زمین فوتبال رسول خطیبی در شهر سهند افتتاح شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اعلام ناسا خرده سیارک ۲۰۲۲ BS ۲، تقریبا ۳۰ متر عرض دارد و در ابعاد یک کاوشگر فضایی است. این خرده سیارک متعلق به گروه آپولو از خرده سیارک‌های نزدیک زمین است که که سنگ‌های فضایی در حال عبور از زمین با محور‌های نیمه اصلی بزرگتر از زمین هستند. نامگذاری این خرده سیارک‌ها بر طبق انبوه خرده سیارک ۱۸۶۲ Apollo که در دهه ۱۹۳۰ توسط کارل رینموث، منجم آلمانی کشف شده بود، صورت گرفته است
خیابانی در تهران که امروز به نام یکی از بلندترین قله‌های ادبیات عارفانه ما یعنی «مولوی» نامگذاری شده، روزگاری نام یک دلقک درباری را بر خود داشت؛ مردی که حتی خواندن و شنیدن برخی از حرکاتی که در مجالس از او سر می‌زده، عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند.
طول این معابر آنقدر بلند و طولانی است که یک نفر برای اینکه مسیر ابتدا تا انتهای کوچه را طی کند باید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه پیاده‌روی کند.
لامبورگینی اونتادور یک خودروی اسپورت موتور وسط است که توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی تولید می‌شود. مطابق با سنت لامبورگینی، اونتادور از یک گاو نر جنگنده اسپانیایی نامگذاری شده‌است که در سال ۱۹۹۳ در ساراگوسا، آراگون جنگید.
فضاپیمای «EMA» به نام شیخ نامگذاری می‌شود و نام آن ام‌بی‌آر اکسپلورر (MBR Explorer) خواهد بود. ام‌بی‌آر اکسپلورر از اولین سیارک خود در سال ۲۰۳۰ بازدید خواهد کرد و یک مسیر مداری را دنبال می‌کند که به آن امکان می‌دهد از چندین سیاره در طول مسیر برای سرعت کمک بگیرد. (معمولا فضاپیما‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، چنین کمک‌های گرانشی را از سیاراتی مانند زهره یا مریخ دریافت م کنند و برای آزمایش ابزار‌های خود مشاهدات جانبی انجام می‌دهند.)
غده تیروئید غده هورمونی حیاتی است که با توجه به اهمیتی که دارد یک روز یعنی روز پنجم خرداد (بیست و ششم می) به عنوان روز جهانی تیروئید نامگذاری شده است. این غده نقش مهمی در متابولیسم، رشد و تکامل بدن دارد و با ترشح میزان ثابتی از هورمون‌های تیروئید در خون به تنظیم عملکرد بدن کمک می کند.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس می‌گوید: «نام اذون در منابع تاریخی مختلف به عنوان یکی از آبادی‌های شمیران بار‌ها تکرار شده. دکتر حسین کریمان» در کتاب تهران در گذشته و حال به تغییر نام اذون به اوین اشاره کرده است. به عقیده او واژه اذون در گذر زمان به ایون و پس از آن به اوین تغییر نام داده و برای سندیت این مدعا هم شواهدی از تغییر برخی کلمات در زبان رایج اهالی شمیران ارائه کرده است.» در جستجو برای علت نامگذاری محله اوین، اما به روایت‌های دیگری هم می‌رسیم که البته اعتبار چندانی ندارند.
بیشتر آبادی‌های تهران از اسامی اشخاصی نامگذاری شدند که زمین‌های آن نواحی به آن‌ها تعلق داشت. معمولا هم این حق برای اربابان و ثروتمندان بود تا نام خود را بر روی یک زمین به یادگار بگذارند، اما ماجرای نامگذاری خیابان سمنگان در محله نارمک کمی متفاوت است.
کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، در بیست و یکمین جلسه خود با توجه به پیشنهادات موجود، نام نخستین ایستگاه از بخش توسعه غربی خط ۴ مترو پایتخت را تعیین کرد.
رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تقاضای جمعی از جوانان بوشهری نامگذاری یکی از خیابان‌های مقابل سفارت انگلیس به نام شهید رئیسعلی دلواری است.
«شیخ‌کلینی»، محدث و عالم ایرانی و مؤلف «اصول کافی»، از ساکنان قدیمی این روستای دوهزارساله بوده است. بقعه «شیخ‌کلینی» مهم‌ترین بنای روستاست و در نامگذاری روستا هم نقش داشته و از جنبه تاریخی و مذهبی نیز شاخص است.
تنها خیابانی که از آغاز به نام یکی از پادشاهان پیشین ایران نامگذاری شده و پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ دچار تغییر نام نشد.
حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر به نام خیابان کریمخان زند نامگذاری شده است. در این خیابان یک پل رو گذر به همین نام نیز وجود دارد.
مسئولان فوتبال مراکش با نامگذاری ورزشگاهی به نام اشرف حکیمی، از این ستاره تیم ملی کشور خود تجلیل کردند.
بر اساس آمار‌های اداره ثبت احوال چین، حدود ۵۰ هزار دختر چینی طی دهه گذشته با اسامی پسرانه نامگذاری شده‌اند که ۸۲ درصد این دختران در خانواده‌های تک‌فرزند به دنیا آمده‌اند و تنها ۱۸ درصد در خانواده‌های دارای بیش از یک فرزند چشم به جهان گشوده اند.
یکی از خیابان‌های شهر بوگاتی در آرژانتین، به افتخار لیونل اسکالونی، به این اسم نامگذاری خواهد شد.
نسخه ابتدایی بمب‌افکن تو ۱۶۰ که در ناتو بلک‌جک نامگذاری شده و به نام قوی سفید مشهور است، از سال ۱۹۸۷ به خدمت نیروی هوایی شوروی سابق درآمد. این پرنده برای رقابت با بمب‌افکن بی ۱ لنسر ارتش آمریکا طراحی و ساخته شد. لنسر یک سال قبل از تو ۱۶۰ عملیاتی شده بود.
در کلمبیا افرادی وجود دارند که به نام فوتبالیست های درجه یک جهان مانند مسی، امباپه، نیمار و کریستیانو رونالدو نامگذاری شده اند.
شیر‌های کارخانه‌ای بر اساس تفاوت میزان چربی هر یک نامگذاری می‌شوند و در دو دسته کلی شیر کامل یا خام (پرچرب) و کم‌چرب قرار می‌گیرند. شیر کامل شیری است که چربی طبیعی موجود در آن حذف نشده و تقریبا بیش از ۳ درصد چربی دارد. چربی شیر کم‌چرب، اما حدود نیم درصد است.
آبادان- وزیر آموزش و پرورش گفت: عملیات شکست حصر آبادان که به نام ثامن الائمه نامگذاری شده بود، یک عطیه الهی بود.
معمولا اسم سیارک‌ها برگرفته از نام‌های اساطیری یا نام منجمان قدیم و افرادی فعال در علم است. تعدادی از سیارک‌ها نیز ممکن است هم‌نام مکان‌ها و رودخانه‌ها و کشور‌ها و شهر‌ها و یا حتی حیوانات باشند. تعدادی از سیارک‌ها به نام انسان‌های زنده که تاثیر خاصی به ویژه در زمینه نجوم و فضا درعلم گذاشتند، نام‌گذاری شده‌اند.
اول شهریور زادروز حکیم و اندیشمند بزرگ پارسی زبان «شیخ الرئیس ابوعلی سینا» پزشک شهیر هزاره قبل است که با عنوان روز پزشک و روز همدان نامگذاری شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: از امروز یک ماه به شهرداری تهران مهلت می‌دهم تا برای نامگذاری معابر به نام شهدا اقدام کند.
یک باشگاه دسته ‌پنجم انگلیسی جایگاه ورزشگاه خانگی‌اش را به اسم یک اسپانسر محلی نامگذاری کرد ولی از شانس بد باشگاه، نام جدید این جایگاه یکی از قاتلین سریالی بدنام انگلیس را تداعی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ