روزنامه جهان صنعت نوشت: حقیقت عریان این است که قطار پیشرفت فقر شتابان‌تر از قطار پیشرفت مورد ادعای رئیسی حرکت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیمی که در دیدار نخست خود برابر پرسپولیس هم سه امتیاز را از دست داد و هم سرمربی اش را محروم دید، باید در ورزشگاه خانگی به فکر گرفتن سه امتیاز باشد. پیکان هم کار سختی برابر گل‌گهر دارد.
اخیراً عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ادعا کرده است که «۵۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق قرار دارند»، اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟
به‌جز نرخ و شکاف فقر، متغیر‌های رفاهی هم کاهش رفاه خانوار در سال‌های دهه ۹۰ را نشان می‌دهد. مجموع هزینه‌های خانوار به‌عنوان یکی از معیار‌های رفاهی شناخته می‌شود. هزینه خانوار در بیشتر سال‌های دهه ۹۰ به جز سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ روند کاهشی داشته و مقدار کاهش در سه سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ بسیار شدید و قابل توجه است. یکی از مهمترین متغیر‌هایی که برای بررسی وضعیت رفاهی خانوار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبت هزینه خوراک به کل هزینه خانوار است.
فرشاد مومنی می‌گوید حساسیت زدایی نسبت به وضعیت محرومان و بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است. او همچنین می‌گوید نمی‌توان با فقر و فلاکت مردم و چاق کردن رباخواران دین مردم را حفظ کرد.
بخشی از التهاب و نارضایتی عمیقی که در جامعه و به ویژه در تهران وجود دارد، فقط ناشی از فقر و تورم نیست، بلکه، ناشی از تنگنای حضور فرهنگی و حضور اجتماعی در فضای شهری هم هست؛ و این تنگنای حضور فرهنگی و اجتماعی، برای شهروندان، تنگی تنفس ایجاد می‌کند. این در حالی است که استادان ارزشی و انقلابی ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی کشور در اختیارشان قرار دارد.
فناوری هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند.
در مطلبی که اخیرا روی وبسایت مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفته، دو موضوع مهم یعنی وضعیت فقر و ویژگی‌های فقرا مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به این سوال که فقیر کیست؟ پاسخ داده می‌شود.
بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان روستا‌های سیستان دچار فقر مطلق شده اند و در گرمای ۴۰ درجه این روزها، و طوفان‌های ۸۰ کیلومتر بر ساعت هیچ دفاعی ندارند. از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه به شدت بحرانی و سرنوشت سازست. اگر در کنار سیستان نباشیم، منطقه سیستان مورد مهاجرت و کوچ همگانی و سراسری قرار می‌گیرد و اگر این اتفاق خدایی ناکرده بیفتد ضربه اساسی به کشور وارد خواهد شد.
محمدرضا ثقفی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن، گرانی نان و فقر مردم را مورد نقد قرار داده است.
محمدرضا ثقفی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن، گرانی نان و فقر مردم را مورد نقد قرار داده است.
پاندمی کرونا فقط شیوع یک بیماری جسمی نبود. حادثه‌ای بزرگ بود که بشر را در سراسر کره خاکی زمین گیر کرد. کرونا مثل طاعون قرون وسطی بود که همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روانی، فردی و خانوادگی مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد.
محمدرضا ثقفی کارتونیست روزنامه‌ی هم‌میهن فقر موجود در جامعه را موضوع کاریکاتور خود قرار داده است.
عبدی نوشت: وضعیت تورم، سرمایه‌گذاری، نابرابری و خط فقر و اشتغال ناامیدکننده است. به علاوه و مهم‌تر اینکه به عللی شاید سال آینده از همین رشد ۳ درصدی هم خبری نباشد و برخی پیش‌بینی‌های مراکز معتبر، این رشد را خیلی کمتر، حتی نزدیک به صفر ارزیابی می‌کنند. از این رو انتظار می‌رود که دولت محترم هم‌زمان دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهد. اول و مهم‌تر از هر گام دیگری حل مساله سیاست خارجی و برجام است. بدون این گام هیچ اتفاق چشمگیری رخ نخواهد داد.
جمال رحمتی کارتونیست روزنامه‌ی هم میهن فقر و مشکلات موجود در جامعه برای کسب درآمد را سوژه‌ی کاریکاتور خود قرار داده است.
آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: خط فقر در سال جاری خیلی بالاتر آمده، چون درآمد نوع مردم بالاتر نیامده، ما به طبقه سرمایه‌دار که شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و درآمدشان به صورت نجومی بالا می‌رود کار نداریم، ولی نوع مردم این چنین‌اند، یک مطلبی مطرح است که ما امروز در جامعه قشر متوسط نداریم، اگر سال گذشته ۶۴ درصد مردم قشر متوسط جامعه بودند الآن ۲۴ درصد شده است، یعنی غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند.
جمعی از راهبران با در اختیار قرار دادنِ فیش حقوقی خود، خبر حقوق ۲۵ تا ۴۵ میلیون تومانی را خلاف واقع دانستند و گفتند: حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای ۹ تا ۱۲ ساعت کار، با توجه به سختیِ و حساسیتِ بالای کار و همچنین با توجه به اینکه خط فقر رسمی در تهران ۱۵ میلیون تومان اعلام شده، زیاد نیست و جوسازی در موردِ این حقوق و ارائه‌ی اخبار کذب، بی‌اخلاقی در قبال ماست.
جمال رحمتی کارتونیست هم میهن فاصله و شکاف عمیق بین خط فقر و درآمد‌ها را موضوع کاریکاتور خود قرار داده است.
مجری تلویزیون هیچ اشاره‌ای به مقصر اصلی فقر و فلاکت اقتصادی فوتبال ایران نکرد! صداوسیما حاضر نیست از درآمد چندده هزار میلیاردی خود بابت پخش زنده مسابقات فوتبال، بخش کوچکی را به باشگاه‌ها بدهد تا شاهد این رسوایی و آبروریزی در قرن بیست و یکم نباشیم.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای توضیح داد که مطابق تخمین پیشین این نهاد بین‌المللی در مجموع صد میلیون دختر در دهه جاری در معرض خطر کودک‌همسری قرار داشتند که در مقایسه با ۱۰ سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته بود؛ اما شیوع ویروس کرونا با دامن‌زدن به گسترش فقر و آموزش از راه دور که در عمل موجب انزوای کودکان و کاهش دسترسی آن‌ها به شبکه نهاد‌های پشتیبان شده، ۱۰ میلیون دختر دیگر را برای تن‌دادن به ازدواج در سن کودکی تحت فشار قرار خواهد داد.
پیش از روی کار آمدن طالبان نزدیک به ۶۰۰۰ زن به عنوان سرباز یا کارمند برای نیرو‌های امنیت ملی افغانستان کار می‌کردند، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان بسیاری از آن‌ها اخراج شده اند و یا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته یا کشته شده اند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: درد امروز پرستاران صرفاً فقر نیست، بلکه اعتراض آنها به تبعیض است و اینکه چرا شایسته‌سالاری مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
شهرداری تهران برای حل مشکل فقر مسکن در تهران وارد حوزه مسکن‌سازی شده است و بر همین اساس نیز قرار است تا پایان سال کلنگ ۱۸۰ هزار واحد مسکونی زده شود.
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت گفت: مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است باید از بین بردن فقر و ایجاد رفع مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.
عدالت آنگاه تحقق می‌یابد که حق هرصاحب حقی به او داده شود و کدام حق بالاتر از حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که اگر بود فساد از میان برمی خیزد و فقر و محرومیت و تبعیض محو می‌شود و پیشرفت همه جانبه رو می‌نماید و مقاومت و مقابله در برابر کژتابی ها، بدرفتاری‌ها و توطئه‌هایی که از بیرون و درون بهروزی مردم و اعتلای میهن را هدف قرار می‌دهد پدید می‌آید و پایدار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ