رئیس سازمان فضایی ایران از نامگذاری اولین منظومه ماهواره ای کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه های فضایی کشور به نام پروژه شهید سلیمانی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تپه‌های برادران امان‌پور از جنوب الهیه شروع می‌شد و تا شرق خیابان، ولی عصر (عج) امتداد داشت. قبل از این ۲برادر، شخصی به نام معیرالممالک در باغ فردوس خانه‌ای داشت که از طبقه سومش می‌توانست منظره تهران را ببیند، اما تپه‌های شمال دره مزاحمش بودند.
فضاپیمای «EMA» به نام شیخ نامگذاری می‌شود و نام آن ام‌بی‌آر اکسپلورر (MBR Explorer) خواهد بود. ام‌بی‌آر اکسپلورر از اولین سیارک خود در سال ۲۰۳۰ بازدید خواهد کرد و یک مسیر مداری را دنبال می‌کند که به آن امکان می‌دهد از چندین سیاره در طول مسیر برای سرعت کمک بگیرد. (معمولا فضاپیما‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، چنین کمک‌های گرانشی را از سیاراتی مانند زهره یا مریخ دریافت م کنند و برای آزمایش ابزار‌های خود مشاهدات جانبی انجام می‌دهند.)
خیابان شریعتی. به سمت میدان قدس. زیر پل صدر. جایی که کمر خیابان شکسته می‌شود و ماشین‌ها و بوق‌هایشان زنجموره می‌کنند که دزاشیب را بالا بروند. آه از نهاد آسفالت بالا می‌رود و آفتاب سُر می‌خورد روی بتن‌های قد کشیده پل. قوسی کشیده می‌شود بر بال چپ خیابان و پشت سیم‌های خاردار باغ قلهک؛ که هیچ خبری نیست. جز رفت و آمد آرام. صدای‌های خفیف. زندگی‌های خاموش.
«حسن‌آباد زرگنده»، محله‌ای قدیمی است که شمایلی از بافت قدیمی کل منطقه را می‌توان در آن دید. این گزارش همه آن چیزی را که می‌شود درباره محله زرگنده گفت، در خود دارد.
نام هر کدام از محله‌های شمال تهران که در گذشته یکی از آبادی‌های کهن شمیران بوده‌اند، برای خود ماجرایی دارد. این میان، دازاشیب یکی از آن محله‌هاست که برای بررسی علت نامگذاری آن باید به دل تاریخ سفر کرد و نقل‌قول‌های موسفیدان این محله را شنید
از قهرمانی با گل سپهر حیدری تا لمس جام در قائمشهر، 28 اردیبهشت همیشه روزی تاریخی برای پرسپولیس خواهد ماند.
در سال 2021، نام محمد در جایگان سوم در شهر برلین پایتخت آلمان قرار داشته این در حالی است که این نام در سال 2022 به صدر رسیده است.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس می‌گوید: «نام اذون در منابع تاریخی مختلف به عنوان یکی از آبادی‌های شمیران بار‌ها تکرار شده. دکتر حسین کریمان» در کتاب تهران در گذشته و حال به تغییر نام اذون به اوین اشاره کرده است. به عقیده او واژه اذون در گذر زمان به ایون و پس از آن به اوین تغییر نام داده و برای سندیت این مدعا هم شواهدی از تغییر برخی کلمات در زبان رایج اهالی شمیران ارائه کرده است.» در جستجو برای علت نامگذاری محله اوین، اما به روایت‌های دیگری هم می‌رسیم که البته اعتبار چندانی ندارند.
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، در بیست و یکمین جلسه خود با توجه به پیشنهادات موجود، نام نخستین ایستگاه از بخش توسعه غربی خط ۴ مترو پایتخت را تعیین کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صحبت‌های آقای شهرداری در مورد میزان حقوقش را تکذیب می‌کنیم و از این به بعد هر کسی که دستاوردهای محیط زیست را مصادره کند با آن برخورد می‌کنیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود که ۲ خیابان در تهران به نام اسماعیل احمدی و آتش نشان دارابی نامگذاری شود.
مشاور امور بانوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از نامگذاری میادین و خیابان های کشور به نام زنان شهیده خبر داد.
بعد از درخواست رئیس فیفا از کشورها برای نامگذاری استادیوم‌هایی به نام پله، جزیره کیپ‌ورد، در این راه پیش‌قدم شد و نام یکی از ورزشگاه‌های خود را به پله تغییر داد.
یکی از خیابان‌های شهر بوگاتی در آرژانتین، به افتخار لیونل اسکالونی، به این اسم نامگذاری خواهد شد.
یکی از خیابان‌های شهر «سانتا کلارا دل مار» در آرژانتین با هدف تاکید بر همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، به اسم «فلسطین» نامگذاری شد.
اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام خیابان های نیلوفر جنوبی و قدس به نام شهید آرمان علی وردی موافقت کردند.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حتماً معبر و یا مکانی را به نام مبارک شهید آرمان علی وردی اختصاص خواهیم داد.
در زادگاه تنیسور برجسته سوئیسی خیابانی به نام او وجود نخواهد داشت.
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در پانزدهمین جلسه خود نامگذاری ۱۵ معبر شهری به نام شهدای والامقام و مفاخر را به تصویب رساند.
مشهد ـ نایب رئیس شورای اسلامی مشهد از تصویب طرح دوفوریتی نامگذاری یکی از معابر شهر مشهد به نام شهید مدافع امنیت، «محمدرسول دوست‌محمدی» خبر داد.
زمین فوتبال رسول خطیبی در شهر سهند افتتاح شد.
طرح اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا شامل نامگذاری تاسیسات به نام مرکز آزمایش «Red Sands» (شن‌های سرخ) است که به موازات مرکز «White Sands» (شن‌های سفید) فعالیت می‌کند؛ این مرکز یک مرکز نظامی آزمایش موشک‌های دوربرد در نیو مکزیکو است.
شرکت خودروسازی فولکس واگن به تازگی یک نمونه اولیه از خودروی پرنده خودکار خود، که آن را به عنوان «نمونه اولیه پهپاد مسافربری پیشرفته» توصیف می‌کند، راه اندازی کرده است. این ماشین پرنده رسما VMO نام گذاری شده است، اما به دلیل رنگ مشکی و طلایی، آن را با نام مستعار «ببر پرنده» نام گذاری کرده است.
بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و دارو‌های موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بود، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز جاری مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است. لذا موضوع خودکشی از طریق مصرف دارو‌های اعصاب و روان مطرح است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ