هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۶۱ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزد- این روزها هشدار آلودگی هوا و عدم حضور افراد آسیب پذیر در محیط شهر بارها اعلام شده و یزدی ها شرایط حساس و خطرناک را بیشتر از گذشته تجربه می کنند و این رهاورد صنایع و معادن است.
مدیر رسانه ای تیم فوتبال سپاهان با انتشار توئیتی به حواشی روزهای اخیر پیرامون سپاهان واکنش نشان داد.
عضو کارگروه تغییرات اقلیم فرهنگستان علوم با بیان اینکه روند کاهشی وزش باد منجر به افزایش روزهای آلوده در شهرها در ایران می شود، گفت: میانگین سرعت باد دارای روند کاهشی است.
آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد بهمن‌ماه امسال شهروندان تهرانی تعداد روز‌های آلوده بیشتری را نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته تجربه کرده‌اند. طی این مدت شش روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بود این در حالیست که سال گذشته در این ماه هیچ روزی برای تمامی گروه‌ها آلوده نشده بود.
عدم تشکیل جلسه از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر حاکی از این است که این کارگروه اهتمام لازم را در اتخاذ تصمیمات مربوطه در روزهای آلوده ندارد.
شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۶ قرار دارد و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است.
سال قبل به خواستگاری جوانی پاسخ مثبت دادم که بسیار رفیق باز بود به همین دلیل هم خیلی زود به مواد مخدر آلوده شد و من در حالی از او طلاق گرفتم که دخترم در کلاس سوم دبستان تحصیل می‌کرد. آن زمان در تربت جام ساکن بودیم و من به ناچار بعد از جدایی از همسرم دست دخترم را گرفتم و به مشهد آمدم چرا که عاطفه مادری اجازه نمی‌داد سرپرستی جگرگوشه ام را به مردی معتاد و بی مسئولیت بسپارم خلاصه من برای تامین مخارج زندگی در یک رستوران مشغول کار شدم
تهران در این سالها روزهای آلوده و آسمان خاکستری زیادی را تجربه می کند، امسال در پایتخت فقط دو روز هوای پاک داشتیم و دیدن آسمانی آبی آرزوی اکثر ما تهرانی ها شده است.
تهران در این سالها روزهای آلوده و آسمان خاکستری زیادی را تجربه می کند، امسال در پایتخت فقط دو روز هوای پاک داشتیم و دیدن آسمانی آبی آرزوی اکثر ما تهرانی ها شده است.
اصفهان- اصفهانی‌ها طی ۱۰ ماهه امسال ۱۵۹ روز هوای آلوده نفس کشیدند و اصفهان در دی ماه با ۱۳ روز پیاپی هوای ناسالم برای عموم، آلوده‌ترین روزهای سال ۱۴۰۱ را سپری کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصمیم‌گیری پیرامون نیم‌بها شدن بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در روزهای آلوده را بر عهده شهردار دانست.
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه وجوه دریافتی از شهروندان برای رزرو طرح ترافیک در روزهای آلوده چه می‌شود، گفت: این وجوه در کیف پول شهروندی آن‌ها باقی خواهد ماند.
در حالی که تهران شنبه صبح را با حالت نارنجی کیفیت هوا آغاز کرد و خیلی زود به وضعیت قرمز تبدیل شد شهردار تهران به مردم توصیه کرد که دلار نخرند تا قیمت‌ها پایین بیایید.
تنفس هوای آلوده می تواند خطرناک تر و مرگبارتر از ویروس های شایع روزهای سرد سال باشد. بنابراین، باید مراقب باشیم تا سُرب وارد ریه های ما نشود.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۵۸ یعنی بازه ناسالم برای آحاد جامعه قرار دارد.
شهرداری مصوب کرده بود که در روزهای آلوده هوا بهای بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شامل مترو و اتوبوس نیم بها باشد اما گزارش‌های مردمی حاکی از این است که این مصوبه اجرایی نشده است.
روزهای بارانی و آلوده پیش روی تهران
در این اینفوگرافیک علاوه بر تاکید لزوم به تعویق انداختنِ فعالیت ورزشی در زمانِ آلودگی هوا، نسبت به انواع و شرایط فعالیت‌های ورزش در زمانِ آلودگی هوا تاکید شده است.
اصفهان- اصفهانی‌ها طی ۹ ماهه امسال ۱۴۰ روز هوای آلوده نفس کشیدند و ماه آذر با ثبت بیشترین روزهای ناسالم تاکنون آلوده ترین ماه در سال ۱۴۰۱ بشمار می‌رود.
مصرف غذا‌های غنی از امگا ۳ موجود در دانه کتان، ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، گردو و ... از ریه‌های شما در برابر عوارض تنفسی ناشی از آلودگی هوا مانند برونشیت و آسم محافظت می‌کند. امگا ۳ از قلب شما در برابر آلودگی هوا نیز محافظت می‌کند.
اصفهان- شمار روزهای آلوده اصفهان در سال جاری تاکنون به ۱۲۸ روز رسیده و دیار نصف جهان دلخوش به قانون نفس، در صدر آلوده ترین شهرهای ایران هر روز رکوردی معنادار از هوای بی هوا بر جا می‌گذارد.
علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی گفت: در روز‌های آلودگی هوا، از خوردن غذا‌هایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چرا که این قبیل غذا‌ها باعث می‌شود غلظت خون بدن بالا برود.
پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد مدارس خصوصاً در مقطع ابتدایی در این روزها که مدارس به دلیل آلودگی هوا غیرحضوری شده از شاد مجدداً استفاده بیشتری می‌کنند.
سردار مجید با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مجرمان سایبری ۱۸تا۳۰ ساله هستند گفت: بر اساس آنالیز جرمی که انجام داده ایم دریافتیم اغلب لینک‌های آلوده در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افراد ارسال می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ