مشهد ـ نایب رئیس شورای اسلامی مشهد از تصویب طرح دوفوریتی نامگذاری یکی از معابر شهر مشهد به نام شهید مدافع امنیت، «محمدرسول دوست‌محمدی» خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خیابانی در تهران که امروز به نام یکی از بلندترین قله‌های ادبیات عارفانه ما یعنی «مولوی» نامگذاری شده، روزگاری نام یک دلقک درباری را بر خود داشت؛ مردی که حتی خواندن و شنیدن برخی از حرکاتی که در مجالس از او سر می‌زده، عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند.
نام هر کدام از محله‌های شمال تهران که در گذشته یکی از آبادی‌های کهن شمیران بوده‌اند، برای خود ماجرایی دارد. این میان، دازاشیب یکی از آن محله‌هاست که برای بررسی علت نامگذاری آن باید به دل تاریخ سفر کرد و نقل‌قول‌های موسفیدان این محله را شنید
با استناد به گفته قدیمی‌ها؛ محله شکیب درسال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ درمیان باغ‌های بزرگ پرورش گل و گیاه متولد شد. خانه‌های این محله در خیابانی که بعد‌ها به نام حاج «اصغر جبار» یکی از ملاکان بنام این محله نامگذاری شد، ساخته شدند‎؛ یعنی‌شهید صالحی امروزی.
با خروج حامد اسماعیلیون از آنچه مخالفان نظام شورای هبستگی نامگذاری کرده بودند، حالا اتوبوسِ وعده داده شده خراب شد و مسافران یکی یکی پیاده شدند.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس می‌گوید: «نام اذون در منابع تاریخی مختلف به عنوان یکی از آبادی‌های شمیران بار‌ها تکرار شده. دکتر حسین کریمان» در کتاب تهران در گذشته و حال به تغییر نام اذون به اوین اشاره کرده است. به عقیده او واژه اذون در گذر زمان به ایون و پس از آن به اوین تغییر نام داده و برای سندیت این مدعا هم شواهدی از تغییر برخی کلمات در زبان رایج اهالی شمیران ارائه کرده است.» در جستجو برای علت نامگذاری محله اوین، اما به روایت‌های دیگری هم می‌رسیم که البته اعتبار چندانی ندارند.
یکی از خیابان‌هایی که پس از احداث خیابان لاله‌زار به‌وجود آمد، خیابان لختی بود. علت این نامگذاری این بود که در بیشتر ساعات شبانه‌روز شاید به اندازه تعداد انگشتان، آدم از این خیابان عبور و مرور نمی‌کرد و نه‌تنها شب‌ها بلکه هنگام روز هم دزدان و شب‌رو‌ها مردم را لخت و جیب‌هایشان را خالی می‌کردند.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تقاضای جمعی از جوانان بوشهری نامگذاری یکی از خیابان‌های مقابل سفارت انگلیس به نام شهید رئیسعلی دلواری است.
رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تقاضای جمعی از جوانان بوشهری نامگذاری یکی از خیابان‌های مقابل سفارت انگلیس به نام شهید رئیسعلی دلواری است.
طبق اسناد تاریخی در سال ۱۳۱۲ شمسی دولت وقت ایران که در تدارک جشن «هزاره فردوسی» بود به این فکر افتاد که یکی از خیابان‌های پایتخت را به اسم فردوسی نامگذاری کند و از قضا قرعه به نام خیابان «علاءالدوله» افتاد.
پنج گونه جدید از مار‌های ناشناخته با چشمان خیره کننده کشف شده‌اند و یکی از آن‌ها به خواست لئوناردو دی کاپریو نامگذاری شده است.
تنها خیابانی که از آغاز به نام یکی از پادشاهان پیشین ایران نامگذاری شده و پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ دچار تغییر نام نشد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: یکی از روزهای هفته زن به نام مقاومت در برابر مردسالاری غربی نامگذاری شد و این یعنی حفظ هویتی که توانسته وضعیت مطلوب‌تری را برای زن ایران رقم بزند.
نامگذاری غیررسمیِ این سویه با عنوان «کراکن» (Kraken) که در شبکه اجتماعی توییتر از سوی "ریان گریگوری"، یکی از متخصصان زیست‌شناسی فرگشتی پیشنهاد و فراگیر شد با هدف تشبیه قدرت این سویه جدید با هیولای دریایی اساطیری صورت گرفت با این حال سازمان جهانی بهداشت (WHO) این نام را برای این سویه مطرح نکرده است.
بعد از درخواست رئیس فیفا از کشورها برای نامگذاری استادیوم‌هایی به نام پله، جزیره کیپ‌ورد، در این راه پیش‌قدم شد و نام یکی از ورزشگاه‌های خود را به پله تغییر داد.
رئیس فدراسیون فوتبال جهان در احترام به اسطوره فقید فوتبال پله، از فدراسیون های ملی خواست که یکی از استادیوم های کشور خود را به نام این ستاره نام گذاری کنند.
رئیس سازمان فضایی ایران از نامگذاری اولین منظومه ماهواره ای کشور به عنوان یکی از مهمترین پروژه های فضایی کشور به نام پروژه شهید سلیمانی خبر داد.
یکی از خیابان‌های شهر بوگاتی در آرژانتین، به افتخار لیونل اسکالونی، به این اسم نامگذاری خواهد شد.
یکی از ساکنان قدیمی محله پاچنار، علت نامگذاری این بخش از منطقه۱۲ را وجود چند درخت چنار می‌داند و می‌گوید: «۵اصله چنار بزرگ ابتدای بازارچه وجود داشت و هرکسی می‌خواست نشانی اینجا را به آشنایانش بدهد، پای همان درخت‌های چنار قرار می‌گذاشت.»
یکی از خیابان‌های شهر «سانتا کلارا دل مار» در آرژانتین با هدف تاکید بر همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، به اسم «فلسطین» نامگذاری شد.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حتماً معبر و یا مکانی را به نام مبارک شهید آرمان علی وردی اختصاص خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: از اهداف اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران هویت بخشی به شهر بوده که یکی از رویکردهای آن نامگذاری معابر اصلی شهر به نام معظم شهداست.
یک باشگاه دسته ‌پنجم انگلیسی جایگاه ورزشگاه خانگی‌اش را به اسم یک اسپانسر محلی نامگذاری کرد ولی از شانس بد باشگاه، نام جدید این جایگاه یکی از قاتلین سریالی بدنام انگلیس را تداعی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ