سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که نهمین نشست کمیته همکاری های نظامی کشورش و عربستان سعودی در شهر ریاض، پایتخت این کشور به پایان رسیده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آغاز گفتگو‌های ایران و عربستان با میزبانی عراق، مبدأ روندی بود که در جریان آن تحولات قابل‌توجهی در خاورمیانه رقم خورد؛ امارات و کویت پس از ٧ سال سفرای خود را به تهران بازگرداندند، مذاکرات عربستان و انصارالله برای پایان بحرانی ٩ساله شروع شد و روابط دیپلماتیک تهران و ریاض از سرگرفته شد.
ریاض محرز می‌خواهد به عربستان برود و دستمزد هنگفت دریافت کند اما منچسترسیتی مخالف فروش او است.
با رسمی شدن انتقال روبن نوس به الهلال در فصل آینده شاهد جدال او و دوست صمیمی‌اش کریستیانو رونالدو در دربی ریاض بین الهلال و النصر خواهیم بود.
هیئت دولت عربستان در نشستی به ریاست ملک سلمان، موضوعات مهمی از جمله آخرین روند مذاکرات میان تهران و ریاض را مورد رایزنی قرار داد.
سخنگوی دولت عراق بر اهمیت بهبود روابط ایران و عربستان سعودی تاکید کرد و در عین حال احتمال میانجی‌گری بغداد در موضوع روابط تهران و قاهره را رد نکرد.
باسم العوادی، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفتگو با پایگاه خبری العربی الجدید تاکید کرد که بهبود روابط میان کشور‌های منطقه منجر به ایجاد ثبات در این منطقه می‌شود و کشور عراق بیشترین بهره را از بازگشت روابط تهران و ریاض می‌برد.
در نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس با مصر مهمترین موضوعات مورد علاقه مشترک و راه‌های تقویت همکاری بین شورای همکاری خلیج فارس و قاهره بحث و تبادل نظر شد.
هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.
منابع آگاه یمنی از توافق اولیه میان ریاض و صنعاء مبنی بر تمدید آتش‌بس در این کشور و بعد از آن، اعلام رسمی پایان جنگ در یمن خبر دادند.
این‌ها نشان می‌دهند که چین سعی دارد تبدیل به یک قدرت چندضلعی در دنیا شود و دیگر قصد ندارد خود را به حوزه‌های تجاری و اقتصادی محدود کند؛ بنابراین به نظر من چین در حال خروج از پوسته قدیمی و سنتی خودش است و حتی ارتباطش با روسیه را هم می‌توان در همین چارچوب تحلیل کرد
مدیر اجرایی اندیشکده «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» که لابی ضدایرانی صهیونیستی در واشنگتن محسوب می‌شود، به توافق تهران و ریاض واکنش نشان داد.
دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت «حاج اسد محمود صغیر»(حاج صالح) در مجتمع امام مجتبی(ع) در جنوب بیروت گفت: حاج صالح نقش مهمی در متلاشی کردن شبکه های جاسوسی اسرائیل داشت.
مدیر اجرایی اندیشکده «بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها» که لابی ضدایرانی صهیونیستی در واشنگتن محسوب می‌شود، به توافق تهران و ریاض واکنش نشان داد.
یک رسانه عرب زبان به نقل از منابع آگاه از اقدامات در دست بررسی ریاض که برای وزارتخانه های اوقاف عربی ناخوشایند خواهد بود، پرده برداشت.
در این بیانیه با اشاره به اینکه ریاض و قاهره بر لزوم تداوم هماهنگی در راستای حمایت از امنیت کشور‌های عربی تأکید دارند، آمده است: امنیت و ثبات سودان، بخش لاینفک امنیت ماست.
مقامات دولت بایدن گفتند که برنامه‌های هر دو کشور عبارتند از: «پیشبرد پروژه‌های نظامی و اطلاعاتی جدید و تلاش‌های حساس برای مهار ایران در بحبوحه تلاش‌های متوقف‌شده برای احیای توافق هسته‌ای بین‌المللی با تهران.»
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نخست‌وزیر عراق در این نشست تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفتگو‌های ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، مطرح کرد، گفت: من از این ایده نخست‌وزیر عراق استقبال کردم.
کاخ ریاض با شهربازی و ۳رستوران و ۵ماشین به رونالدو!
کاخ ریاض با شهربازی و ۳رستوران و ۵ماشین برای رونالدو!
الهلال به دلیل اینکه لیگ قهرمانان آسیا 2022 تکمیل نشده در جام باشگاه‌های جهان نماینده آسیا خواهد بود.
فواد حسین وزیرخارجه عراق در کنفرانس گفتگوی منامه درباره مسائل مختلف ابراز نظر کرد و از تلاش عراق برای بهبود روابط دیپلماتیک با همه کشورهای جهان سخن گفت.
عربستان و قطر از تصمیم استرالیا در باره قدس استقبال کردند.
منابع سعودی از پیام مکتوب رئیس جمهور چین به پادشاه عربستان خبر دادند.
منابع یمنی از تداوم اختلافات میان شورای انتقالی وابسته به امارات و نیروهای وابسته به ریاض در یمن خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ