آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: خط فقر در سال جاری خیلی بالاتر آمده، چون درآمد نوع مردم بالاتر نیامده، ما به طبقه سرمایه‌دار که شب می‌خوابند و صبح برمی‌خیزند و درآمدشان به صورت نجومی بالا می‌رود کار نداریم، ولی نوع مردم این چنین‌اند، یک مطلبی مطرح است که ما امروز در جامعه قشر متوسط نداریم، اگر سال گذشته ۶۴ درصد مردم قشر متوسط جامعه بودند الآن ۲۴ درصد شده است، یعنی غالب مردم در خط فقر قرار گرفته‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: الآن صدا و سیما حجاب را به صورت شعاری در قالب سرود پخش می کند، من هم موافقم . سرود خیلی خوب است، ولی ریشه‌دار نیست! همین دختری که الآن این سرود را می‌خواند پس فردا که مورد هجمه قرار گیرد که حجاب برای اعتبار تو ضرر دارد ، چادر را کنار می‌گذارد، نه در صدا و سیما کار علمی اساسی دیدیم نه در حوزه و نه در دولت.
آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که متدینین با شادی مخالف هستند در حالی که اینگونه نیست مردم به تفریحات سالم احتیاج دارند و این وظیفه متولیان فرهنگی کشور است که زمینه‌های این امر را فراهم کنند، البته شادی مردم زمانی محقق می‌شود که مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها حل شود.
از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست چراکه امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند و بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند. مسکن باید به صورت ویلایی احداث شود.
آیت الله جوادی آملی گفتند: روند بررسی پرونده‌ها در دستگاه قضا نباید طولانی باشد و شایسته است دستگاه قضا با استفاده از افراد تحصیلکرده و با کمک قضات با تجربه، لوایحی در این باره تنظیم و قوانین مربوطه را بازبینی نمایند تا روند بررسی پرونده‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.
جویبار- پیکر حجت الاسلام «ابراهیم فاضل» فرزند مرحوم آیت الله فاضل استرابادی در منطقه آب‌های ساحلی خزر در روستای گلدشت جویبار از آب بیرون کشیده شد.
آیت الله جوادی آملی عنوان داشتند: کشور ما همه چیز دارد، امام معصوم هم فرمود: «مَنْ وَجَدَ مَاءً وَ تُرَاباً ثُمَّ افْتَقَرَ فَأَبْعَدَهُ اللَّه‏»؛ ملتی که زمین دارد آب دارد خاک کافی دارد، اقتصادش درست نباشد از رحمت خدا دور است، این نفرین امام معصوم علیه السلام است، لذا اگر ما درست عمل کنیم، نجومی نباشد، اختلاسی نباشد، گرانی نباشد، مردم مودب هستند و به قانون احترام می‌گذارند.
مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت این‌ها به قیمت روز پرداخت گردد. همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲/۰۰۰ تومان (دوازده هزار تومان) و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰/۰۰۰ تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) تعیین شده است.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ» اظهار می‌کند: اینجا می‌خوانیم که خدایا برکات خودت را نیز بر ما نازل کن. برکات چیست؟ برخی عمر با برکت دارند، چه اهل علم چه غیر اهل علم. دستگیری و انجام کار خیر را برکت می‌نامند. معنی این فراز این است که عمر با برکت داشته باشیم. اگر پولداریم، کار خیر انجام دهیم و اگر عالمیم شاگرد تربیت کنیم و کتاب دینی بنویسیم.
آیت الله العظمی جوادی آملی خطاب به شاعران آئینی گفتند: این نعمت که خداوند به شما داده را قدردان باشید و اگر تنها به مدح و ذم دیگران پراخته شود، هدر دادن این نعمت است.
هیچ ارزشی در اسلام به اندازه ارزش آزادی نیست. علی (علیه السلام) می‏ فرماید: «من ترک الشهوات کان حرّاً» [۶]آزاد کسی است که شهوت‌ها را ترک کند. راه تشخیص بنده بودن یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس آز و طمع زندانی هستیم؛ و اگر به خواستهٴ خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم.
این مرجع تقلید شیعیان بیان داشتند: نباید به دنبال این باشیم که سنی را شیعه و شیعه را سنی کنیم. تقریب با حفظ تمام مذاهب است؛ لانّ ما یجمعنا اکثر مما یفرقنا. مشترکات را بیان کنید و مفترقات را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیان کنید و بحث کنید. نباید در میان عوام به بیان مختلفات بپردازید. بنابر این دقت کنید که در تقریب اصول مذهب حفظ شود. نه چیزی کم شود و نه چیزی اضافه گردد.
آیت الله جوادی آملی گفت: دین ما را به وحدت دعوت کرده است و وحدت حق است و ـ خدای ناکرده ـ اگر اختلاف باشد، ارباً ارباً خواهد شد و همه آسیب می‌بینند، لذا بر ما واجب کرده است تا متّحد باشیم.
همزمان با روز نیمه شعبان، مراسم جشن عمامه گذاری طلاب ایرانی و غیر ایرانی در دفتر آیت الله مکارم شیرازی، کریمی جهرمی و فاضل لنکرانی در قم و آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان برگزار شد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید سعی کنیم نرم گفتار و خوش برخورد باشیم و برخورد نرم را در امر به معروف و نهی از منکر مراعات کنیم که تندگویی و تندخویی چیزی جز لجاجت طرف مقابل به همراه ندارد.
آیت الله جنتی با رأی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه یازدهمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم، در سمت ریاست مجلس خبرگان رهبری ابقا شد.
آیت‌الله احمد جنتی گفت: دشمنان هر چه خواستند برای نظام مشکل ایجاد کنند، خداوند اجازه نداد و باید شکرگزار درگاه باری تعالی باشیم.
آیت الله مکارم شیرازی خطاب به طلاب گفتند: شما مفتخر به لباس سربازی امام زمان (ع) شده اید. قبل از تلبس، مسئولیت‌هایی داشتید، ولی اکنون مسئولیت‌های شما چند برابر شده است. مردم به دقت به رفتار شما می‌نگرند و از شما انتظار دارند که رفتاری متناسب با جایگاه روحانیت داشته باشید. برخوردتان با خانواده، فامیل، همسایگان، دوستان و مردم باید بهتر از گذشته باشد.
آیت الله العظمی وحید خراسانی اظهار کردند: این روز‌ها گلایه‌های زیادی از معیشت به ما می‌رسد. تمام مسئولین توجه کنند وظیفۀ آن‌ها رسیدگی و احیاءزندگی مردم است.
مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) صبح جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ به دست آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.
اکانت توییتری منتسب به آیت الله جوادی آملی نوشت: اگر اختلاس و بی عرزگی نباشد با فن اقتصاد کشور اداره می‌شود. اقتصاد یک علمی نیست که آسمانی باشد و قرآن به ما یاد بدهد.
آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: سازمان ملل امروز ملعبه آمریکاست، اما ما ملت حزب الله ایمان داریم که به فضل الهی آتش این قطعنامه های ظالمانه که بر علیه ایران اسلامی صادر می شود به زودی دامن ایادی ظلم و استکبار را خواهد گرفت.
این مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان درباره حجاب گفتند: حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند بنابر این نباید این دو مقوله با یکدیگر خلط شوند، خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند الحمدلله زنان کشور ما عفیف هستند ما مسئولیت داریم این پوششی را که اسلام لازم دانسته رعایت کنیم و در این راه با دقت گام برداریم و با امر به معروف این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: به صرف اینکه یک جوانی را فریب می‌دهند یا تطمیعش می‌کنند که برو عمامه‌ای را بردار، نگوییم ما در خیابان بدون عبا و قبا برویم. اتفاقاً من به بعضی‌ها گفتم الآن زمانی است که حضور ما با این لباس باید بیشتر باشد، فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد یک سیلی برای اسلام بخوریم؟
یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی تصریح کرد: امام به آیت الله صانعی القابی مانند فاضل و عالم را داده که نشان دهنده جوهره ارزشمند علمی ایشان است. او علاوه بر هوش و استعداد، اساتید خوبی داشت و به تعالی رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ