سوئد از امروز اول ژانویه ۲۰۲۳ به مدت ۶ ماه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه انگلیسی فاش کرد که همزمان با پایان ریاست دبیرکل کنونی ناتو تا اکتبر سال آتی، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جایگزینی استولتنبرگ با رئیس کنونی کمیسیون اتحادیه اروپا است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به ریاست ایران در کارگروه توانمندسازی اقتصادی بانوان اتحادیه کشورهای اقیانوس هند، گفت: ایجاد ارتباط بین سمن‌های ایرانی و سمن‌های کشورهای عضو در دستور کار است.
مقامات اتحادیه اروپا به طور چراغ‌خاموش، خود را برای شکست رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور مهیا می‌کنند!
الجزایر از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم اتحادیه بین‌المجالس به دلیل عضویت اسرائیل در آن، انصراف داد.
سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیردسفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشور‌های اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.
درگیری‌های شدید بین نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در مرکز شهر خارطوم و نیز دو منطقه کویر و الوابورات در این شهر از سرگرفته شده است. همزمان اتحادیه پزشکان سودان صبح امروز از افزایش آمار قربانیان درگیری‌های مسلحانه در این کشور و رسیدن آن به ۹۷ کشته و ۹۴۲زخمی خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه با اقدامات احتمالی روسیه در دوران ریاست دوره ای بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، مقابله خواهد کرد.
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: هیئت عالی رتبه اقتصادی سنگال به ریاست مشاور عالی رئیس جمهور و رئیس اتحادیه تجار این کشور، فردا در صدر هیاتی وارد تهران می‌شود.
ریاست جمهوری تونس، معاون دبیرکل اتحادیه های کارگری اتحادیه اروپا را «عنصر نامطلوب» توصیف کرد و از وی خواست تا ظرف 24 ساعت خاک این کشور را ترک کند.
روز دوشنبه، جلسه ماهانه «شورای امور خارجی اتحادیه اروپا» به ریاست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه برگزار خواهد شد و همه وزرای خارجه کشور‌های عضو با هم دیدار خواهند کرد.
در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات اروپایی، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.
رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است با قبول پست ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه پس از سال‌ها به این عرصه بازگردد.
یوروپل (سرویس‌های امنیتی پلیس اتحادیه اروپا) اخیراً هشدار داده‌اند که تهدید حملات خشونت‌آمیز توسط افراط گرایان راست در شبکه‌های آنلاین فراملی در حال افزایش است.
نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان در دیدار امروز با ماکرون به وی گفته است: اتحادیه اروپا باید وظیفه خود برای تداوم توافق کریدور غلات را انجام دهد.
دفتر ریاست جمهور عراق با توضیح درباره دیدارهای وی در نشست شرم‌الشیخ و نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر، بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسائل منطقه‌ای و در رأس آنها مسئله فلسطین تأکید کرد.
اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیرامون واکنش به استفاده احتمالی از سلاح هسته ای در اوکراین با انتقاد «مارین لوپن» رهبر جناح راست افراطی فرانسه مواجه شد.
یکی از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق به اخبار مربوط به نامزدی لطیف رشید به جای برهم صالح برای پست ریاست جمهوری عراق واکنش نشان داد.
یکی از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: تاکنون با حزب دموکرات درباره نامزد ریاست جمهوری به توافق نرسیده‌ایم.
یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: اتحادیه میهنی همچنان بر نامزدی برهم صالح برای دوره دوم اصرار دارد و جانشینی برای او معرفی نکرده است.
مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین مدعی شد که حادثه نشت گاز در خط لوله نورد استریم یک، چیزی نیست جز «حمله تروریستی» روسیه علیه اتحادیه اروپا.
کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب درباره ایران نشستی را به ریاست وزیر خارجه عربستان سعودی در قاهره برگزار کرد.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خواستار ورود رئیس قوه قضائیه به موضوع ریاست دوباره تاج بر فدراسیون فوتبال شدند.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز گفت: تعلیق توافق تسهیل روادید اتحادیه اروپا با روسیه مضحک و ادامه تصمیماتی بی اساس است.
روزنامه «ولت» آلمان روز یکشنبه به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا و دیپلمات های اتحادیه اروپا مدعی شد که اردوغان در سودای این است که انتخابات ریاست جمهوری را زودتر از موعد برگزار کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ