرو‌های زرهی و مهمات مورد نیاز برای عقب راندن نیرو‌های روسیه را به کی یف ارائه دهند. آلمان نیز در آن روز به تصمیم گیری برای تحویل تانک‌ها نزدیک‌تر شد و دستور بازنگری را صادر کرد.
منابع عراقی از تصمیم نیروهای مرزبانی این کشور برای ایجاد 200 پاسگاه نظامی در مناطق مرزی اقلیم کردستان با ایران و ترکیه خبر دادند.
روزنامه نیویورک تایمز نوشته است پنتاگون تصمیم دارد خرید‌ها از سازندگان تسلیحات را به صورت قابل‌توجهی افزایش دهد. براساس گزارش این روزنامه، بودجه ارتش برای خرید موشک‌های جدید حدود ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت. نیروی دریایی نیز برای خرید تسلیحات موردنیاز خود ۴۷ درصد بیشتر از سال گذشته بودجه خواهد گرفت.
سخنگوی گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، با هشدار به صهیونیست ها درباره ادامه تعرضات علیه مسجدالاقصی، تصمیم آزادسازی اسرا را قطعی و بی بازگشت دانست.
دولت آمریکا قصد دارد تا به منظور تنبیه عربستان بابت تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، گزینه کاهش کمک نظامی به ریاض را مورد بررسی قرار دهد.
آمریکا قصد دارد به زودی بسته جدید کمک امنیتی به اوکراین به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار را اعلام کند که شامل مهمات برای سیستم‌های موشکی با دقت بالا و سایر تجهیزات نظامی است.
رئیس جمهور روسیه خواستار هماهنگی و سرعت عمل بیشتر دستگاه های مرتبط با عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین شد.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی پس از آنکه کره‌شمالی به طور رسمی حق استفاده از حملات هسته‌ای پیشگیرانه را برای خود تایید کرد، گفت: «از نزدیک» تمامی فعالیت‌های نظامی در شبه جزیره کره را تحت نظر دارد.
«لورن بویبرت» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلورادو در پیامی توییتری به تصمیم دولت «جو بایدن» برای کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین به شدت انتقاد کرد.
کره جنوبی تصمیم دارد پهپادهای بی سرنشینی بسازد که در ماموریت های جنگی هواپیماهای سرنشین دار را پشتیبانی می کند و خود به تنهایی قادر به انجام عملیات های نظارت و غیره است.
نماینده جمهوری لوهانسک در مسکو می‌گوید که عدم تمایل اوکراین برای مذاکره با روسیه و آماده‌سازی این کشور برای درگیری نظامی با روسیه، تصمیمی کشورهای غربی بود و نه مقامات اوکراین.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ارسال جنگنده های نظامی به اوکراین روی میز قرار دارد اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است.
آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد: رهبران دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی ارشد آمریکا به جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهور آمریکا و معاونش اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را درباره آرایش و مواضع، تسلیحات و استراتژی ارتش روسیه ارائه کرده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ