فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار (ویژه سرمایه گذاری عام) با نرخ ۲۳ درصد در بانک سپه آغاز شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت اقتصاد، ادعای محمدباقر نوبخت درباره میزان فروش اوراق مالی اسلامی در دولت سیزدهم بیش از میزان انتشار اوراق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را رد کرد.
نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تأثیر عرضه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام پرداخت.
در طرح گواهی سپرده بر خلاف اوراق سلف نفتی شاهد هستیم که ما به ازای فیزیکی کالا در انبار موجود است و سلف فروشی نمی شود. علاوه بر متنوع سازی روش های فروش نفت به وسیله اوراق گواهی سپرده، امکان وثیقه سازی برای فاینانس، اخذ وام روی این گواهی ها و انجام معاملات ثانویه از جمله امکاناتی است که برای این ابزار مالی تعریف شده است.
اوراق سلف نفتی که قبلاً مطرح شد، جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران حقیقی نداشت و نتوانست کارآیی لازم را داشته باشد و طرحی برای فروش نفتی که هنوز استخراج نشده بود که کار غلطی بود. اما بازار تا الان به سازوکار گواهی سپرده‌ی کالایی نفتی واکنش خوبی نشان داده است.
گواهی سپرده نفت علاوه بر ویژگی‌هایی نظیر شفافیت در فروش نفت خام ایران و همچنین استفاده جهت وثیقه بانکی برای مشتریان خصوصی، یک ابزار بسیار مهم در جهت توسعه بازارهای مالی و همچنین توسعه ابزارهای مالی مرتبط با فروش نفت است.
وزیر اقتصاد گفت: به زودی امکان فروش اوراق سپرده نفتی به مشتریان خارجی هم صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اوراق سپرده نفتی ضمانت شده و مشکلی بابت خرید وفروش آن وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اوراق سپرده نفتی ضمانت شده و مشکلی بابت خرید وفروش آن وجود ندارد.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس، خواستار اقدام مناسب و فوری برای از بین بردن ابهامات عرضه و فروش خودرو در بورس کالا، که موجبات نگرانی سهامداران را فراهم آورده، شد. گفتنی است عرضه خودرو در بورس کالا با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو شورای عالی بورس در جلسه این شورا در تیر ماه سال جاری، وارد فاز جدیدی شده بود.
برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند بودجه به صورت انقباضی بسته شده و افزایش ۱۰۰ درصدی فروش اوراق دولتی و افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی گواه این نظریه است.
بازار مشتقه بورس انرژی ایران امروز یکم آذر ۱۴۰۱ شاهد معاملات اوراق سلف موازی استاندارد برش پنتان صادراتی شرکت پتروپالایش کنگان به ارزش ۲۵ هزار میلیارد ریال بود.
فروش اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی که سه‌ماهه و معاف از مالیات، صفر بودن حق‌الوکاله‌ تسویه نقدی (ریالی) و همچنین امکان تحویل فیزیکی ارز از ویژگی‌های آن است از فردا شنبه ۲۸ آبان آغاز می شود.
کانادا در نظر دارد تا با فروش اوراق قرضه برای اوکراین پول جمع آوری کند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طلبکار هستیم که تزریق آن به پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مترو تاثیرگذار است.
در هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک سلبریتی را به دلیل عدم افشای مبلغ تبلیغ برای یک رمزارز، ۱.۲۶ میلیون دلار جریمه کرد. در اردیبهشت ماه امسال نیز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه فردی به خاطر فریبکاری در سیگنال‌دهی و عدم افشای برنامه‌های فروش سهام‌هایش اقامه دعوی صادر کرد.
اوراق اختیار فروش تبعی برگه بهاداری است که خریداران آن، سهام مورد نظر خود را در یک قیمت مشخص بیمه می‌کنند. رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس از آمادگی کمیته انتشار برای ارائه مجوز به ناشران «اوراق اختیار فروش تبعی» (بیمه سهام) در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد
دولت از ابتدای سال جاری ۸۷ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل، پرداخت کرده است.
خزانه‌داری با اعلام اینکه در سال جاری ۸۷ هزار و ۱۰ میلیارد تومان برای تسویه اصل و سود اوراق سال‌های گذشته در سال جاری پرداخت شده، از فروش ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان اوراق در هفته جاری خبر داد.
بانک مرکزی اعلام کرد در دوازدهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی که با حضور افراد حقیقی و حقوقی برگزار شد، ۱.۶۷ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به فروش رفت.
بانک مرکزی از فروش ۳.۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی طی حراجی ۱۱ مرداد امسال خبر داد.
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک شهر از فروش ۸۰ هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی این بانک در راستای تامین مالی پروژه های شهری خبر داد.​
تیم هندبال دختران نوجوان ایران که صعود خود را به جمع ۱۶ تیم برتر جهان مسجل کرده است، در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف تیم مقدونیه شمالی میزبان رقابت‌های جهانی می‌رود.
در فروردین ماه ۱۳۶۹ بود که شاخص کل برای اولین بار وارد ادبیات بازار سرمایه شد و از همان زمان تاکنون این شاخص به عنوان سنجه‌ای برای بیان وضعیت بورس شناخته می‌شود. این روز‌ها انتقادات به این شاخص زیاد شده است. آیا شاخص کل سازمان بورس فیک است؟
کامیابی پژوپارس‌سوارها، ستاره کشاورزان در حال افول

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ