گواهی سپرده نفت علاوه بر ویژگی‌هایی نظیر شفافیت در فروش نفت خام ایران و همچنین استفاده جهت وثیقه بانکی برای مشتریان خصوصی، یک ابزار بسیار مهم در جهت توسعه بازارهای مالی و همچنین توسعه ابزارهای مالی مرتبط با فروش نفت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به اعلام رسمی تعطیلی شعب بانکها در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد، بازار سرمایه (شامل بورس‌های اوراق بهادار و کالایی)، فردا و پس‌فردا(۱۱ و ۱۲ مرداد) تعطیل خواهد بود. باتوجه به تعطیلی بورس برگزاری مجامع و عرضه اولیه فردا چه خواهند شد؟
وضعیت تامین مالی بخش تولید از مسیر بازار سرمایه در بهار امسال بهبود یافته است؛ به شکلی شاهد انتشار ۱۲ همت اوراق شرکتی، ۹ همت عرضه اولیه و ۸۱ همت افزایش سرمایه شرکت های بورسی بوده ایم.
بانک مرکزی در راستای تأمین مالی برای تکمیل پروژه‌های ارزآور ملی «دستورالعمل اجرایی عرضه اوراق مرابحه ارزی» را در بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌­گذاری غدیر از عرضه اولیه "وکغدیر" طی روز‌های باقی مانده از سال ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه اولیه شرکت صنایع و معادن غدیر در روز‌های آتی با نماد «وکغدیر» در تابلوی اصلی بورس عرضه می‌شود
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا براساس مصوبه شورای عالی بورس ادامه می‌یابد، گفت: طبق برآوردهای انجام شده به نظر می رسد بازار سهام در سال ۱۴۰۱ و در روزهای پایانی سال بازدهی معقول و منطقی را در اختیار سهامداران قرار دهد.
براى نخستین بار در کشور، بانک ملت با هدف تامین مالى پالایشگاه گاز بیدبلند، نسبت به انتشار و عرضه اوراق مرابحه ارزى اقدام می کند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با عرضه کمتر از ۵۰ هزار خودرو در بورس کالا بیش از ۱۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از جیب واسطه‌ها و دلالان خارج و به چرخه تولید و مردم بازگشت.
طبق تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس‌ها ملزم شدند در عرضه‌های اولیه‌ای که به سرمایه‌گذاران واجد شرایط تخصیص داده می‌شود، اطلاعات خرید عرضه اولیه صندوق‌ها را افشا نمایند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بین اعضای شورای رقابت در مورد عرضه خودرو در بورس اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده‌اند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بین اعضای شورای رقابت در مورد عرضه خودرو در بورس اختلاف نظر جدی وجود دارد و هنوز به جمع بندی نرسیده‌اند.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس، خواستار اقدام مناسب و فوری برای از بین بردن ابهامات عرضه و فروش خودرو در بورس کالا، که موجبات نگرانی سهامداران را فراهم آورده، شد. گفتنی است عرضه خودرو در بورس کالا با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو شورای عالی بورس در جلسه این شورا در تیر ماه سال جاری، وارد فاز جدیدی شده بود.
اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) بانک گردشگری با نرخ سود 23درصد در شعب این بانک عرضه می‌شود.
مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در راستای ارتقای شفافیت و سلامت بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ملزم به افشای تعداد و قیمت سهام خریداری شده در فرآیند عرضه اولیه شدند.
آبان ماه بانک مرکزی از بسته ۱۰۰ هزار سکه‌ای به صورت عرضه اوراق در بورس کالا خبر داد تا بتواند مانع از روند صعودی قیمت ها در بازار طلا و سکه شود. این در حالی بود که پیش تر رئیس کل بانک مرکزی نیز از «ضرب سکه ۱۴۰۱» با طلای آب شده خبر داده بود تا حداقل انتظارات کاهشی در این بازار شکل بگیرد؛ اما تا به امروز این اهداف محقق نشده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان این‌که صنعت خودروسازی شرایط سختی داشت و دچار مشکلات انباشته‌ای بود، گفت: فرایند خوبی برای رفع مشکلات از یک سال گذشته آغاز شده است.
سخنگوی ارزی بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه اوراق ارزی از ۲۵ آبان ماه شروع شد که حداقل میزان خرید معادل ریالی این اوراق ۱۰۰۰ دلار و حداکثر ۴۰۰۰ دلار است.
امروز مطالبی همچون خبر مهم وزارت صمت برای بازار خودرو،  جزئیات فروش اوراق ارزی از فردا؛ هر شخص تا سقف ۴ هزار دلار، ده خبر مهم برای بورس فردا شنبه ۲۸ آبان ماه، ۱۳ پرسش مهم سهامداران پاسخ داده شد، با ترین های بورسی آشنا شوید!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
آگهی عرضه‌ اولیه اوراق سکه بانک‌مرکزی منتشر و این عرضه از ساعاتی دیگر در بورس کالا آغاز خواهد شد.
بانک مرکزی از عرضه اولیه اوراق سکه بهار آزادی در روز سه شنبه، ۱۷ آبان در بورس کالای ایران خبر داد.
مجوز عرضه اوراق قرض الحسنه از بانک مرکزی اخذ شده و با کمک سازمان بورس برای نخستین بار اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.
امروز مطالبی همچون سهامداران شاوان بخوانند! | چرا سود شاوان رشد کرد؟، قیمت سکه با دلار ۳۶ هزار تومانی چقدر شد؟، دلار به کانال بالاتر رفت، رشد چشمگیر سهام عدالت | سهام عدالت ۹ میلیونی شد، مجمع جم ۱۴۰۱ | چقدر سود تقسیم شد؟، اوراق سکه چیست؟، جزییات بیمه سهامداران حقیقی | شرط مهم برای بیمه سهام؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) به مبلغ ۶ همت از طریق فرابورس ایران از روز سه‌شنبه سوم آبان ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نمادهای "تابان۰۸"، "تابان۰۹" و "تابان۱۰" عرضه عمومی خواهد شد.
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت تعاونی تولیدی فاران شیمی تویسرکان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و صکوک اجاره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از طریق فرابورس ایران از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ به مدت سه روز کاری عرضه عمومی خواهند شد.
امروز مطالبی همچون اتریوم ۳ هزار دلاری می‌شود، قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان افزایش یافت، تداوم افزایش قیمت دلار و یورو، سودسازترین نماد‌های امروز، مجمع ومشان ۱۴۰۱ | چقدر سود تقسیم شد؟، دولت چقدر اوراق در بورس فروخت؟، خبر مهم برای پالایشی یکم و دارایکم؛ اتریوم ۳ هزار دلاری می‌شود؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ