همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخستین اجلاس بین المللی ورزش همگانی با حضور مدرسینی از چند کشور جهان مهرماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.
به نظر می‌رسد که شایعات عدم فروش جنگنده‌های روسی به ایران نیز تأییدی بر احتمال گسست این اتحاد باشد. درواقع، نظرات وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که پروژه خرید هواپیما‌های جنگنده رادارگریز روسی، به‌ویژه سوخو Su-۳۵ دیگر مطرح نخواهد بود.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی دماوند در استان تهران لرزاند.
در روز هشتم رقابتهای المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، استان تهران به صدر جدول رده‌بندی کسب مدال رسید.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
سومین سلسله نشست هم‌اندیشی در باب ابعاد فرهنگی حضور مهاجران افغانستانی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اندیشکده دیاران برگزار شد. موضوع نشست «ابعاد و پیامد‌های حاشیه‌نشینی مهاجران افغانستانی در ایران و راهبرد‌های مواجهه با آن» بود. در ابتدای این نشست، پیمان حقیقت‌طلب، مدیر پژوهش اندیشکده دیاران و دبیر نشست با بیان اینکه بیش از چهار دهه از حضور مهاجران افغانستانی در ایران می‌گذرد، گفت: مهاجران افغانستانی عموما به صورت موج‌های مهاجرتی در پنج و به نظر برخی کارشناسان شش موج مهاجرتی در این چهار دهه اخیر در ایران حضور داشتند.
کاهش قیمت‌ها در بازارهای ارز و خودرو در اولین گام باعث افت قیمت‌های پیشنهادی در مناطق شمالی پایتخت شده و انتظار می‌رود این موج به سایر مناطق تهران برسد.
۴۶ نفر از مدیران حوزه‌های علمیه تهران طی نامه ای به رئیس جمهور نوشتند: مدتی است که با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می زند. چقدر تلخ هست که وقتی حدود ۳۰ نهاد مسئول کاری نمی کنند.
به گفته مدیر زندان تهران بزرگ، تا ۲۲ بهمن تعداد ۳۹۵ نفر از متهمان و محکومین واجد شرایط عفو گسترده رهبری آزاد شده و تعدادی از تقاضا‌های مددجویان هم در مراجع قضایی در دست بررسی است.
رئیس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی جوی هفته آینده گفت: دو موج متوالی بارش برف و باران طی دو هفته آینده پیش‌بینی می‌شود که در آن موج بارشی نیز تمرکز بر جنوب کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود و همچنین تهران نیز به‌ویژه نواحی شمالی بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در این ایام توقف فعالیت کوه‌نوردی حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای ضروری است، گفت: همچنین مدیریت در مصرف انرژی نیز اهمیت بسیاری دارد و لازم است که مردم نیز با این موضوع همراهی کنند.
شاخص بورس تهران در معاملات اخیر خود نشان داده بود که تمایل زیادی به شکستن مقاومت تاریخی یک میلیون و 600 هزار واحدی دارد. این اتفاق در جریان روزهای اخیر رخ داده است.
بررسی‌ها از وضعیت آلودگی هوای شهر تهران در روز‌های پنج‌شنبه ۱۵ دی ماه و جمعه ۱۶ دی ماه، نشان‌دهنده اثر بارش پراکنده در آخر هفته تهران، در بروز موج مکزیکی آلودگی هوا، است.
همزمانی شروع موج هشتم کرونا و بحران آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، باعث شده نفس تهرانی ها به خِس خِس بیافتد.
در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوء استفاده و موج سواری بر اعتراضات مردم در فراخوان ۲۸ آذر ماه اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و سر دادن شعار‌های هنجارشکنانه کرده بودند، در دستور کار سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.
بیش از دو هفته از شروع آلودگی سریالی هوا در پایتخت می‌گذرد. تفاوت موج اخیر آلودگی هوای تهران با دوره‌های آلودگی سریالی پیش از این در حضور آلودگی گوگردی به عنوان چاشنی آلودگی از جنس ذرات آن هم با غلظت بسیار بالا و تاریخی بوده است. در میانه ایام آلوده تهران که از ۱۶ آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دیگر فقط ذرات معلق با قطر کوچک‌تر از ۵/ ۲ میکرون یا به اصطلاح PM۲/ ۵ نبود که هوا را مکدر کرده و سلامت شهروندان را هدف گرفته بود.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
طبق فراخوان‌هایی که از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین پخش می‌شد، قرار بود شنبه موج چند میلیونی آشوب خیابان‌های تهران را پر کند. به همین دلیل خبرنگار مجله مهر به خیابان رفت تا روایت کند.
اراک- رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در محورهای ساوه-همدان، اراک-سلفچکان، اراک-توره و ساوه-تهران به علت موج بازگشت زائران اربعین حسینی شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.
شرکت راه آهن اعلام کرد: با شروع موج برگشت زائران اربعین حسینی (ع)، قطارهای خرمشهر-تهران به بیش از ۳ برابر ایام عادی افزایش یافت.
معاون درمان ستاد کرونا درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان تهران نیز بیان کرد: شرایط خوب است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۵۰ سال استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند و اکثر مردم دز چهارم را تزریق کرده‌اند و درواقع می‌توان گفت استقبال از دز‌های یادآور واکسن در تهران مطلوب بوده است.
مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران با تاکید بر اینکه اگر جهش جدید از ویروس رخ ندهد احتمالا موج هشتم و نهم کرونا را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: بر این اساس دیگر بیماری تنها به شکل سرماخوردگی با یک اوج و فرود خود را نشان می‌دهد؛ چنان که در حال حاضر هم تنها شاهد بروز جهش‌هایی تنها در یک سویه از کرونا یعنی امیکرون هستیم و جهش جدیدی به وجود نیامده است.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اعلام برخی موضوع‌های ممنوعه در جشنواره امسال گفت: من در حوزه اخلاقی به خط قرمزهایی مقید هستم که ابایی هم ندارم بگویم مخالف آن جریان هستم، چون قرار نیست من‌ بخشی از یک موج باشم، بخصوص آنکه این جشنواره‌ها تمام می‌شوند و من قرار است جای دیگری پاسخگو باشم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ