مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: برای اولین بار ربات اطفاء حریق در پالایشگاه‌ها وارد سازمان خواهد شد که به ایمنی آتش‌نشانان و سرعت بخشیدن به اطفاء حریق کمک خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرویس سلامت ملی انگلیس(NHS) برای نخستین بار از ربات ها برای انجام بیوپسی استفاده کرد و امیدوار است این فناوری تشخیص سرطان ریه را ارتقا دهد.
پلیس شهر لس آنجلس آمریکا استفاده از سگ های رباتی را آغاز کرد.
رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.
هر یک از دست‌های جراح (کاربر) یک کنترل کننده جداگانه را در اختیار می‌گیرد که به نوعی شبیه به دسته‌های قیچی به نظر می‌رسد و با استفاده از آن‌ها می‌تواند همزمان هر دو بازوی رباتیک اصلی را که هر یک می‌توانند ابزار جراحی اولیه متفاوتی را در دست بگیرند، کنترل کند.
به‌نوشته‌ی فیوچریسم، دلیل اینکه Throwflame از ربات Spot شرکت بوستون داینامیکس استفاده نکرده، ممنوع‌بودن نصب سلاح روی این سگ رباتیک است.
رسوخ هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان‌ها، پدیده جدید و جنجالی این روزهاست. استفاده از این دستاورد در زمینه موسیقی و خلاقیت، گام تازه‌ایست که دانشمندان در نمایش «آینه اپرای اندروید» برداشتند. در این نمایش، یک ربات انسان‌نما که با هوش‌مصنوعی پردازش شده بود، به شکل بداهه، با ارکستر آهنگساز ژاپنی «کیچیرو شیبویا» قطعاتی را اجرا کرد. این نمایش در سالن «دو شاتل» شهر پاریس و با حضور صد‌ها علاقه‌مند موسیقی برگزار شد.
محققان براساس پیشنهادات فنی ارائه‌شده توسط ChatGPT، موفق شدند تا گیره رباتیک خود را بسازند و از آن در دنیای واقعی برای چیدن گوجه فرنگی استفاده کنند که تمام مراحل آن با موفقیت انجام شد.
به یک ربات با هوش مصنوعی آموزش داده شده تا سالاد درست کند. محققان از الگوریتم های شبکه عصبی موجود برای آموزش ربات استفاده کردند.
محققان دانشگاه اوزاکا می‌گویند برای حل این مشکل از توانایی حرکتی برخی حشرات چابک الهام گرفته اند. محققان با استفاده از این روش ناچار نیستند محور بدن ربات را بطور مستقیم هدایت کنند، بلکه تنها باید انعطاف را به درستی کنترل کنند.
محققان ربات‌های بسیار کوچکی ساختند که با استفاده از سامانه‌هایی نظیر ابزار سونوگرافی می‌توان آن‌ها را با سرعتی بالا به سمت هدفی در بدن هدایت کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۱۰۰ جراح اندونزیایی برای استفاده از ربات ایرانی آموزش دیده اند.
جدیدترین نسخه از ربات پوشیدنی اسکلت بیرونی پایین تنه (ExoSkeleton) برای راه رفتن ۳ بیمار دارای ضایعه نخاعی بستری در بیمارستان توانبخشی رفیده دانشگاه علوم توانبخشی استفاده شد.
هوش مصنوعی با استفاده از یک هدست زیست‌حسگر پیشرفته توانایی آنالیز داده‌های امواج مغزی را داشته و آن‌ها را از قشر بینایی مغز فرد به سگ رباتی منتقل می‌کند.
ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. این ابزار قادر است مسائل و مباحث مختلف در حوزه‌های تخصصی مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی و امنیت و شبکه و ... را درک کند و به سوالات تخصصی پاسخ دهد.
بهره گیری از هوش مصنوعی و شناسایی هر گونه ترک خوردگی و نقشه سازی سه بعدی، قابلیت مانور در سطح شناوری و غوطه‌وری در عمق ۱۰۰ متر، استفاده از بازوی مکانیکی برای نمونه برداری، کنترل خودکار و اتوناموس، کنترل دستی و کنترل و مانور از راه دور را از قابلیت‌های دیگر این ربات ذکر کرد.
محققان با الهام از موجودات دریایی نرم ربات هایی ابداع کرده اند که می توانند مانند زنجیره بهم متصل شوند و در ماموریت های فضایی از آنها استفاده کرد.
افراد مبتلا به نوعی بیماری تخریب کننده شبکه عصبی بدن می‌توانند با استفاده از یک ربات پوشیدنی دست‌های خود را حرکت دهند.
دانشمندان «دانشگاه تامپره» (Tampere University) فنلاند، یک ربات چهار میلی‌متری ساخته‌اند که از انرژی باد و نور برای پرواز کردن در هوا استفاده می‌کند.
دپارتمان پلیس سانفرانسیسکو آمریکا به دنبال تاییدیه قانونی است که به افسران اجازه می دهد از ربات ها برای کشتن مظنونین استفاده کنند.
محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌هوا دریافتند که در طول فرآیند کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آن‌ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی همانند ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال یافت می‌شود.
دروازه‌بانی با استفاده از یک ربات چهارپا کار چالش برانگیزی است، زیرا نیازمند ترکیب حرکات دینامیکی زیاد با دریافت دقیق و سریع توپ است. ربات باید در برابر توپ به سرعت در زمانی کوتاه‌تر از یک ثانیه واکنش نشان دهد.
شرکت مگنا که سازنده این ربات است، اعلام کرده است استفاده از این فناوری می‌تواند به کاهش هزینه تحویل محصول به مصرف کننده نهایی، و همچنین کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در مناطق شهری کمک کند.
گروهی از محققان ایرانی از یک ربات مجهز به واقعیت مجازی و آلات موسیقی مجازی برای آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده کردند و شاهد تغییرات اندکی در ارتقای توان موسیقایی آنها بودند.
تأیید رسمی استفاده از این فناوری قرار است در جلسه روز دوشنبه هفته آینده هیئت رئیسه اتحادیه بین‌المللی فوتبال به عنوان نهاد قانونگذار فوتبال جهان (IFAB) صورت بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ